چگونه ناتان ایس شیمی آلی (بدون اینکه زندگی او را تسخیر کند)

خواننده وفادار «ناتان» (نام واقعی او نیست) اخیراً در این یادداشت در مورد اینکه چگونه توانسته در شیمی آلی عملکرد خوبی داشته باشد بدون اینکه تأثیر مخربی بر بقیه برنامه‌های او داشته باشد، ارسال کرده است:

من احساس می‌کنم که توانسته‌ام در OChem خیلی خوب عمل کنم بدون اینکه این موضوع روی کلاس‌های دیگرم خیلی تأثیر بگذارد. مدتی طول کشید تا وارد نوسان چیزها شوم، به خصوص از آنجایی که با هر کلاسی که من خوانده ام بسیار متفاوت است – به خصوص GenChem.

بنابراین من از ناتان دعوت کردم تا توصیه های خود را در مورد مصرف شیمی آلی با مخاطبان در اینجا به اشتراک بگذارد. آن را بردارید، ناتان!

—————

چگونه در شیمی آلی A- گرفتم بدون اینکه زندگی من را تسخیر کند

برخی از بچه‌های کوچک‌تر در برادری من اخیراً از من می‌پرسند وقتی آن را می‌گیرند چه انتظاری داشته باشیم، و من می‌توانم چند مورد از چیزهایی را که به آنها می‌گویم در اینجا فهرست کنم.

نکته شماره 1: OChem حفظ مستقیم نیست.

شاید اینطور به نظر برسد، مخصوصاً در ترم اول، اما واقعاً اینطور نیست. بدیهی است که مقدار زیادی از حفظ وجود دارد، اما برای انجام خوب، باید بتوانید آنچه را که یاد گرفته اید در موقعیت های جدید به کار ببرید. اگر تنها کاری که انجام می‌دادید یادگیری واکنش‌های اساسی بود، تعجب می‌کردید که واقعاً با توجه به یک مشکل ترکیبی چقدر احساس گمراهی می‌کردید. من دوست دارم از هر واکنشی که به ابتدایی ترین روش یاد گرفته ام، کارت های یادداشتی بسازم (به غیر از دفترچه مرورم که بعداً توضیح خواهم داد). به عبارت دیگر، من فقط موارد مهم را نشان می دهم و از گروه های “R” برای چیزهای کم اهمیت استفاده می کنم. من در هر واکنش سه کارت یادداشت می‌سازم: یکی با حذف ماده اولیه، یکی حذف واکنش‌دهنده‌ها (و حلال‌ها) و دیگری حذف محصول. این تنها حافظه brute force است که در OChem انجام می دهم. آنها به من کمک می کنند تا یاد بگیرم که واکنش های واقعی چه می کنند و روی چه چیزهایی تمرکز می کنم به ویژه برای تمرین و ایجاد مشکلات سنتز خودم.

نکته شماره 2. با مطالب خواندنی کتاب همراه باشید، اما لزوماً زیاد از قبل مطالعه نکنید.

قبل از اینکه بگویم چرا، اجازه دهید ابتدا بگویم که بخش عمده ای از مطالعه و یادگیری در این کلاس برای من، ترکیب دفترچه نقد من است. این یک کلاسور 3 حلقه ای است که من با یادداشت هایی از فصل های کتاب پر می کنم. صفحات شامل یادداشت‌های دقیق و منظمی در مورد آنچه در کتاب گفته شد، با مکانیسم فشار دادن کامل فلش، یادداشت‌ها و توضیحات مهم و هر چیز دیگری که برای خواندن مهم می‌دانستم، کامل می‌شود. کاری که من نیز انجام می‌دهم این است که کلمات یا عبارات یا بخش‌هایی از تصاویر واقعاً مهم را علامت‌گذاری می‌کنم (مانند پی الکترون‌ها برای کمک به تعیین معطر بودن). من همچنین از یک هایلایت برای علامت گذاری فلش های موجود در مکانیسم ها استفاده می کنم. وقتی جلو و پشت یک کاغذ گشاد را پر می کنم، بعد از آخرین کاغذ در کلاسور من می رود و یک طرح کلی زمانی عمیق از مطالب کلاس ایجاد می کند. به هر حال، من می گویم که شما نمی خواهید زیاد از قبل مطالعه کنید، زیرا ممکن است در برخی مواقع به موارد خاص یا گسترده بروید. موضوعاتی در کتاب وجود دارد که با درجاتی متفاوت از نحوه توضیح اساتید من توضیح داده شده است. گاهی اوقات مکانیزمی در کتاب نشان داده می شود که بعداً استاد در سخنرانی گفت که ما نیازی به دانستن آن نداشتیم. مواقع دیگر مکانیزمی را به ما نشان داد که اصلاً در کتاب توضیح داده نشده بود (این مورد برای هیدروبوراسیون آلکین ها برای من بود). برای توضیح این موضوع و دستیابی به بهترین یادداشت‌های بررسی ممکن. من کتاب درسی را با یادداشت‌هایم از سخنرانی در مجاورت می‌خوانم و مدام در حین نوشتن دفتر نقدم با ارجاع متقاطع می‌خوانم. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما در پایان از خود تشکر خواهید کرد زیرا، برای یک چیز، همه چیزهایی را که برای امتحانات باید بدانید در یک مکان دارید (که برای من مهم است) و به این دلیل که فرآیندهای ارجاع متقابل به شما اجازه می دهد در واقع مواد را بدون اینکه واقعاً بدانید جذب کنید!

نکته 3. در حین مطالعه و مطالعه به فکر کردن “چه می‌شد-اگر” عادت کنید.

اگر متن به شما می گوید که t-butoxide واکنش E2 را نسبت به Sn2 تسهیل می کند، بدانید که چرا! برای من این مهم ترین بخش عبور از OChem است. دانستن اینکه چرا چیزی کاری را انجام می دهد بی نهایت مفید است زیرا به شما امکان می دهد آن را در موقعیت های دیگر اعمال کنید. برای درک اینکه چرا اسیدهای سوم در فاز گاز به جای محلول اسیدی تر هستند، وقت بیشتری صرف کنید، یا مثلاً چرا کربن های کربونیل اینقدر الکتروفیلیک هستند. اگر واقعاً تئوری و استدلال آنچه را که آموزش داده می شود درک کنید، بهتر می توانید آن را در سایر بخش های OChem اعمال کنید. و به من اعتماد کنید، یک روش فکری بزرگ که از نظر معنایی مرتبط است بهتر از پردازش موضوعات کوچک و به ظاهر جدا از هم در مغز پردازش می شود. اساتید من تمایل دارند سوالاتی را بپرسند که نیاز به تفکر انتقادی مانند این دارد (نمونه خوبی این است که از من می‌خواهند نمودار انرژی واکنش‌دهنده و دو محصول تشکیل‌شده با استفاده از آلکن‌های مزدوج را ترسیم کنم. این توانایی من را برای درک محصولات جنبشی در مقابل ترمودینامیکی آزمایش کرد). .

نکته شماره 4. در گروه های مطالعه کار کنید، اما آنها را با یک دانه نمک مصرف کنید. بله، گروه های مطالعه خوب هستند. اما نه، شما همیشه نمی خواهید همیشه در یکی باشید. [I have an excellent study partner.] متوجه می شویم که اگر در سکوت با هم بخوانیم و یادداشت برداری کنیم و فقط در صورت داشتن سؤالات خاص صحبت کنیم، کارهای زیادی انجام می دهیم. وقتی همه خواندن را به پایان رساندیم، سپس هر کدام مسائل ترکیبی ایجاد می کنیم و از یکدیگر می خواهیم آنها را حل کنند. اینجاست که گروه مطالعه وارد می‌شود. جدای از مشکلات ترکیبی، بخش‌هایی از مطالب را که یکی از ما به خوبی نمی‌دانیم مرور می‌کنیم و سپس کارت‌های یادداشت را با همه واکنش‌ها با هم مرور می‌کنیم. ما متوجه شدیم که این کار بسیار خوب است. یکی دیگر از جنبه های مهم عملکرد خوب در OChem انجام تکالیف اضافی است. اساتید من ما را به انجام تکالیف آنلاین هفتگی و آزمون های تلاوت دعوت می کنند. داشتن یک دوست مطالعه برای آن مواقعی که کلاس های دیگر شما را درگیر می کنند خوب است. مواردی بوده که من تکالیفم را انجام داده ام و به دوستم کمک کرده ام روزه اش را بگذراند تا بتواند برای کلاس دیگری درس بخواند. او می تواند از پاسخ های من به عنوان راهنما برای انجام پاسخ های خود استفاده کند (سؤالات ما گاهی متفاوت هستند اما از نظر مفهومی مشابه هستند) اما من دلیل پاسخ را برای او توضیح می دهم. این به او این امکان را می دهد که تکالیف خود را سریع انجام دهد، اما همچنان از آن تجربه یادگیری داشته باشد. نکته این است که یک دوست مطالعه می تواند به شما کمک کند تا یک تکلیف را سریعتر انجام دهید، اما در عین حال که هنوز یک تجربه آموزشی است … این برای همه انواع کلاس ها کار می کند و نه فقط OChem!

اینها برخی از کارهایی است که من انجام داده ام تا به من کمک کند تا به بهترین نحو ممکن در OChem انجام دهم. آنها به خوبی برای من کار کرده اند، و من یک اشتیاق صمیمانه برای OChem ایجاد کرده ام بدون اینکه آن را تحت تأثیر قرار دهد. مهمتر از همه، من احساس می کنم که مطالعه به این روش برای OChem به توانایی های مطالعه من در تقریباً همه کلاس های دیگر کمک کرده است. امیدوارم این به شما کمک کند تا ایده‌ای در مورد کارهایی که برخی از دانش‌آموزان برای مطالعه موفقیت‌آمیز برای OChem انجام می‌دهند به شما بدهد!

——————

با تشکر فراوان از ناتان برای نوشتن بهترین توصیه هایش در مورد موفقیت در شیمی آلی. می خواهید شرکت کنید؟ برای من ایمیلی به آدرس [email protected] ارسال کنید یا از دکمه “بازخورد” در بالا استفاده کنید. شما می توانید هر چقدر که دوست دارید ناشناس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *