چگونه تایرل بالاترین نمره را در درس شیمی آلی خود کسب کرد

خواننده “تیرل” (نام واقعی او نیست) با مهربانی هفته دیگر داستان خود را در مورد چگونگی کسب بالاترین نمره در دوره شیمی آلی خود نوشت. او پنج پیشنهاد کلیدی داشت. اینجا اند:

چگونه بالاترین نمره را در دوره شیمی آلی خود گرفتم، توسط تایرل:

  1. بررسی فوری در صورت امکان بلافاصله بعد از سخنرانی مطالبی را که در کلاس ارائه شده است مرور می کنم. قطعا در عرض 24 ساعت این روش از نظر علمی ثابت شده است که مؤثر است و مطالعه برای میان ترم/امتحان را به طور تصاعدی آسان تر می کند، زیرا یادآوری مفاهیم بسیار آشنا و تقریباً نوستالژیک به نظر می رسد. مرور من شامل خواندن یادداشت‌های کلاسم، بخش‌های کتاب مربوطه، و سپس ترکیب آنها برای ترکیب یادداشت‌های «استاد» جدید بود. سپس، تمرینات داخل فصل و همچنین مسائل پیشنهادی را تکمیل می کنم. این روش همچنین به یادآوری حقایق غلیظی که توسط استاد من در سخنرانی ذکر شد کمک کرد.
  2. از چندین کتاب درسی استفاده کنید. گاهی اوقات کلید درک یک مفهوم فقط در عبارت است. هر نویسنده کمی متفاوت توضیح می دهد، بنابراین من فصل هایی را در چندین کتاب درسی می خوانم تا مفاهیم پیچیده را به خوبی درک کنم. این به من کمک کرد تا یک درک منحصر به فرد/شخصی از مفهوم (به جای صرفاً به خاطر سپردن و بازیابی) ایجاد کنم. مشکلات تمرین اضافی یک امتیاز فوق العاده است. با توجه به این نکته، اینترنت دوست شماست! ;)توجه: من از طرفداران Klein (مورد علاقه بسیار زیاد)، Solomons، Bruice، و McMurry هستم. کری، کتاب درسی تعیین شده من، *خوب بود*، اما قطعاً هنگام توضیح برخی موضوعات به اندازه کافی واضح نبود (من را از دریافت 100 در میان ترم دوم جلوگیری کرد) 🙁
  3. برگه های مکانیزم و واکنش درست کنید. این نکته را می توان در هر راهنمای مطالعه ارگانیک یافت زیرا واقعاً مؤثر است. فراوانی مواد در شیمی آلی گاهی اوقات می تواند مانع از نکاتی شود که از سایرین مهمتر هستند. بنابراین، ضروری است که یک ورقه پر از هر مکانیسم و ​​واکنشی پوشیده شود. من خودم را با واکنش آلکان ها، آلکن ها، آلیل ها، دی ان ها، آلکین ها و آرن ها سازماندهی کردم. من آنها را بیشتر به جانشینی، حذف، اضافه، رادیکال، و غیره دسته بندی کردم. برای پیشبرد این نکته، «برگ های تقلبی» مختصری نیز (سبک نقطه گلوله) در مورد تئوری هر فصل ایجاد می کنم.
  4. سوبستراها / معرف ها را شخصی سازی کنید. این امر مکانیسم‌های یادگیری را بی‌نهایت آسان‌تر کرد و حل ترکیب‌ها را حتی بیشتر از این آسان‌تر کرد. من یک بار شنیدم که استادی از مکانیسم ها به عنوان “روانشناسی الکترونی” یاد می کند. من این را جذاب یافتم و شروع به استفاده از این مفهوم در هر مرحله از یک مکانیسم کردم. من شخصیت‌های اساسی را برای بسترها و معرف‌ها بر اساس روان‌شناسی الکترونی آن‌ها ایجاد می‌کنم و به اجرای جذاب «طرح» ادامه می‌دهم. هر مکانیزم داستان متفاوتی برای گفتن شد. برای مثال، بستر Sn2 یک “پنگوئن ناجور اجتماعی” است. او خجالتی است، از شلوغی متنفر است، و زمانی که به یک فرد جدید (هسته دوست) معرفی می شود، درون گرا (وارون) می شود. هسته دوست مزخرف ماهیت مطیع زیرلایه را تشخیص می دهد و بنابراین با انجام یک حمله غیرمنتظره پشتی در حالی که در همان زمان هالید متصل شده هر دو الکترون را ترک می کند و می گیرد (سوبسترا یک فشار آور است) سود می برد.
  5. تمرین مشکلات > هر چیز دیگری. به اندازه کافی گفت. هیچ راه کارآمد دیگری برای مطالعه وجود ندارد. در صورت امکان، تا جایی که می توانید تست های تمرینی/فینال را نیز انجام دهید.

————

با تشکر فراوان از تایرل برای نوشتن در. دانشجویان به توصیه های سایر دانشجویان بسیار بیشتر از دکتری مانند من گوش می دهند. برای من در [email protected] بنویسید یا از دکمه بازخورد بالا استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *