مشاوره یک دانشجو

نویسنده اخیراً در Med School Odyssey درباره به پایان رساندن Org 1 نوشته است و چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن در مورد تجربیات خود با این دوره دارد. در اینجا چند گزیده انتخابی از آن پست و تعدادی از پست های قبلی او آورده شده است.

1. تبلیغات تبلیغاتی را باور نکنید

اجازه ندهید از اطرافیانتان که درباره سختی شیمی آلی غر می زنند، روان شوید. به خودم اجازه دادم درگیر داستان‌های ترسناک اطراف امتحان اول شوم و در اولین امتحان خیلی بدتر از آنچه باید می‌رفتم، صرفاً به این دلیل که به این فکر افتادم که سخت است و شکست می‌خورم. در هفته های اول خیلی بیشتر از شیمی یاد گرفتم درباره خودم و اعتماد به نفس. اگر با افراد منفی و بدبین احاطه شده اید، به آنها بگویید عصبانی شوند – در بازی آنها غرق نشوید. خوب آماده شوید و مطالعه کنید – بازی خود را انجام دهید، نه بازی آنها.

2. تمرکز بر درک، نه حفظ کردن

من نمی دانم مردم این ایده را از کجا می گیرند که شیمی آلی حفظ کردن است. من حتی یک کارت هم برای کل دوره درست نکردم – حتی نمی دانم چه چیزی را حفظ خواهید کرد. هرکسی که به شما بگوید شیمی آلی نیاز به حفظ کردن دارد، به طور جدی اطلاعات نادرست دارد.

من با احساس اینجا موافقم. من می‌توانم بگویم که حفظ کردن، به طور کلی، یک استراتژی ضعیف است که زمانی به آن متوسل می‌شود که افراد به اندازه کافی از قبل برنامه‌ریزی نکرده‌اند و مجبورند شب قبل از امتحان درگیر شوند. با این حال، جنبه‌های خاصی از دوره وجود دارد که به حفظ کردن نیاز دارد – مانند اصطلاحات نام‌گذاری، نام‌ها و مخفف‌های معرف، گروه‌های عملکردی و غیره. در حالی که ممکن است برخی افراد واقعاً این اصطلاحات را پس از چند هفته از دوره به کار ببرند، برخی دیگر ممکن است مجبور شوند برای حفظ مطالب درسی به کارت های فلش یا سایر دستگاه های حافظه محور متوسل شوند. هیچ ایرادی با آن وجود ندارد، تا زمانی که با تعهد به درک مفاهیم عمیق تر همراه باشد.

3. پیشینه فیزیک واقعا کمک می کند.

من متقاعد شده‌ام که یک سال فیزیک، حتی اگر فقط در سطح مفهومی باشد (یعنی بدون تمام ریاضیات)، شیمی آلی را بسیار آسان‌تر می‌کند. درک حالت‌های گذار، انرژی‌های فعال‌سازی، تغییرات ساختاری، و بسیاری از چیزهای دیگر در شیمی آلی با درک برخی از فیزیک پایه بسیار آسان‌تر خواهد بود. توصیه من به دانش‌آموزان شیمی آلی که می‌خواهند واقعاً عرشه را به نفع خود کنار هم بگذارند: صبر کنید تا قبل از شروع شیمی آلی، کل رشته فیزیک را داشته باشید.

اگر نگاهی به مجموعه «از ژنرال شیمی تا شیمی آلی» که در تابستان امسال گردآوری کردم، انداخته باشید، چیزی که متوجه خواهید شد این است که چقدر فیزیک در پشت بسیاری از پدیده های شیمی آلی نهفته است. به ویژه، درک خوب الکترواستاتیک تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این، هنگام تلاش برای درک موضوعاتی که در Org 1 با آن مواجه می شوید، آشنایی با اصول ترمودینامیک، تعادل و سینتیک بسیار ارزشمند خواهد بود.

4. عادات خوب مطالعه کلیدی هستند

دو نقل قول خوب در اینجا. نقل قول شماره 1:

این اولین دلیلی بود که دیدم مردم در شیمی آلی شکست می خورند. هوش نبود فقدان توانایی های حفظ نبود. این آموزش نبود این عادات مطالعه آنها بود. یک گروه حدوداً هفت نفره از دختران پشت کلاس ما به نام «کتی چتی» بودند که تا شب قبل از شروع تکالیف منتظر ماندند و هیچ مطالعه یا مطالعه بیرونی انجام ندادند. مشکلات خود به خود من شک دارم که آنها شکست خوردند، اما احتمالاً بخش عمده ای از نمرات C در دوره را تشکیل می دادند. ارگانیک سخت نیست، اما این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید در سخنرانی بنشینید و انتظار داشته باشید که درک و توانایی حل مشکلات را داشته باشید تا فقط در ذهن خود بپرید. شاید به همین دلیل است که دانشکده‌های پزشکی نمرات شیمی آلی را بسیار مورد بررسی قرار می‌دهند – این قطعاً کیفیت عادات مطالعه شما را نشان می‌دهد.

نقل قول شماره 2:

من کسی را نمی شناسم که یادگیری شیمی آلی برایش آسان باشد. پنج دانش آموز برتر کلاس من احتمالاً هر هفته 20 ساعت را صرف مطالعه در کلاس می کردند. می‌توانم بگویم که شیمی آلی برای من تا حدودی آسان‌تر بود، اما هنوز هم نیاز به صرف زمان زیادی داشت.

اینجا جای تعجب نیست توجه داشته باشید که دانش‌آموزان خوب هنوز باید باسن خود را ببندند تا خوب کار کنند. هیچ وال کیلمر در داستان‌های شبیه به «نابغه واقعی» از دانش‌آموزانی که بدون آمادگی وارد یک امتحان می‌شوند و آن را انجام می‌دهند، وجود ندارد. این اتفاق نمی افتد. برای اینکه به خوبی انجام شود، نیاز به کار سختی است.

5. خط پایین

کلیدهای موفقیت: آماده باشید، روی درک مطلب تمرکز کنید، در خارج از کلاس به اندازه کافی با مشکلات کار کنید تا مفاهیم را بیاموزید – هرگز مفاهیم را یاد نخواهید گرفت مگر اینکه در مشکلات اشتباه کنید و از آنها درس بگیرید – و در جریان مطالب باشید.

این آشنا به نظر می رسد؟ به نظر می رسد بسیاری از مشاوره های جمع آوری شده توسط اساتید در روز اول کلاس به دانش آموزان خود ارائه می دهند – به غیر از توصیه هایی که دانشجویانی که به تازگی Org 1 را به پایان رسانده اند، اگر بتوانند به زمان شروع دوره برگردند، به خود می دهند. .

به طور خلاصه، هیچ جادویی برای خوب انجام دادن در دوره وجود ندارد. این شامل نظم و انضباط، وقت گذاشتن مداوم، انجام مشکلات، تمرکز بر یادگیری مفاهیم و ماندن در بالای مطالب است. اگر این که هیچ فرمول جادویی برای موفقیت وجود ندارد، ناامیدکننده به نظر می رسد، حداقل باید آرامش بخش باشد که انجام خوب در دوره برای دانش آموزان با استعداد متوسطی که وقت بگذارند و به طور موثر مطالعه کنند، بسیار امکان پذیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *