چگونه Helena Aced Organic Chemistry – استاد شیمی آلی

چگونه هلنا در شیمی آلی 93 به دست آورد

یک خواننده استرالیایی، هلنا، اخیراً نامه ای نوشت و گفت که در کلاس شیمی آلی خود نمره 93 را به عنوان بخشی از الزامات دوره خود به عنوان رشته زیست شناسی کسب کرده است. در اینجا نحوه توصیف سوابق خود را آورده است:

من یک دانش آموز “سن بالغ” هستم. آخرین باری که شیمی خواندم بیست سال پیش در دبیرستان بود. بازگشت به دانشگاه بسیار دلهره آور بود و من نمی توانم دروسی را پشت سر بگذارم (عمدتاً به دلیل غرور و نه مالی).
تحصیلات قبلی من در دانشگاه، زمانی که مستقیماً از مدرسه خارج شده بودم، از آنجایی که میخانه را کشف کرده بودم، همه جا بود، حضور در آن اجباری نبود، و اوه، من فقط می توانم این موضوع را ترم بعد دوباره انجام دهم. (در آن زمان ضرب المثلی وجود داشت… 51% اتلاف تلاش است، 49% اتلاف وقت).
من از آن زمان مطالعات دیگری از جمله فوق لیسانس انجام داده ام، بنابراین اینطور نیست که توانایی نداشته باشم… فقط تنبل!

از هلنا خواستم تا نکاتی را در مورد چگونگی موفقیتش در درس شیمی آلی به اشتراک بگذارد.


MOC: فکر می کنید چه عواملی کلید موفقیت شما بودند؟

هلنا: شماره یک: هنگامی که یک سخنران می گوید “این چیزی است که واقعاً باید بدانید” برجسته کنید، دایره بکشید، فلش های بزرگ بزرگ را کنار آن بکشید… و سپس آن را یاد بگیرید، آن را درک کنید!

شماره دو: متوجه شدم که سؤالات امتحانی اغلب دقیقاً همان سؤال یا تغییر جزئی (یعنی تغییر یک مولکول اینجا و آنجا) نسبت به سؤالات سالهای قبل است.

بنابراین من تمام امتحانات قبلی را در 4 سال گذشته انجام دادم – دو بار تمام شد!

شماره سه: همیشه در چند هفته آخر ترم به همه سخنرانی ها بروید، معمولاً در آن زمان است که محتوای امتحان نهایی شده است و اساتید ممکن است نکاتی را ارائه دهند.

MOC: توصیه دیگری برای دانشجویان شیمی آلی وجود دارد؟

هلنا: برنامه درسی موضوع را بخوانید. چرا؟ برای دانستن زمان ارزیابی و همچنین برای یافتن اهداف یادگیری برای هر مبحث (اگر مدرس 20 گروهی را که می‌خواهد شما بدانید، چرا سعی کنید 100 گروه عملکردی را یاد بگیرید؟)

  • کامل تک تک تکه های ارزیابیمهم نیست که وزن آن ارزیابی در کل چقدر کوچک باشد.
  • کامل هر سوال آموزشیو پاسخ ها را بررسی کنید.
  • معادلات و مسائل کار. فقط به یادداشت ها نگاه نکنید و فکر نکنید، “آره، من این را می دانم!” مشکلات را بارها و بارها انجام دهید تا زمانی که آسان شوند.
  • استفاده کردم فلش کارت ها برای یادگیری گروه های عملکردی دریافتم که انجام مکرر آنها تنها راهی بود که می توانستم آنها را به خاطر بسپارم.
  • ادامه دادن! یا کمی جلوتر باشید. اگر شروع به دنبال کردن در خواندن خود کنید، ممکن است بعداً در تلاش برای رسیدن به نتیجه غرق شوید.

MOC: بود آیا تا به حال شده است که به شانس خود برای گرفتن نمره خوب شک داشته باشید؟

هلنا: چند روز در کلاس org می‌نشستم و فکر می‌کردم که استاد به زبان دیگری صحبت می‌کند… اما زبان org chem را کار کردم و شروع به دوست داشتن آن کردم!

در امتحان نهایی من به طور خاص با یک سوال مشکل دست و پنجه نرم کردم. اوایل امتحان بود و من زمان زیادی را صرف تلاش برای دریافت پاسخ کردم. این چیزی بود که تمرین کرده بودم و تمرین کرده بودم و می‌دانستم که چگونه آن را انجام دهم – این ناامیدکننده‌ترین بخش بود – اما برای من جمع نشد.
خیلی استرس داشتم و فکر می کردم هیچی نمی دانم، قرار است در امتحان مردود شوم. در نهایت با خودم فکر کردم، خوب، من برای این سوال خیلی وقت گذاشته ام، باید ادامه دهم، و اگر وقت داشته باشم به آن باز خواهم گشت، ارزش زمانی را که برای آن صرف کردم، ندارد. عاقلانه از دست دادن سوالات دیگری که می توانم به راحتی به آنها پاسخ دهم، و… آرام باشید.
[Also the exam was worth 60% of the total assessment, and I knew I only needed to pass the exam (50%) to get a pass overall, but still I stressed].

بنابراین… بقیه امتحان را تمام کردم و با اعتماد به نفس بیشتر به سوال مشکل برگشتم و بلافاصله آن را رد کردم.
من امتحان را تقریباً نیمی از زمان اختصاص داده شده به پایان رساندم و 91٪ برای آن (و 93٪ در کل) امتیاز کسب کردم. روزهای خوش.

پس از نتایج ترم اول از من خواسته شد که به عنوان دانش پژوه در یک برنامه افتخاری شرکت کنم که شامل یک بورسیه مالی کوچک برای سال آینده است.

MOC: تبریک می گویم! چه منابعی را مفید یافتید؟

هلنا: موضوع من در مقایسه با آنچه که دیگران توصیف کرده‌اند نسبتاً ابتدایی بود، زیرا واقعاً فقط یک مقدمه بود و org فقط 1/3 موضوع بود.
منابعی که از وبلاگ شما استفاده کردم عمدتاً بودند

  • گروه عملکردی (آنچه هستند و اولویت ها)
  • نکات مطالعه و امتحان
  • برگه های خلاصه
  • کشیدن مولکول ها (اگرچه ظاهرا خواهرم فکر می کند ترسیم ساختارهای مولکولی آنقدرها که من فکر می کردم جذاب و هیجان انگیز نیست).
  • نامگذاری (خدایا – خیلی ساده شروع می شود و به سرعت وحشتناک می شود!)
  • صندلی/قایق

و در واقع فقط خواندن تمام وبلاگ، آشنایی با زبان، مراجعه به یادداشت های کلاس و متن بود. حتی اگر پست مربوط به دوره من نبود، باز هم چیزهای مختلفی می‌خواندم و یاد می‌گرفتم (خوب گاهی اوقات به تعویق می‌افتد)، اما اغلب چیزی که خوانده بودم در کلاس به عنوان کناری ذکر می‌شد و فقط چیزها را در آن قرار می‌داد. چشم انداز.

خیلی ممنون برای این وبلاگ من آن را بسیار مفید، خواندنی آسان یافتم و شما عکس هایی از گربه ها دارید. طنز و سبک و لحن غیر رسمی واقعا خوب است. خواندن آن کار سختی نیست (مانند کتاب درسی اغلب)، و شما سازمان را بسیار کمتر ترسناک می کنید. و گربه ها هستند.

این ترم من شیمی را برای علوم زیستی انجام می دهم، بنابراین یک بار دیگر باید به وبلاگ شما مراجعه کنم (استرویسم بیشتر – بنابراین گربه ها!).


با تشکر از هلنا برای به اشتراک گذاشتن بینش خود!

آیا یک داستان موفقیت در شیمی آلی برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ من دوست دارم از شما بشنوم! فقط چند دقیقه طول می کشد، و شما می توانید به گروه بعدی دانشجویان شیمی آلی کمک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *