چرا ناگهان ناامید می شوید؟

سوال

من یک مثال برای شما می زنم. شما در حال رانندگی ماشین هستید و باید به توالت بروید، اما جایی برای رفتن ندارید تا بتوانید برای مدت طولانی نگه دارید، تا زمانی که به خانه برسید. به محض اینکه بدانید توالتی که می توانید به آن برسید کجاست، دیگر نمی توانید نگه دارید و باید عجله کنید تا در خانه خود را باز کنید و به سمت توالت فرار کنید. اینجا چه خبر است؟

پاسخ

کریس – فکر می‌کنم این یک مورد «ذهن بر ماده» یا شاید، به‌طور دقیق‌تر، «ذهن بر مثانه» در این مورد است. وقتی در مورد چیزی استرس دارید، و من به شما می گویم که در یک ماشین در یک بزرگراه با مثانه بیش فعال گیر کرده اید، فکر می کنید که توالت کجاست، این یک موقعیت استرس زا است و این باعث “جنگ یا فرار” شما می شود. واکنش، که بخشی از سیستم عصبی خودمختار شماست که خارج از کنترل شماست. این تحت کنترل ناخودآگاه است و زمانی که تحت استرس هستید، آنچه اتفاق می افتد این است که منابع بسیار قدرتمندی از تکانه های عصبی را به روده خود می فرستید تا روده های شما را خاموش کند و به مثانه خود می فرستید تا مثانه خود را آرام کند، زیرا آخرین چیزی که شما وقتی می‌خواهید بجنگید یا فرار کنید، می‌خواهید این کار را انجام دهید، فکر کنید، من نیاز دارم، و این کار مثانه را از فعالیت باز می‌دارد. حالا وقتی به خانه می‌رسی، می‌دانی – آه، مهلت در اختیار من است، من تقریباً در خانه هستم. و سپس آنچه اتفاق می افتد آن تکانه های عصبی است که به شدت انقباض مثانه شما را مهار می کردند و مثانه شما را شل و آرام می کردند، آن تکانه های عصبی اکنون خاموش شده اند. و بنابراین اکنون مثانه شروع به فعالیت می کند و شروع به فشرده سازی ادرار می کند و شما به شدت نسبت به کشش مثانه خود حساس می شوید – با این فکر که من واقعاً واقعاً واقعاً باید به توالت بروم و بنابراین می روم. برای دویدن به سوی توالت و به همین دلیل است. من فکر می کنم به این دلیل است که این یک موضوع روانی است. اکنون می‌دانید که کمک می‌کند، می‌دانید که می‌توانید از پس آن بربیایید، اکنون قبل از اینکه خود را تسکین دهید احساس آرامش بیشتری می‌کنید و بنابراین شروع به فکر کردن می‌کنید – اکنون واقعاً نیاز دارم که به توالت بروم.

کت – اما، البته، باید قبل از رفتن می رفتی. موضوع همیشه همین است، اینطور نیست؟

جینی – فکر می‌کنم یک عنصر پاولویی نیز وجود دارد که شما دیدن توالت را با رفتن به توالت مرتبط می‌کنید، بنابراین دیدن توالت باعث می‌شود بیشتر به آن نیاز داشته باشید. می دانم که برای من، اگر کسی کلمه «توالت» را به زبان بیاورد، باعث می شود که بروم.

کت – مثل باز کردن شیرها و چیزهایی از این قبیل؟

جینی – بله، همه اینها. من وحشتناکم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *