نکات مطالعه شیمی آلی – پاسخ ها را به عنوان سؤال دوباره چارچوب بندی کنید – استاد شیمی آلی

بیایید نگاهی گذرا به این واکنش بیندازیم.

1-واکنش 1

در اینجا یک راه برای مطالعه آن وجود دارد: به مواد اولیه نگاه کنید، به معرف ها نگاه کنید، به محصولات نگاه کنید، و سعی کنید همه چیز را به خاطر بسپارید. این قطعا یک احتمال است. فقط یک مشکل وجود دارد منوقتی به پاسخ خیره می شوید، متقاعد کردن خودتان که چیزی می دانید بسیار آسان است.

آ بهتر راه مطالعه برای این واکنش استفاده از آن به عنوان منبع سؤال است.

  1. با توجه به مواد اولیه و معرف ها، چیست؟ تولید – محصول از این واکنش؟
  2. با توجه به مواد اولیه و محصول، چه معرف ها مورد نیاز هستند؟
  3. با توجه به معرف ها و محصول، چه مواد اولیه مورد نیاز است؟

2-واکنش2

متوجه خواهید شد که این سوالات از نوع امتحانی بسیار رایج هستند. اگر مجموعه‌ای از فلش کارت‌ها دارید (یا برخی از آنها را آنلاین پیدا می‌کنید)، می‌توانید این نوع سؤالات را با پوشاندن بخش مربوطه انجام دهید. اگر بتوانید این کار را با صدای بلند انجام دهید واقعا کمک می کند تا علاوه بر صدای درونی، بخش دیگری از مغزتان را درگیر کنید.

وقتی این سه پاسخ را دریافت کردید، می توانید دو سوال زیر را نیز اضافه کنید.

  1. چیست سازوکار از واکنش؟
  2. چیست استریوشیمی از واکنش؟ یعنی، آیا واکنش نیاز دارد که معرف شما دارای یک استریوشیمی خاص باشد (به عنوان مثال، ضد پیکربندی در واکنش E2)، یا آیا یک استریوشیمی خاص در محصول ایجاد می‌کند (مانند نمونه هیدروبوراسیون ما که در بالا نشان داده شده است)؟

اگر واقعاً مشتاق هستید، می توانید حداقل دو سؤال مهم دیگر بپرسید:

  1. با توجه به هر انتخابی از معرف‌ها، واکنشی را که می‌توانید برای سنتز ماده اولیه انجام دهید، ارائه دهید.
  2. یک واکنشی را که می‌توانید روی محصول انجام دهید نام ببرید.

آشنایی با شیمی آلی مانند کاوش در یک شهر جدید و وسیع با پای پیاده است. مدتی طول می کشد تا از ترتیب خیابان ها و چگونگی ارتباط همه آنها با یکدیگر مطلع شوید (به علاوه برخی از بخش های واقعا قدیمی و عجیب شهر وجود دارند که کاملاً منحرف کننده هستند). هر چه بتوانید دانش خود را قوی تر (و کمتر شکننده تر) بسازید، زودتر می توانید ارتباط بین چیزها را کشف کنید. در حالی که در حال مطالعه هستید، اگر وانمود کنید که از شما خواسته شده است مطالب درسی را برای دوست مورد اعتمادی که از شما سؤال می پرسد توضیح دهید، کمک می کند. در دراز مدت، باید خیلی بهتر از به خاطر سپردن روت خالص عمل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *