نیومن پروجکشن – استاد شیمی آلی

آیا می دانید ضرب المثل “بیش از یک راه برای پوست دادن پوست یک گربه وجود دارد” از کجا آمده است؟ من هم نه. اما من یک چیز را می دانم: بیش از یک راه برای ترسیم ترکیب گربه ها وجود دارد.

آخرین بار من نمودار خط گربه را معرفی کردم و نشان دادم که چگونه می توانیم از آن برای به تصویر کشیدن این موجودات سه بعدی در یک صفحه دو بعدی استفاده کنیم. نام دیگر نمودار Cat Line نمودار “خط-گوه” است زیرا ما از گوه ها برای به تصویر کشیدن قسمت هایی که از صفحه خارج می شوند، از خطوط معمولی برای نشان دادن قسمت هایی که در صفحه صفحه هستند و از خط تیره برای نشان دادن صفحه استفاده می کنیم. قسمت هایی که به داخل صفحه اشاره می کنند.

حالا ممکن است به نظر شما کاملاً خودسرانه باشد که من طراحی را از پهلو انجام دهم. حق با شماست. در واقع، بسته به دیدگاه خود، می توانید یک گربه 3 بعدی را به چند روش مختلف به تصویر بکشید.

در اینجا تصویری از سه گربه مختلف وجود دارد که همگی در یک ترکیب هستند. تنها چیزی که بین این ترکیب ها متفاوت است، زاویه ای است که ما برای به تصویر کشیدن آن انتخاب کرده ایم.

1-نسخه مشابه

اگر آن را از بالا و کمی به پهلو به تصویر بکشیم، چیزی را خواهیم داشت که می‌توانیم به آن به‌عنوان برجستگی اسب اره یاد کنیم. من آن را اسب اره می نامم زیرا، خوب، شبیه یکی است. توجه داشته باشید که چگونه خطوط و جانشین ها (H=head، T=tail، F=foot) جهت را به وضوح نشان می دهند.

اکنون، یک راه جایگزین برای به تصویر کشیدن همسانی ها، نمای جلویی است. در اینجا، متوجه خواهید شد که ستون فقرات (“محور مرکزی”) پنهان است، زیرا ما در حال مشاهده ساختار از جلو هستیم. (توجه: این خودسرانه است – من همچنین می توانستم همان تصویر را از پشت به تصویر بکشم، اما قصد ندارم عکس هایی از ته گربه بگذارم. این امر بیمار است). این تصویر علاوه بر اینکه بهانه‌ای برای قرار دادن عکس‌های زیباتر از گربه‌ها در وبلاگم می‌دهد، مزایایی نیز دارد که به زودی خواهیم دید. من این را پروجکشن نیومن می نامم زیرا گربه به طور خاص متعلق به همسایه من شلومو نیومن است و او فقط به من اجازه داد از آن عکس بگیرم به شرطی که حقوق مالکیت معنوی را به او بدهم. من هم مجبور شدم برایش یک کیلو هوموس خیلی گرون بخرم، اما این یک داستان دیگر است.

طرح نیومن روشی بسیار هوشمندانه برای به تصویر کشیدن ترکیبات گربه است، البته اگر خودم این را نگویم. یکی از مزیت های اصلی این است که به خوبی مشخص می کند که جهت گیری های نسبی پاها، سر و دم در یک ساختار مشخص چیست.

این هم یک مثال دیگر:

2-بدون عنوان-1 نسخه

بیایید به دو ترکیب در کنار هم نگاه کنیم:

3-بدون عنوان-24 کپی

در اینجا به تفاوت طرح نیومن این دو گربه توجه کنید. طرح ریزی کاملاً یکسان نیست (یکی از جلو و یکی از پشت است) اما چرخشی حول محور مرکزی 60 درجه را نشان می دهند. در جهت سمت چپ، هر یک از پاهای جلو با پای عقبی همسطح هستند و سر در همان صفحه دم قرار دارد. از آنجایی که قسمت های جلویی (سر و دو پا) دید ما را از قسمت های پشت (دم و دو پا) مسدود می کنند، می توانیم این را نامگذاری کنیم. شکل گرفتگی

حالا به ترکیب سمت راست نگاه کنید. در اینجا (اگرچه عکس بهترین نیست، اعتراف می کنم) قطعات جلو دید ما را نسبت به قسمت های پشتی مخفی نمی کند. از آنجایی که همه چیز در زاویه 60 درجه جابجا می شود، چرا این را نگنجید مبهوت ساختار.

یکی از چیزهای جالب در مورد نیومن این است که چرخش های ترسیم را سریع می کند. این مدل گربه نظری دیگری را به ما می‌دهد که می‌توانیم آن را در یک صفحه دستکاری کنیم، بدون اینکه آن را روی چیز واقعی انجام دهیم. شلومو اصرار داشت که با گربه‌اش «چیزهای خنده‌دار» را انجام ندهم که به این معنی بود که آن را حول زوایای عجیب و غریب نچرخانم. بنابراین ما فقط باید آن را روی کاغذ و بدون کمک عکس گربه انجام دهیم.

شما می توانید به سادگی با ثابت نگه داشتن یک نیمه (قسمت جلویی، در مثال ما) و چرخاندن نیمه پشتی 60 درجه، شکل گرفت را به حالت مبهم تبدیل کنید. این به ما انطباق مبهم می دهد.

به نظر من این چرخش ها را نسبت به نمودار خط گربه کمی آسان تر می کند. اما یادگیری نحوه تبدیل این دو هنوز یک مهارت ارزشمند است.

4-بدون عنوان-21 نسخه

حالا بیایید بیشتر عصبانی شویم. اگر نقاله‌ای را بیرون بیاوریم، می‌توانیم برخی از زوایای درگیر را اندازه‌گیری کنیم و درک کیفی‌تری از تفاوت بین این دو جهت به دست آوریم.

بیایید یک زاویه را تعریف کنیم زاویه دو وجهیبه عنوان زاویه ایجاد شده توسط یک جایگزین (به عنوان مثال سر (H)، دم (T)، پا (F)) در نیمه جلو و یکی در نیمه عقب، همانطور که ما در امتداد محور مرکزی (ستون فقرات) خیره می شویم. یک جایگزین را به عنوان مرجع انتخاب می کنیم و سپس از آنجا زاویه ها را اندازه می گیریم. بیایید سر (H) را به عنوان مرجع خود در اینجا انتخاب کنیم.

کپی 5 سیناتی گاوش

برای مثال در شکل گرفت بالا، دم (T) و سر (H) در یک صفحه قرار دارند. آنها درست مانند عقربه های دقیقه و ساعت در نیمه شب ردیف می شوند: زاویه دو وجهی در اینجا 0 درجه است. از آنجایی که آنها در اسآمی اسایده، بیایید آن را صدا کنیم اسyn زوایای دو وجهی بعدی که باید در ساختار گرفتگی بررسی شوند، زوایای بین سر و دو پا هستند: آنها به ترتیب +120 درجه و -120 درجه هستند.

حالا بیایید به ترکیب بندی مبهم نگاه کنیم. در اینجا، زاویه بین سر و دم 60 درجه در جهت عقربه های ساعت (+60 درجه) است. از آنجایی که این کمی نامرتب است، به نوعی مانند پوشیدن یک بلوز چارتروز با دامن صورتی، بیایید نامی عجیب، چسبنده و مزخرف به آن بگذاریم – مانند “گاوش”. جهت بین سر و پا در اینجا -60 درجه (یا +240 درجه در صورت تمایل) است. این نیز “گاوش” است. در نهایت، اجازه دهید به سر (H) و پای دیگر (F) در اینجا نگاه کنیم. آنها زاویه دو وجهی 180 درجه دارند. از آنجایی که آنها در طرف مقابل قرار دارند، ممکن است بخواهم آنها را فقط “مخالف” بنامم، اما بیایید با برخی اصطلاحات باطنی ادامه دهیم و این انطباق را “” بنامیم.ضد”.

بنابراین با این اصطلاح می‌توانیم نام بسیاری از ترکیب‌های عجیب و غریبی را که می‌بینید گربه‌ها می‌پذیرند، نامگذاری کنیم. ما می‌توانیم از طرح‌های گوه‌ای، اسب اره یا نیومن برای نشان دادن شکل‌های گربه استفاده کنیم و هر یک از این نام‌ها صرف نظر از اینکه چگونه آنها را ترسیم کنیم، اعمال می‌شوند. مثل این.

6-بدون عنوان-15 کپی

تست نهایی برای اصطلاحات گربه شما: کاربرد. دفعه بعد که در خانه هستید این را امتحان کنید.

هم اتاقی: داداش گربه ات چی شده؟

شما: زنجبیل به وضوح گرسنه است. او در حالت ماه گرفتگی قرار دارد و سر و دم او هم‌سطح اطراف هستند.

هم اتاقی: WTF

پست بعدی: درباره گربه ها، قسمت 4: Enantiocats

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *