چگونه در شیمی آلی نمره قبولی بگیریم – استاد شیمی آلی

وقتی از دانش‌آموزانم می‌پرسم هدف آنها از این دوره چیست، رایج‌ترین پاسخ این است: “برای گرفتن نمره A”. نمی‌دانم چگونه می‌توانم یک نمره حرف خاص را تضمین کنم، اما مطمئناً فکر می‌کنم عادت‌هایی وجود دارد که دانش‌آموزان موفق مشترک هستند.

بنابراین چند هفته پیش از چند نفر از دانش آموزانم که در کلاس شیمی آلی خود موفق بودند (بخوانید: A’s دریافت کردم) دو سوال پرسیدم.

1. استراتژی مطالعه شما برای شیمی آلی چه بود؟

2. چه توصیه ای به دانش آموزانی دارید که برای اولین بار در این دوره شرکت می کنند؟

در اینجا چیزی است که آنها باید می گفتند.

“استراتژی مطالعه من برای شیمی آلی”:

  • گرانت: “نگرش حمله”: می دانستم که این کلاس از همان ابتدا دشوار خواهد بود. اما، در همان زمان، عصبی بودن غیر سازنده بود. بنابراین، تمام انرژی خود را صرف تلاش برای ساختن کردم یک پایه محکم از ابتدا. به نظر من یک پایه محکم تنها مهمترین ویژگی برای موفقیت در شیمی آلی است. مشکلات تمرینی کلید عملکرد خوب در امتحانات است. دستور تمرین من این بود:
  1. مفاهیم را یاد بگیرید
  2. تمرین کنید و نقاط ضعف را شناسایی کنید
  3. نقاط ضعف را تمرین کنید
  4. با نزدیک شدن به آزمون، نقاط قوت را تمرین کنید. اگر دقیقاً قبل از آزمون به تلاش برای شناسایی نقاط ضعف ادامه می دادم، روانی می شدم. تمرین نقاط قوت درست قبل از آزمون این خواهد ساخت اعتماد به نفس.
  5. Roll with the punches: این کلاس سخت است و مفاهیمی وجود داشت که از سایرین چالش برانگیزتر بودند. اما تسلیم نشو شما هرگز نمی دانید تراشه ها کجا خواهند افتاد.»
  • لوگان: «برای من، بهترین راه مطالعه این بود که ابتدا مکانیسم‌های هر واکنشی را که روی آن آزمایش می‌شوید، یاد بگیرم. دوم، هر واکنشی را می‌نویسم تا زمانی که بتوانم واکنش‌های کامل را در ذهنم ترکیب کنم. نامگذاری آخرین اطلاعاتی بود که من دوست داشتم زیرا اساتیدم بیشتر به شیمی کلاس علاقه داشتند، کلاس انگلیسی نیست.
  • جیک: «نتیجه گیری من در مورد هر دو کلاس این است (حداقل روشی که در آن آموزش داده می شود [my college]): در سازمان 1، حفظ کردن آنقدرها برای موفقیت مهم نیست. واکنش‌ها و مکانیسم‌ها به اندازه‌ای اساسی هستند که می‌توانید از طریق آن‌ها کار کنید. با این حال، در سازمان 2 (و این ممکن است فقط به دلیل استاد من باشد که دوست داشت سؤالات آزمون را تقریباً مستقیماً از تکالیف و یادداشت‌ها بگیرد)، حفظ کردن کلید است. هر آزمون 100% بدون پاسخ بود. کمی تئوری، کمی نامگذاری، واکنش ها، مکانیسم ها، و شاید یک سنتز. روش آماده سازی من تقریباً به طور کامل شامل حفظ یادداشت هایم و انجام تکالیف درسی بارها و بارها (حتی پس از ارائه آن و دریافت نمره) بود. اگر ما در یک آزمایش خاص مسئول 12 مکانیسم بودیم، هر کدام را حداقل 8 بار بیرون می کشیدم تا زمانی که بتوانم بدون فکر کردن به آن و با سرعت سریع (زیر 3 دقیقه) آن را انجام دهم. وقتی نوبت به واکنش‌ها می‌رسید، استاد ما همیشه واکنش‌دهنده‌ها و همچنین معرف‌ها را به ما می‌داد، بنابراین من از فلش کارت‌هایی استفاده می‌کردم که در یک طرف واکنش‌دهنده‌ها + واکنش‌دهنده‌ها و از طرف دیگر محصولات قرار داشتند. اگر یکی درست می شد، کارت را کنار می گذاشتم. اگر اشتباه می‌کردم، به انتهای شمع برمی‌گشت تا اینکه حداقل دو بار پشت سر هم درستش کنم. این در تست‌هایی که مکانیسم‌ها و واکنش‌ها را در ابتدا انجام می‌دادم بسیار کمک کرد، زیرا حداقل 70٪ از امتیازات امتحان معمولاً به این دو حوزه مرتبط بود. بنابراین، در حالی که تمرکز من حفظ کردن بود، فکر می‌کنم کمی درک را صرفاً از حفظ کردن به دست آورده‌ام. می‌توانستم به این فکر کنم که هر مرحله در ذهن من چه می‌کند، و هدف آن چیست، و معتقد بودم که به گسترش درک من از مطالب کمک کرد.
  • تیفانی: «وقتی نوبت به مطالعه ochem می‌شود، من مجموعه‌های مختلفی از مسائل را انجام دادم (عمدتاً مواردی که در هاروارد پیدا کردم و گاهی اوقات برخی از برکلی و MIT). استراتژی من این بود که ابتدا مطالب را بفهمم، سپس مسائل کتاب را انجام دهم، سپس مجموعه مسائل را انجام دهم، و سپس اگر سؤالی داشتم یا نیاز به توضیح داشتم، یک جلسه با شما برنامه ریزی کردم. صحبت کردن از طریق سوالات با شما بسیار مفید بود. من معتقدم که بهترین راه برای یادگیری چیزی این است که بتوانی آن را به زبان بیاوری یا به کسی یاد بدهی.»
  • مت: “از ابتدا تا انتها متوجه شدم راه های زیادی برای مطالعه برای ارگانیک وجود دارد. چند موردی که به صورت روزانه انجام دادم این بود..
    • انجام هر فصلی که مشکل از کتاب تعیین شده یک بار اگر فهمیدم.. 2-3 بار با راهنمایی برای سوالاتی که من را آزار می دهد لازم است. همیشه مطمئن بودم که بعد از آن قادر به انجام آنها به تنهایی هستم.
    • کار با همکلاسی دیگر ارائه بازی هایی برای کمک به تقویت اطلاعات. به عنوان مثال من و دوست دخترم یک بازی سنتز ساختیم که در آن با یک مولکول شروع کردیم و هر فرد شرایط و واکنش‌های متفاوتی را انتخاب کرد تا اینکه یک مولکول عظیم داشتیم. متوجه شدم که بسیار سرگرم کننده است و به من کمک کرد تا همه واکنش ها را به خاطر بسپارم.
    • در نهایت من هرگز کلاسی را از دست نمی دهم و همیشه درگیر معلم هستم. متوجه شدم که نیمی از نبرد به تازگی ظاهر می شود. در حالی که یادداشت های کلاس را هر روز بارها و بارها مرور می کنید.

“توصیه هایی که به دانش آموزانی که ارگانیک مصرف می کنند می دهم”

  • گرانت: «در ترم اول، مجبور بودم خودم را به آن سوق دهم فهمیدن مفاهیم– حفظ اسلایدهای پاورپوینت مفید نخواهد بود. در ترم دوم، کارت های شاخص نقش بزرگی برای من داشت من کارت‌های شاخص بزرگ می‌خریدم و واکنش‌دهنده و عامل واکنش‌دهنده را با شارپی تیره می‌نوشتم. محصول در طرف مقابل خواهد بود (C برای کربن و غیره). ممکن است یک معلم دوست داشته باشد که به جای آن روی عوامل واکنش دهنده آزمایش کند، بنابراین در این مورد، واکنش دهنده و محصول را بنویسید و عامل واکنش دهنده را در طرف مقابل کارت شاخص قرار دهید. راه نهایی برای موفقیت در ترم دوم، درک منطق پشت واکنش‌ها است، اما با توجه به سرعت بالای کلاس تابستانی‌ام، به خاطر سپردن واکنش‌ها به خوبی برای من مفید بود.»
  • مت: «اگر بخواهم به دانش‌آموزان توصیه‌ای بکنم، این است که هر روز حداقل یک ساعت شیمی داشته باشند. شما ناامید خواهید شد اما ذهن خود را روی هدف نهایی خود نگه دارید و به کار خود ادامه دهید. سخت کوشی درمان اپیدمی ارگانیک است هاها.»
  • تیفانی: برای دانش‌آموزی که برای اولین‌بار ochem می‌خواند، به آنها توصیه می‌کنم مشکلات تمرینی زیادی را انجام دهند. متوجه شدم که هر چه ست‌های بیشتری انجام دهم، در طول زمان آزمون راحت‌تر بودم… زیرا در نهایت، فقط انواع مختلفی از سوالات ochem وجود دارد که پروفسور می‌تواند بپرسد.
  • برخی از توصیه‌ها به دانش‌آموزان 2 بار اول ارگانیک این است: بعد از هر سخنرانی به خانه بروید و مطالب ارائه شده را بیاموزید. این به شما کمک می کند تا از امتحانات عقب نمانید و انباشته شوید. هر روز به مطالب نگاه کنید زیرا در نهایت قادر خواهید بود آن را درک کنید. آخرین توصیه برای اینکه اگر در امتحان اول خوب نگرفتید ناامید نشوید، از آن درس بگیرید و نقاط ضعف خود را برای امتحان بعدی خود بدانید!
من هیچ برنامه خاصی در این سوال نداشتم جز اینکه واقعاً کنجکاو بودم که استراتژی های مطالعه دانش آموزان موفق چیست. توجه کنید که چگونه هیچ کس نگفت: “اوه، من فقط از آن عبور کردم”: این دانش آموزان باسن خود را کار کردند. اگر «چگونه در شیمی آلی خوب عمل کنیم: توصیه‌های جمع‌آوری‌شده» را خوانده‌اید، موضوعات مشترک زیادی را در اینجا خواهید دید.
  1. مشکلات تمرینی زیادی انجام دهید
  2. عقب نمانید
  3. چیزهایی را بنویسید (مانند واکنش ها و مکانیسم ها)
  4. برای تثبیت مفاهیم با دیگران صحبت کنید.

موضوع تابو حفظ کردن نیز وجود دارد. برخی از دانش آموزان به آن تکیه می کنند. من فکر می کنم مفید بودن آن در نهایت به نحوه نگارش تست ها بستگی دارد. دانش‌آموزان استراتژی‌هایی را توسعه خواهند داد که با نحوه آزمایش آنها سازگار باشد. از آنجایی که ارزشش را دارد، جذب مربیان شیمی آلی (از جمله خودم) و دانش آموزان برای گفتگوی صریح در مورد حفظ کردن کار آسانی نیست. مربیان به شما می گویند که حفظ نکنید، حتی اگر می دانند که احتمالاً به هر حال این کار را انجام خواهید داد. و اگر این کار را انجام دهید، احتمالاً نمی خواهند در مورد آن بشنوند، و اگر اتفاق بدی بیفتد، خوب – به شما هشدار داده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *