هیدروکسید سدیم چه خواصی دارد؟

هیدروکسید سدیم
هیدروکسید سدیم، ترکیب شیمیایی، NaOH، یک ماده کریستالی سفید رنگ که به راحتی دی اکسید کربن و رطوبت هوا را جذب می کند. در آب، الکل و گلیسیرین بسیار محلول است. این یک باز سوزاننده و قوی است (به اسیدها و بازها مراجعه کنید). معمولاً به عنوان سود سوز آور، لیمو، یا هیدرات سدیم شناخته می شود، به صورت تجاری در اشکال مختلف جامد، به عنوان مثال، گلوله، چوب، یا چیپس، و در محلول های آبی با غلظت های مختلف موجود است. هر دو شکل جامد و مایع از نظر خلوص متفاوت هستند. کاربرد عمده سدیم هیدروکسید به عنوان یک ماده شیمیایی و در ساخت سایر مواد شیمیایی است. از آنجایی که ارزان است، به طور گسترده در هر جایی که به یک پایه قوی نیاز است استفاده می شود. همچنین در تولید ریون و سایر منسوجات، در ساخت کاغذ، در حکاکی آلومینیوم، در ساخت صابون ها و مواد شوینده، و در طیف گسترده ای از مصارف دیگر استفاده می شود. روش اصلی برای ساخت آن تفکیک الکترولیتی کلرید سدیم است. گاز کلر یک محصول مشترک است. مقادیر کمی از هیدروکسید سدیم توسط فرآیند سودا-آهک تولید می شود که در آن محلول غلیظ کربنات سدیم (سودا) با هیدروکسید کلسیم (آهک خرد شده) واکنش می دهد. کربنات کلسیم رسوب می کند و محلول هیدروکسید سدیم باقی می ماند.
دایره المعارف الکترونیکی کلمبیا، ویرایش ششم. حق چاپ © 2012، انتشارات دانشگاه کلمبیا. تمامی حقوق محفوظ است.
مسمومیت با هیدروکسید سدیم
این صفحه را به یک دوست ایمیل کنید چاپ فیس بوک توییتر Pinterest
هیدروکسید سدیم یک ماده شیمیایی بسیار قوی است. به آن لیمو و سود سوزآور نیز می‌گویند. این مقاله مسمومیت ناشی از لمس کردن، تنفس (دم) یا بلع هیدروکسید سدیم را مورد بحث قرار می دهد.

این فقط برای اطلاعات است و برای استفاده در درمان یا مدیریت قرار گرفتن در معرض سم واقعی نیست. اگر در معرض تماس هستید، باید با شماره اضطراری محلی خود (مانند 911) یا مرکز ملی کنترل سموم به شماره 1-800-222-1222 تماس بگیرید.

ماده سمی
هیدروکسید سدیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *