معرفی راهنمای واکنش – استاد شیمی آلی

هدف اصلی من در استاد شیمی آلی همیشه این بوده است که منابع مفیدی را در اختیار دانشجویان قرار دهم که در هیچ جای دیگری به راحتی نتوانند آن را پیدا کنند. حدود شش ماه پس از شروع تدریس خصوصی شیمی آلی، متوجه شدم که بسیاری از دانش‌آموزان در پیگیری همه معرف‌ها در شیمی آلی مشکل داشتند و به دنبال منبعی بودند که همه آنها را با هم جمع‌آوری کند. بنابراین من راهنمای معرف را برای کمک به آن ساختم.

پس از راه‌اندازی راهنمای معرف، من شروع به جستجوی اطراف برای مشکل بزرگ دیگری کردم که دانش‌آموزان با مطالعه شیمی آلی داشتند. یک روز عصر یکی از دانش‌آموزانم که برای فینال ACS Org 2 آماده می‌شد، فهرستی از بیش از 130 واکنش را که مربی او آماده کرده بود، برای من فرستاد که انتظار می‌رفت همه دانش‌آموزان بدانند، و به وضوح آن را بسیار دلهره‌آور می‌دانست. بنابراین فکر کردم منطقی است که سعی کنم دایره‌المعارف بزرگی از واکنش‌های رایج در شیمی آلی مقدماتی، کامل با توضیحات، مثال‌ها و مکانیسم‌های کامل ارائه کنم. همچنین واضح بود که مطالب زیادی برای PDF وجود دارد و باید به نوعی در سایت من “زندگی” کند.

من حدود یک سال پیش کار بر روی Reaction Guide را شروع کردم. تا کریسمس حدود 150 واکنش به آن افزایش یافت، اگرچه خود صفحه به طرز وحشتناکی سازماندهی شده بود. و در آنجا برای چند ماه آینده در آن وضعیت باقی ماند. من در مورد آن به اعضای لیست پستی خود گفتم و از آن برای دانشجویان تدریس خصوصی خود استفاده کردم، اما هرگز سعی نکردم توجه زیادی را به آن جلب کنم، زیرا “ناتمام” بود.

در نهایت، حدود یک ماه پیش زمان آن فرا رسید که راهنما را با فرمت بهتری سازماندهی کنیم و همچنین برخی از اجزای گمشده را نیز در بر گیرد. تعداد کل واکنش های پوشش داده شده اکنون بیش از 170 است. هر صفحه دارای یک مثال اصلی، همراه با نمونه های اضافی است که تغییرات ظریف در شرایط را نشان می دهد، و همچنین یک پیکان به فلش مکانیسم را نشان می دهد. [some reactions, like the Clemmensen, don’t have this since the mechanism is a bit mysterious]. همچنین ویدیوهایی برای برخی از نمونه ها وجود دارد [some people might recognize these from Reaction Friday].

بنابراین امروز خوشحالم که “رسما” آمدن را اعلام کنم راهنمای واکنش. من هیچ منبع دیگری را نمی شناسم که از نظر هدف، دامنه و عمق مشابه آن باشد. متأسفانه برای کسانی که در سال گذشته به صورت رایگان به آن دسترسی داشته اند، این باید به پایان برسد. MOC برای من یک علاقه است، بلکه یک تجارت است، و نمی توانم چیزی را که صدها و صدها ساعت از وقتم را صرف آن کرده ام به صورت رایگان توجیه کنم. بنابراین پیوندهایی را برای ثبت نام برای “عضویت” مشاهده خواهید کرد – این یک ثبت نام برای دسترسی ماهانه به راهنمای واکنش است. البته محتوای اصلی وبلاگ رایگان است.

مثل همیشه امیدوارم که منابع استاد شیمی آلی را ارزشمند و مفید بیابید و با هر انتقاد سازنده ای سر من فریاد بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *