قیمت اسید فسفریک در بورس

اسید فسفریک

اسید فسفریک
نام های دیگر اسید اورتوفسفریک
شناسه ها
شماره CAS 7664-38-2
خواص
فرمول مولکولی H3PO4
جرم مولی 98.0
ظاهر سفید جامد یا
مایع بی رنگ و چسبناک (> 42 درجه سانتیگراد)
چگالی 1.685 گرم در میلی لیتر (مایع)
نقطه ذوب
42.35 درجه سانتی گراد، 316 کلوین، 108 درجه فارنهایت

قیمت اسید فسفریک در بورس: متفاوت

نقطه جوش
158 درجه سانتی گراد، 431 کلوین، 316 درجه فارنهایت (تجزیه)

اسیدیته (pKa) 2.12، 7.21، 12.67
ویسکوزیته محلول آبی 85 درصد
? cP
خطرات
طبقه بندی اتحادیه اروپا خورنده (C)
عبارات R R34
عبارات S (S1/2)، S26، S45
ترکیبات مرتبط
سایر آنیون ها اسید نیتریک
اسید آرسنیک
کاتیون های دیگر فسفات آمونیوم
تری سدیم فسفات
اسید فسفر مرتبط هیپوفسفر اسید
اسید فسفر
اسید پیروفسفریک
اسید تری پلی فسفریک
اسید هیپوفسفریک
اسید پرفسفریک
اسید پرمونوفسفریک
به جز مواردی که در غیر این صورت ذکر شده باشد، داده ها برای آن ارائه می شود

قیمت اسید فسفریک در بورس: با یک تماس با سایت فروش ممکن است.

قیمت اسید فسفریک در بورس: به برند آن بستگی دارد.
مواد در حالت استاندارد خود
(در دمای 25 درجه سانتیگراد، 100 کیلو پاسکال)
سلب مسئولیت و مراجع Infobox
اسید فسفریک که به نام اسید اورتوفسفریک یا اسید فسفریک (V) نیز شناخته می شود، یک اسید معدنی (غیر آلی) با فرمول شیمیایی H3PO4 است. در مقابل، مولکول‌های اسید فسفریک می‌توانند با خود ترکیب شوند و ترکیبات مختلفی را تشکیل دهند که به روشی کلی‌تر به نام اسیدهای فسفریک شناخته می‌شوند. اصطلاح اسید فسفریک همچنین می تواند به یک ماده شیمیایی یا معرف متشکل از اسیدهای فسفریک، معمولاً بیشتر اسید اورتوفسفریک اشاره کند.

دانش توصیه شده اضافی

چگونه به سرعت پیپت ها را بررسی کنیم؟

تست حساسیت روزانه

راهنمای مهارت های ضروری آزمایشگاهی
فهرست
1 شیمی اسید اورتوفسفریک
1.1 pH و ترکیب محلول اسید فسفریک
2 اسید فسفریک به عنوان یک معرف شیمیایی
2.1 تهیه هالیدهای هیدروژن
2.2 زدودن زنگ
2.3 استفاده از مواد غذایی فرآوری شده
2.3.1 اثرات بیولوژیکی بر کلسیم استخوان و سلامت کلیه
2.4 استفاده پزشکی
3 تهیه اسید فسفریک
4 برنامه های کاربردی دیگر
5 مراجع
شیمی اسید اورتوفسفریک
اسید فسفریک بی آب خالص یک جامد سفید رنگ است که در دمای 42.35 درجه سانتیگراد ذوب می شود و مایعی بی رنگ و چسبناک تشکیل می دهد.

اکثر مردم و حتی شیمیدان ها از اسید ارتوفسفریک به عنوان اسید فسفریک یاد می کنند که نام IUPAC برای این ترکیب است. پیشوند ارتو برای تشخیص اسید از سایر اسیدهای فسفریک به نام اسیدهای پلی فسفریک استفاده می شود. اسید ارتوفسفریک یک اسید تری پروتیک غیر سمی، غیر آلی و نسبتاً ضعیف است که وقتی خالص باشد در دما و فشار اتاق جامد است. ساختار شیمیایی اسید اورتوفسفریک در جدول داده ها در بالا نشان داده شده است. اسید اورتوفسفریک یک مولکول بسیار قطبی است. بنابراین در آب بسیار محلول است. حالت اکسیداسیون فسفر (P) در اسیدهای ارتو و سایر اسیدهای فسفریک 5+ است. حالت اکسیداسیون تمام اتم های اکسیژن (O) 2- و تمام اتم های هیدروژن (H) 1+ است. سه‌پروتیک به این معنی است که یک مولکول اسید اورتوفسفریک می‌تواند تا سه بار جدا شود و هر بار یک H+ را از دست بدهد، که معمولاً با یک مولکول آب، H2O، ترکیب می‌شود، همانطور که در این واکنش‌ها نشان داده شده است:

مشاهده تصویر منبع

H3PO4(s) + H2O(l) ⇌ H3O+(aq) + H2PO4–(aq) Ka1= 7.5×10-3
H2PO4–(aq)+ H2O(l) ⇌ H3O+(aq) + HPO42–(aq) Ka2= 6.2×10-8
HPO42–(aq)+ H2O(l) ⇌ H3O+(aq) + PO43–(aq) Ka3= 2.14×10-13
آنیون پس از اولین تفکیک، H2PO4–، آنیون دی هیدروژن فسفات است. آنیون پس از تفکیک دوم، HPO42–، آنیون هیدروژن فسفات است. آنیون بعد از تفکیک سوم، PO43–، آنیون فسفات یا ارتوفسفات است. برای هر یک از واکنش های تفکیک نشان داده شده در بالا، یک ثابت تفکیک اسیدی جداگانه وجود دارد که به نام های Ka1، Ka2 و Ka3 در دمای 25 درجه سانتی گراد داده می شود. در ارتباط با این سه ثابت تفکیک، مقادیر مربوط به pKa1=2.12، pKa2=7.21، و pKa3=12.67 در دمای 25 درجه سانتی گراد است. حتی اگر هر سه اتم هیدروژن (H) در یک مولکول اسید اورتوفسفریک معادل هستند، مقادیر متوالی Ka متفاوت است زیرا اگر یک (یا بیشتر) قبلاً از بین رفته باشد و مولکول/یون منفی تر باشد، از دست دادن H+ دیگر از نظر انرژی کمتر مطلوب است. -متهم.

از آنجایی که تفکیک سه پروتیکی اسید اورتوفسفریک، این واقعیت که بازهای مزدوج آن (فسفات های ذکر شده در بالا) محدوده PH وسیعی را پوشش می دهند، و به دلیل اینکه محلول های اسید فسفریک/فسفات به طور کلی غیر سمی هستند، مخلوط هایی از این نوع فسفات ها هستند. اغلب به عنوان عوامل بافر یا برای ساخت محلول های بافر استفاده می شود، جایی که pH مورد نظر به نسبت فسفات ها در مخلوط ها بستگی دارد. به طور مشابه، نمک های غیر سمی و آنیونی اسید سیتریک آلی تری پروتیک نیز اغلب برای ساخت بافر استفاده می شود. فسفات ها به طور فراگیر در زیست شناسی، به ویژه در ترکیبات مشتق شده از قندهای فسفریله، مانند DNA، RNA و آدنوزین تری فسفات (ATP) یافت می شوند. مقاله جداگانه ای در مورد فسفات به عنوان آنیون یا نمک های آن وجود دارد.

با حرارت دادن اسید اورتوفسفریک، تراکم واحدهای فسفریک را می توان با خارج کردن آب ایجاد شده از تراکم القا کرد. هنگامی که یک مولکول آب به ازای هر دو مولکول اسید فسفریک حذف شود، نتیجه اسید پیروفسفریک (H4P2O7) است. هنگامی که به طور متوسط ​​یک مولکول آب در هر واحد فسفر رانده شد، ماده به دست آمده یک جامد شیشه ای است که دارای یک حالت تجربی است.فرمول آل HPO3 و اسید متافسفریک نامیده می شود.[1] اسید متافسفریک یک نسخه بدون آب از اسید اورتوفسفوئیک است و گاهی اوقات به عنوان یک معرف جذب کننده آب یا رطوبت استفاده می شود. آبگیری بیشتر بسیار دشوار است و تنها با استفاده از یک ماده خشک کننده بسیار قوی (و نه تنها با حرارت دادن) قابل انجام است. انیدرید فسفریک تولید می کند که دارای فرمول تجربی P2O5 است، اگرچه یک مولکول واقعی دارای فرمول شیمیایی P4O10 است. انیدرید فسفریک یک جامد است که به شدت رطوبت گیر است و به عنوان یک ماده خشک کننده استفاده می شود.

قیمت اسید فسفریک در بورس

قیمت اسید فسفریک در بورس را با یک کلیک دریافت نمایید.

قیمت اسید فسفریک در بورس اهمیت بالایی دارد.

قیمت اسید فسفریک در بورس بسته به شرکت تولیدکننده و کشور آن متفاوت می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *