جمع بندی – استاد شیمی آلی

بنابراین، مفاهیم کلیدی شیمی عمومی که باید در شیمی آلی اعمال کنید، چیست؟ تابستان گذشته، افرادی را دیدم که همیشه این سوال را در مکان‌هایی مانند Yahoo Answers و SDN می‌پرسیدند. بنابراین تصمیم گرفتم برای آن کاری انجام دهم. خجالت آور بود که چقدر شیمی سال اول را کاملاً فراموش کرده بودم، اما کنار هم قرار دادن چیزی شبیه به این برای تقویت دوباره آن مفید بود. اگر واقعاً می خواهید چیزی یاد بگیرید، سعی کنید آن را آموزش دهید – اتفاقاً این برای هر چیزی صدق می کند.

به هر حال، از دیدگاه کسی که وارد شیمی آلی می شود، اینها درس های کلیدی هستند که من از شیمی عمومی می گیرم:

  1. اتم ها از پروتون ها، نوترون ها و الکترون ها ساخته می شوند و انرژی الکترون ها کوانتیزه شده – آنها نه به تدریج (مانند یک سطح شیب دار) بلکه در سطوح مجزا (مانند پله) بالا می روند.
  2. جاذبه و دافعه الکترواستاتیکی نیروی اساسی است که زیربنای تمام شیمی است، از قانون هشت، تشکیل پیوندهای شیمیایی، و حتی در تعیین روندهای دوره ای در خواصی مانند انرژی های یونیزاسیون و الکترونگاتیوی
  3. یک نیروی محرکه برای ارضای اتم ها وجود دارد قانون هشتگانه، و سازه های لوئیس ابزاری هستند که برای تجسم تعداد الکترون های اطراف هر اتم در یک مولکول استفاده می کنیم.
  4. پیوند شیمیایی در یک مقیاس از یونی کاراکتر (جایی که اشتراک بسیار نابرابر الکترون ها وجود دارد) به کووالانسی کاراکتر (که در آن الکترون ها به طور مساوی تقسیم می شوند)
  5. رفتارهای شیمیایی مهمی به نام وجود دارد اسیدیته و اساسی بودن و دو تعریف مهم از هر کدام – در تعریف برونستد، اسید گونه ای است که یک پروتون اهدا می کند (H+) و یک پایه یک پروتون را می پذیرد. در گسترده تر تعریف لوئیس، یک اسید یک جفت الکترون را می پذیرد و یک پایه یک جفت الکترون اهدا می کند.
  6. ترمودینامیکیس مطالعه تبادل انرژی بین اتم ها / مولکول ها و محیط آنها است. با استفاده از جداول استاندارد، می توانیم از قانون هس برای محاسبه استفاده کنیم آنتالپی (گرما) برای یک واکنش تغییر می کند، یا اگر جداول در دسترس نیست، آن را با محاسبات بر اساس انرژی پیوندهای شکسته و تشکیل شده تقریبی کنید. معیاری که آیا یک واکنش مطلوب است یا خیر انرژی گیبس، ΔG – که طول می کشد آنتروپی در نظر بگیرید – و با افزایش دما، ضریب آنتروپی شروع به بهبود فرآیندهایی می کند که منجر به افزایش آنتروپی می شود، مانند تشکیل گاز و واکنش های تکه تکه شدن.
  7. را نرخ یک واکنش شیمیایی به 1) بستگی دارد.درجه حرارتو 2) غلظت واکنش دهنده ها در کندترین مرحله از سازوکار ( مرحله تعیین نرخ). با مطالعه سرعت واکنش، می‌توانیم بینشی در مورد مکانیسم‌های واکنش به دست آوریم، و همچنین آن را تعیین کنیم انرژی فعال سازی از یک فرآیند
  8. واکنش‌هایی که بدون تغییر خالص در غلظت واکنش‌دهنده‌ها یا فرآورده‌ها ادامه می‌یابند تعادل. می‌توانیم از ثابت تعادل برای محاسبه ΔG برای فرآیندی با استفاده از معادله وانت هاف استفاده کنیم. تفاوت های کوچک در ΔG می تواند منجر به تفاوت های بزرگ در جهت تعادل شود! ما همچنین می توانیم از اصل Le Chatelier برای دستکاری تعادل شیمیایی استفاده کنیم تا آن را به سمتی که می خواهیم هدایت کنیم.

در اینجا لیستی از تمام پست ها آمده است:

“شیمی عمومی و شیمی آلی: چگونه آنها متفاوت هستند؟”

«از ژنرال شیمی تا شیمی آلی، قسمت 1: اتم»

«از ژن شیمی تا شیمی آلی، قسمت 2: الکترون ها و اوربیتال ها»

“از ژنرال شیمی تا شیمی آلی، قسمت 3: بار هسته ای موثر”

«از ژنرال شیمی تا شیمی آلی، قسمت 4: پیوند شیمیایی»

“از ژنرال شیمی تا شیمی آلی، قسمت 5: درک روندهای دوره ای”

«از ژنرال شیمی تا شیمی آلی، قسمت 6: ساختارهای لوئیس، یک افسانه»

«از ژنرال شیمی تا شیمی آلی، قسمت 7: ساختارهای لوئیس»

«از ژن شیمی تا شیمی آلی، قسمت 8: پیوند یونی و کووالانسی»

«از ژن شیمی تا شیمی آلی، قسمت 9: اسیدها و بازها»

«از ژنرال شیمی تا شیمی آلی، بخش 10: قانون هس

«از ژنرال شیمی تا شیمی آلی، قسمت 11: قانون دوم ترمودینامیک»

“از ژن شیمی تا شیمی آلی، بخش 12: سینتیک شیمیایی”

«از ژنرال شیمی تا شیمی اورانیک، قسمت 13: تعادل»

با وجود اینکه من بدترین طراح گرافیک جهان هستم، احتمالاً اگر افراد به اندازه کافی علاقه مند باشند، می توانم اینها را به عنوان PDF جمع کنم. امیدوارم مفید باشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *