چگونه جان نمرات امتحان شیمی آلی خود را افزایش داد

هفته دیگر، خواننده وفادار «جان» (نام واقعی او نیست) برای من نوشت که چگونه نمره امتحان خود را در شیمی آلی از 44 درصد در میان ترم اول به 90 درصد در میان ترم دوم افزایش داده است. از طریق ایمیل از او خواستم تا تکنیک های مطالعه ای را که استفاده می کرد با جزئیات بیشتری توضیح دهد.

به من بگو چه اتفاقی افتاد.

من ایمیل شما را در مورد چگونگی آسان کردن O.Chem دریافت کردم. من از 44 درصد به 90 درصد رسیدم. زمانی که به آن 44 درصد رسیدم ساعت‌ها برای مطالعه صرف کردم، اما روندم را تغییر دادم. من فکر می کنم همه چیز در مورد روند و سپس صرف زمان است.

خوب! برخی از جنبه های کلیدی استراتژی مطالعه شما برای شیمی آلی چه بود؟

اولا، سازگاری کلیدی است. من فکر می کنم که می توان در O.Chem به اندازه صدف شاد بود اگر ثابت قدم باشید. این سخت ترین قسمت برای من است.

وقتی این 3 مرحله را دنبال می کنم واقعاً خوب عمل می کنم:

شماره 1 – کتاب را بخوانید و قبل از کلاس مسائل را امتحان کنید

شماره 2 – به طور فعال در کلاس شرکت کنید (این کار آسان است زیرا من باید تعداد زیادی سؤال از مرحله شماره 1 داشته باشم)

شماره 3 – مشکلات تمرینی را به طور مداوم انجام دهید. برای کمک به استاد مراجعه کنید. ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید. در یک گروه مطالعه کنید (این واقعاً مفید است! شما را مجبور می کند خودتان را توضیح دهید و دیدگاه های جدیدی در مورد چیزها به شما می دهد). و همچنین از “شیمی آلی به عنوان زبان دوم” استفاده کنید. اینها کلیدهای موفقیت من هستند.

اما ثبات کلیدی است. من احساس می کنم این سخت ترین قسمت در مورد O.Chem است. این که چگونه ثابت قدم بمانیم موضوع دیگری است. و من حتی واقعاً آن را درک نمی کنم. همچنین اعتماد به نفس لازم است. اطمینان داشته باشید که می دانید چه کاری انجام می دهید، حتی اگر احساس کنید که نمی دانید. اطمینان داشته باشید که این در نهایت منطقی خواهد بود. هنگامی که احساس می کنید “اثر در حال وقوع است؟؟؟؟!!!!” فقط پذیرش سردرگمی به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری، نقطه.

چقدر در هفته به مطالعه اختصاص می دادید؟

خب من از 44 درصد در امتحان به 90 درصد در امتحان رسیدم. روزی 2 ساعت مطالعه می کردم. اگر یک روز را رد کردم، البته، باید بیشتر مطالعه کنم. حالا اعتراف می کنم که فکر می کنم آدم باهوشی هستم. بنابراین /شاید/ درک مسائل برای من راحت تر است. اما من ناتوانی در خواندن و ADD هم دارم. بنابراین هر موهبت طبیعی که دارم با چنین محدودیت هایی متعادل می شود.

از چه منبعی برای مسائل تمرینی استفاده می کنید؟ آیا آنها از مربی شما ارائه می شوند یا از کتاب درسی؟

بله، مشکلات را در کتاب درسی تمرین کنید. معلم ما تکالیف را تعیین می کند که اختیاری است، اما IMO اگر می خواهید خوب انجام دهید، تکالیف اختیاری نیست. کتاب درسی ما Org است. شیمی توسط دیوید آر. کلاین. همچنین کتابی دارد به نام سازمان. شیمی به عنوان زبان دوم» که بسیار مفید است. من به شدت آن را به هر سازمانی توصیه می کنم. دانشجوی شیمی من هیچ کتاب مکمل دیگری O. Chem (مانند o.chem برای dummies) را بررسی نکرده ام، اما انجام مسائل تمرینی در این کتاب برای درک من شگفت انگیز بود. بنابراین من مسائل تمرینی را هم از کتاب درسی و هم از کتاب تکمیلی خود انجام می دهم.

آیا اصلا از ویدیوهای آنلاین استفاده می کنید؟

من از Khanacademy در یوتیوب استفاده می کنم فقط به این دلیل که به او عادت کرده ام (من رشته ریاضی بودم و او بهترین ویدیوهای ریاضی را در وب دارد). همسالان من واقعاً ویدیوهای معلمان آزاد را دوست دارند.

کجا می یابید که بهترین مطالعه خود را انجام می دهید؟

وقتی تنها درس می خوانم، معمولاً در خانه است. این وحشتناک است. حواس پرتی بسیار زیاد است. چیزهای ظریف آنقدر ناخودآگاه اتاقتان به هم ریخته است که فکر می کنید کی می توانید آن را تمیز کنید. خانه شما یخچال دارد و کمی گرسنه هستید، بنابراین فکر می کنید چه زمانی می خواهید غذا بخورید. چیزهایی مثل آن. و البته اینترنت!

گاهی اوقات در آن اتاقک های کتابخانه مطالعه می کنم. نوعی که به معنای واقعی کلمه شما را مجبور به تمرکز می کند زیرا نمی توانید به چیز دیگری نگاه کنید. قبلا ازشون متنفر بودم احساس کردم گرفتار شده ام. اما اکنون، آنقدر برای نمرات و وقتم ارزش قائل هستم که آنها به بهترین دوست من تبدیل می شوند و تا جایی که می توانم در آنجا درس می خوانم. من می خواهم به دام بیفتم.

تکنیک پومودورو همان چیزی است که وقتی می بینم بیش از حد معطل می کنم از آن استفاده می کنم. شما 25 دقیقه تمرکز می کنید و سپس 5 دقیقه استراحت می کنید. و گاهی اوقات می توانم از این که استراحتم یک چیز آنلاین است خلاص شوم… اما معمولا نمی توانم. معمولاً باعث به تعویق انداختن کار می شود. بنابراین باید 5 دقیقه مربوط به کامپیوتر نباشد.

انگیزه شما برای موفقیت در شیمی آلی چیست؟

من برای یک برنامه کارشناسی ارشد تغذیه که در پاییز 2012 شروع می شود، درخواست می دهم. اگر قبول شوم، O.chem یکی از 6 دوره ای است که باید گذرانده باشم. من نمی توانم شکست بخورم!… بنابراین می توانم با مدارس دیگر رقابت کنم، باید A بسازم! تغذیه اشتیاق من و بخشی از حرفه ای است که می خواهم برای خودم بسازم و واقعاً از انجام ندادن آن خسته شده ام. بنابراین من انگیزه زیادی برای انجام خوب در O.chem دارم.

چیز دیگری برای گفتن به دانشجویان آینده نگر وجود دارد؟

مشاهده O.chem مانند یک اثر هنری زیبا. باید بتوانید کل تصویر را ببینید. نمیدونم چطوری توضیح بدم توانایی بزرگنمایی و کوچکنمایی در صورت نیاز مفید به نظر می رسد.

من می دانم چگونه از شکست O.chem اطمینان حاصل کنم. دوستی داشتم که همین دیروز کلاس را رها کرد. هر دوی ما در آزمون اول یکسان مطالعه کردیم. ما در مطالعه ثابت نبودیم. تا جایی که می توانستیم مشکلات تمرینی را انجام ندادیم. ما فقط سعی می کردیم مفاهیم مختلف را حفظ کنیم. هر دو شکست خوردیم. سپس متوجه شدم که O.chem درباره تصویر بزرگ است. من نمی توانم فقط انتخاب کنم و انتخاب کنم که روی چه چیزی تمرکز کنم. همه چیز قابل آزمایش است و همه چیز برای درک 1 مشکل مفید است. بنابراین شروع کردم به انجام کارهایی که در بالا ذکر کردم. دوست من این کار را نکرد. به او گفتم: «ببین، اگر همان روشی را که دفعه قبل مطالعه کردیم، مطالعه کنیم، شکست می خوریم.» او شکست خورد. من یک 90 درست کردم. برایش پیامک فرستادم «این دوره را کنار بگذار. اگر نحوه مطالعه خود را تغییر ندهید، تضمین می کنم که در این دوره شکست خواهید خورد. عادت زنانه.” و متوجه شد که حق با من است و آن را رها کرد!

ممنون جان، از اینکه برای پاسخ دادن به این سوالات وقت گذاشتی.

آیا می خواهید تجربیات خود را در مورد شیمی آلی، خوب یا بد، به اشتراک بگذارید تا دیگران از آن بیاموزند؟ برای من در james در masterorganichemistry.com بنویسید یا از پیوند “بازخورد” در بالا استفاده کنید. محرمانه بودن تضمین شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *