چگونه Zach Aced Organic Chemistry 1 – استاد شیمی آلی

با پایان ترم اول، اخیراً از خوانندگانم پرسیدم که آیا می توانند داستان های خود را در مورد چگونگی موفقیت به اشتراک بگذارند [or even failed in] شیمی ارگانیک. در اولین پست از مجموعه پست‌ها، من پاسخ زک را به اشتراک می‌گذارم که گزارش می‌دهد در یکی از دانشگاه‌های معتبر Ivy League که همه ما نامش را شنیده‌ایم، در شیمی آلی ۱ نمره A کسب کرده است.


MOC: به نظر شما چه عواملی کلید موفقیت شما بودند؟

زاک: درک. تعداد زیادی اطلاعات برای پیگیری در ترم اول شیمی آلی وجود دارد. به خاطر سپردن مکانیسم‌ها و شرایط، و ایجاد تعمیم‌های ناقص بر اساس اطلاعات حفظ شده محدود احتمالاً کم کارآمدترین راه برای مقابله با OChem است. به جای صرف ساعت ها برای حفظ کردن، از آن زمان برای ایجاد درک استفاده کنید. (و شاید به خاطر سپردن چیزهای کلیدی مانند داده های طیف سنجی).

انیشتین گفت: “اگر نمی توانید آن را به سادگی توضیح دهید، به اندازه کافی آن را نمی دانید.” جای تعجب نیست که ال قدیمی درست می گوید. برای من، بهترین راه برای بررسی و گسترش درکم این بود که یک طرح کلی درسی بگیرم و اطلاعات را با صدای بلند به خودم آموزش دهم. آنچه را که نتوانستم توضیح دهم، مرور کردم و آنچه را که می توانستم توضیح دهم نگران نبودم.

MOC: تخمین می زنید چقدر در هفته برای مطالعه شیمی آلی صرف می کنید؟

Z: به استثنای بخش سخنرانی و بحث، من احتمالاً نزدیک به ده ساعت در هفته را روی شیمی آلی صرف می کردم و با نزدیک شدن به امتحان نهایی، ساعات بیشتری را وقت گذاشتم.

MOC: علاوه بر مربی و کتاب درسی، آیا مشکل تمرینی دیگری هم انجام دادید؟

ز: آن منابع را کافی دیدم. از بین آنها، من فکر می کنم مفیدترین مسائل مربوط به تمرین و امتحانات ارائه شده توسط مربی بود.

MOC: شما اشاره کردید که داده های طیف سنجی را حفظ کرده اید. آیا “چیزهای کلیدی” دیگری به جز داده های طیف سنجی وجود دارد که توصیه می کنید به خاطر بسپارید؟

Z: به غیر از داده‌های طیف‌سنجی، من فکر می‌کنم قوانین نام‌گذاری IUPAC می‌تواند باعث سردردهای زیادی شود، اگر در ابتدای دوره زمانی برای به خاطر سپردن آنها در نظر گرفته نشود. زمانی که کاما، خط تیره و پیشوندهای یونانی مانع از شناخت واکنش‌دهنده‌ها می‌شوند، نوشتن مکانیسم دشوار است.

MOC: چه منابع دیگری برای شما مفید بود؟

Z: راهنمای مطالعه ترم اول بسیار مفید بود. این یک منبع عالی برای بررسی درست قبل از فینال برای تجدید مفاهیم قدیمی است.

MOC: شاید این یک سوال عجیب باشد، اما وقتی نشستید تا فینال خود را بنویسید، به یاد می آورید که وقتی برگه امتحان را ورق می زدید و به سؤالات نگاه می کردید چه چیزی در ذهن شما می گذشت؟

ز: ترکیب جالبی از عصبی بودن و اعتماد به نفس را احساس کردم. می‌دانستم که وقت و تلاش خود را صرف کلاسی کرده‌ام که برای خوب انجام دادن لازم است و اعتماد داشتم که کافی است، اما امتحانات (مخصوصاً آنهایی که 40 درصد نمره یک فرد را تشکیل می‌دهند) اکثر مردم را کمی سردرگم می‌کند.

MOC: چه سودی برای شما داشت که این همه زمان را صرف کنید تا در ارگانیک به خوبی عمل کنید؟ چرا همه کارها را به جای سست کردن تا آخرین لحظه مانند بسیاری از مردم انجام دهید؟ چرا برات مهم بود؟

چندین عامل برای من انگیزه خوبی داشتند: من یک فرد تا حدودی رقابتی هستم، به پزشکی به عنوان یک حرفه فکر می کنم، و مهمتر از همه، فقط پس از چند هفته اول علاقه شدیدی به مطالب پیدا کردم. شیمی آلی این جانور اسطوره ای است که بین شما و آرزوهای تحصیلی شما قرار دارد. شما با این انتظار وارد دوره می شوید که از آن متنفر باشید، حتی اگر از شیمی عمومی لذت ببرید. اما اگر فقط برای یک ثانیه مراقب خود باشید، فکر می‌کنم متوجه خواهید شد که حتی اگر از موضوع لذت نبرید، می‌توانید آن را درک کنید. در نهایت این علاقه و قدردانی بود که مرا به کار سخت در زمینه ارگانیک سوق داد.


استراتژی زک در آموزش با صدای بلند و امتحان کردن خود بر اساس طرح‌های درسی، من را به یاد آزمون و روش فراخوانی کال نیوپورت برای آمادگی آزمون فنی می‌اندازد. این تمرین مفیدی است که به یادداشت‌های خود نگاه کنید و «پاسخ‌ها» را به سؤال تبدیل کنید – و بعداً سؤالات را مرور کنید.

با تشکر فراوان از زک برای به اشتراک گذاشتن بینش و تجربیات خود.

با دانش شیمی آلی خود به گروه بعدی دانش آموزان الهام بخشید. داستان شیمی آلی خود را اینجا به اشتراک بگذارید.

آیا این پست برای شما مفید بود؟ لطفا با استفاده از یکی از دکمه های زیر به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *