“مقایسه شیمی آلی با یک فیلم ….”

خوب، شاید این نوع فیلم نباشد

عاشق این نقل قول از شیمی آلی 1 به عنوان زبان دوم نوشته دیوید آر. کلاین (بررسی کاملتر در آینده) درباره شیمی آلی و حفظ کردن است.

احتمالاً حداقل یک نفر را می شناسید که یک فیلم را بیش از پنج بار دیده است و می تواند هر خط را به صورت زنده نقل کند. این شخص چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟ این است نه زیرا او سعی کرد فیلم را حفظ کند. اولین باری که یک فیلم را تماشا می کنید، داستان را یاد می گیرید. پس از بار دوم، متوجه می شوید که چرا صحنه های جداگانه برای توسعه طرح لازم است. پس از بار سوم، می فهمید که چرا دیالوگ برای توسعه هر صحنه ضروری بود. بعد از بار چهارم، بسیاری از سطور را به صورت زنده نقل می کنید. هرگز در هیچ زمانی تلاشی برای حفظ سطرها نکردید. آنها را می شناسید چون معنی دارن در طرح بزرگ طرح اگر بخواهم فیلمنامه ای برای یک فیلم به شما بدهم و از شما بخواهم که تا جایی که می توانید در 10 ساعت حفظ کنید، احتمالاً خیلی به آن توجه نمی کنید. اگر در عوض، شما را به مدت 10 ساعت در یک اتاق قرار می دادم و همان فیلم را پنج بار دوباره پخش می کردم، بیشتر فیلم را از روی قلب می فهمید، بدون اینکه حتی تلاش کنید. شما نام همه، ترتیب صحنه ها، بسیاری از دیالوگ ها و غیره را می دانید.

شیمی آلی دقیقاً مشابه است. بحث حفظ کردن نیست. این در مورد درک طرح، صحنه ها، و مفاهیم فردی است که داستان ما را می سازد

اگر بخواهید بین یک فیلم و یک واکنش در شیمی آلی قیاسی ترسیم کنید، آنها چگونه نقشه برداری می کنند؟ این دو سنت من است.

طرح – پیوندها شکسته و تشکیل شدند

شخصیت ها – اتم‌هایی که در تشکیل پیوند و شکستن پیوند نقش دارند، با «شخصیت» آنها که نشان‌دهنده میزان غنی یا فقیر بودن آنها از الکترون است. “انگیزه” کلیدی شخصیت ها این است که بارهای مخالف جذب می شوند و الکترون ها از “غنی” به “فقیر” جریان می یابند.

تنظیمات – در مواردی که واکنش ممکن است در چندین سایت اتفاق بیفتد، درک آن مهم است چرا اتفاق می افتد جایی که اتفاق می افتد. در شیمی آلی ما به این “انتخاب منطقه” می گوییم. مارکوفنیکوف در مقابل افزودن ضد مارکوفنیکوف به آلکنها یک مثال است.

جنبه دوم “تنظیم” در درک استریوشیمی یک واکنش است – یعنی، چرا آن نتیجه استریوشیمیایی را ایجاد می کند که انجام می دهد. برای همه واکنش ها قابل استفاده نیست، اما بسیاری از آنها.

خطوط – “خطوط” فلش های واکنشی هستند که حرکت الکترون ها و تغییر بارها را نشان می دهند.

نقل آن از روی قلب – هنگامی که یک واکنش را کاملاً درک می کنید، می دانید که “طرح” یک واکنش به طور طبیعی از انگیزه های “شخصیت ها” در “محیط” خاص آنها سرچشمه می گیرد و با نوشتن دنباله صحیح “خطوط” توضیح دهید که چگونه طرح به جلو می رود. “. علاوه بر این، حتی می توانید پیش بینی کنید که با تغییر این “تنظیم” چه اتفاقی می افتد.

اعتراف می‌کنم که این یک تشبیه ناقص است – احتمالاً افراد دیگری هم هستند که می‌توانند کار ترجمه بهتری انجام دهند! اندیشه ها؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *