چگونه جی در شیمی آلی A+ بدست آورد

«جی» (نام واقعی او نیست) روز گذشته با این یادداشت نوشت.

من به تازگی Organic II را تمام کردم. می‌خواستم از شما برای ایجاد این منبع عالی تشکر کنم، این به من بسیار کمک کرد نه تنها درک و درک بهتری از شیمی آلی داشته باشم، بلکه به پرورش علاقه پرشور به مواد نیز کمک کرد. من سایت شما را تا زمانی که Organic I را تمام کردم، که در آن با B+ خراشیده بودم، کشف نکردم. پس از مطالعه این سایت و استفاده از آن به عنوان کمک مطالعه برای Orgo II، با افتخار می توانم بگویم که Organic II را با بالاترین نمره امتحان در کلاس خود و A+ در دوره به پایان رساندم. به کار خوب ادامه دهید!

من به شدت کنجکاو هستم که در مورد نحوه مطالعه دانش آموزان برای شیمی آلی بشنوم، بنابراین او به اندازه کافی مهربان بود که به چند سوال دیگر پاسخ دهد.

MOC: شهرت دوره در مدرسه شما چیست؟

جی: قبل از شرکت در دوره، با چند دانشجوی دیگر صحبت کرده بودم که به من هشدار دادند که شیمی آلی «سخت‌ترین کلاسی است که تا به حال گذرانده‌اند» یا «جهنم» است. من این را بیشتر به عنوان یک چالش دیدم و از همان ابتدا با سر به سر بردم. هر دو استاد ارگانیک در مدرسه من به ارائه امتحانات بسیار دشوار شهرت دارند، اما متوجه شدم که اگر می‌توانید برگه‌ها را مرور کنید، امتحانات خوب بود.

استراتژی مطالعه شما برای شیمی آلی چه بود؟

جی: مربی من به من توصیه کرد که در یک گروه مطالعه کنم، اما وقتی این کار را انجام دادم، متوجه شدم که از آنجایی که به مطالعه ادامه می‌دادم، بیشتر تدریس می‌کردم تا یادگیری. این به یک جنبه از استراتژی کلی من منجر می شود: با خواندن تعیین شده همراه باشید، حتی اگر می توانید جلوتر بروید. خواندن پیش رو در فصل برای آماده شدن برای سخنرانی واقعا مفید بود. در بازه های زمانی بین هر امتحان (2-3 هفته)، من معمولاً هر فصل را به تنهایی 3 بار مرور می کردم. بار اول یک بررسی نسبتاً سطحی بود، بار دوم مشکلات فصل را مرور می‌کردم و انجام می‌دادم، و بار سوم مکانیسم‌های واکنش را انجام می‌دادم. برای یک استراتژی مطالعه کلی، آن را به این صورت خلاصه می‌کنم: از قبل بخوانید، برگه‌هایی از واکنش‌ها و مکانیسم‌های آن‌ها را جمع‌آوری کنید، روی تشخیص الگوی به خاطر سپردن کور تمرکز کنید و سعی کنید به مطالب موضوعی علاقه‌مند شوید. شیمی آلی برای من واقعاً جالب بود و از خواندن فصل‌ها و یادگیری واکنش‌ها لذت بردم، زیرا دریافتم که برای چیزهای زیادی در جهان بسیار کاربردی است!

چه مقدار تکلیف/مشکلات توسط مربی شما تعیین شده است؟

بار دوره بسیار شدید بود، اما من انتظار آن را داشتم. از ما انتظار می رفت که هر هفته تمام مشکلات فصل اختصاص داده شده را انجام دهیم (~ 100 مسئله) و برگه های واکنش به ما داده شد تا ادامه دهیم. هر برگه واکنش یا «واکنش (گروه عملکردی)» یا «سنتز (گروه عملکردی)» بود. روی برگه واکنش‌های کلی، نام‌های واکنش، نمونه‌های خاص واکنش شامل همه واکنش‌دهنده‌ها و فرآورده‌ها، مکانیسم واکنش، و یادداشت‌های جانبی یا نظرات ترسیم شده بود. من اکنون یک پشته نسبتاً ضخیم از برگه های واکنش دارم، زیرا برای هر گروه عملکردی دو عدد وجود دارد. تکمیل برگه‌های واکنش به‌طور کامل و به‌موقع برای من کلیدی بود، و احتمالاً یکی از دلایلی بود که چرا از مشکلات رتروسنتز، «پیش‌بینی محصول» و «نقشه راه» بسیار لذت می‌بردم و برتر بودم. همراه با برگه های واکنش، برای هر فصل یک مجموعه مسئله 2-3 صفحه ای به ما داده شد.

تخمین می زنید که هر هفته چقدر وقت صرف کلاس می کنید؟

جی: تخمین می زنم که حدود 15 تا 20 ساعت در هفته را روی شیمی آلی (شامل خواندن، مشکلات تکالیف، برگه ها، پیش از آزمایشگاه ها و گزارش های آزمایشگاهی) صرف می کنم.

بقیه بار دوره شما چگونه بود؟

جی: تا آنجا که دروس دیگر وجود دارد، من همزمان در Orgo I در حال گذراندن Calc II و یک دوره آمار برای رشته های زیست شناسی بودم، این برای من بسیار شدید بود. من همزمان با Orgo II برخی از الزامات آموزشی از جمله نویسندگی خلاق، فلسفه مقدماتی و یک دوره آلمانی 300 سطحی را برآورده می کردم. در مجموع می توانم بگویم دوره دوم با شدت متوسط ​​بود.

آیا خود را دارای یک حافظه خوب می دانید؟

جی: فکر می‌کنم حافظه‌ای واقعاً خوب دارم، آناتومی را کنار گذاشتم و این را به حافظه‌ام نسبت می‌دهم. شیمی آلی برای من بیشتر تشخیص الگو بود تا حافظه، اگرچه ترکیبی از هر دو مفید بود.

چه مقدار از امتحانات شما چند گزینه ای بود؟

جی: هیچ یک از امتحانات داده شده هیچ سوال چند گزینه ای نداشتند.

رشته تحصیلیت چیست؟ آیا قصد دارید برای مدارس حرفه ای درخواست دهید؟

جی: من یک رشته زیست شناسی با تمرکز بر زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی هستم. من دانشکده پزشکی را در نظر گرفتم اما تصمیم گرفته ام که به جای آن می خواهم در مقطع دکترا تحقیق کنم. احساس می‌کنم آنقدر به علم و کشف چیزهای جدید علاقه دارم که نمی‌توانم با یک دکتر راضی باشم

از شما بخاطر وقتی که گذاشتید بسیار متشکریم. آیا توصیه نهایی برای دانش آموزانی که برای پذیرش شیمی آلی آماده می شوند؟

جی: سعی کنید به مطالب علاقه مند شوید! هر چه بیشتر به شیمی آلی علاقه داشته باشید و در مورد آن علاقه مند باشید، در این دوره بهتر خواهید بود. زمانی که مطالعه برای شما جالب باشد، بار کمتری به شما تحمیل می کند.

——————————

آیا می خواهید به دانش آموزان آینده شیمی آلی کمک کنید تا از تجربیات خوب یا بد شما بیاموزند؟ من دوست دارم با شما مصاحبه کنم! محرمانه بودن تضمین شده است. برای من در james در masterorganichemistry.com بنویسید یا از دکمه بازخورد بالا استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *