مشاوره فوق العاده دقیق – استاد شیمی آلی


روز دیگر دانش آموزی به نام پیتر نظرات مختلفی در مورد روش های مطالعه خاص خود در شیمی آلی گذاشت. فکر کردم آنقدر مفید بود که آنها را کپی کردم و در یک پست جداگانه قرار دادم. اگر بخواهید خاص مشاوره در مورد چگونگی تسلط بر شیمی آلی، بیشتر از این نگاه نکنید.

پیتر همچنین برای UStartScience.com کار می‌کند، سایتی که دانشجویان آن را گردآوری کرده‌اند و به دانشجویان سال اول علوم کمک می‌کند تا برای سال اول دانشگاه خود در دانشگاه ولونگونگ در نیو ساوت ولز استرالیا آماده شوند و راه خود را طی کنند. با تشکر، پیتر، برای زمانی که برای ارسال این نظرات مفید در اختیار ما گذاشتید!

ایناهاش:

من دانشجوی کارشناسی هستم و در جلسه دوم درس شیمی آلی شرکت می کنم.

من از کتاب درسی زیاد استفاده نکرده ام (این کتاب کلایدن است و دست های ضعیف من به سختی می توانند آن را از روی زمین بلند کنند).

برای یادگیری واکنش‌ها، یادداشت‌های سخنرانی را می‌خوانم، سپس آنها را بازنویسی می‌کنم.

من واکنش ها و مکانیسم ها را با چند نکته بازنویسی می کنم.

سپس از یادداشت هایم فلش کارت می نویسم.

سپس می نشینم و خواندن فلش کارت ها (جلو و پشت) را ضبط می کنم. من این ضبط را در مسیر رفت و برگشت Uni گوش می دهم.

در نهایت، من یک “برگ خلاصه” از واکنش ها می نویسم (مشابه آنچه جیمز در اینجا دارد).

سپس می روم و مشکلات را انجام می دهم. اگر لازم باشد، به فلش کارت ها نگاه می کنم تا به من کمک کنند.

وقتی در حال رانندگی یا استراحت هستم، سعی می‌کنم به ترکیبی فکر کنم، و چگونه آن را با استفاده از واکنش‌هایی که می‌شناسم، ترکیب کنم.

متن‌هایی که برایم مفید بود عبارتند از «یادداشت‌های فوری در شیمی آلی» نوشته پاتریک (که بسیار فشرده است – کتاب کوچکی است).

همچنین – آکادمی خان دارای بخشی در مورد شیمی آلی است. خیلی کمک کننده است.
برای یافتن سخنرانی‌های آنلاین شیمی آلی از «زمین آکادمیک» (academicearth.org) استفاده کنید.
یوتیوب ویدیوهای زیادی از واکنش ها و مکانیسم های Org 1/2 دارد.

بسیاری از واکنش‌های نوشتاری و ترسیمی از این ویدیوها می‌تواند کمک کند.

نرم افزار:
– ACE Organic Chemistry برنامه ای آنلاین است که سوالاتی را پیشنهاد می کند و از شما می خواهد که (با استفاده از نرم افزار آنها) محصول یک واکنش و/یا مکانیسم واکنش را ترسیم کنید.
چه خوب است، اگر پاسخ را اشتباه دریافت کنید، به جای اینکه فقط پاسخ را فاش کند، به شما راهنمایی در جهت درست می دهد.

– ChemSketch: این رایگان است و یک راه خوب برای پیدا کردن نام مولکول‌ها (شما آنها را وارد می‌کنید و از «ویژگی نام مولکول» استفاده می‌کنید و نام‌گذاری IUPAC را به شما می‌گوید.

—-

من از Yahoo Answers و chemicalforums.com (بخش ارگانیک) زمانی استفاده می کنم که در مورد چیزی به کمک نیاز دارم و نمی توانم از استادم بپرسم.

اوه و برای مکانیسم‌های نوشتن، «الکترون‌های هل دادن» کتاب بسیار مفیدی است (مخصوصاً برای آموزش مجدد رزونانس، و تصویرسازی بصری مولکول‌ها به دانش‌آموزانی که ممکن است آن مفاهیم را فراموش کرده باشند).

این چیزی است که من برای مطالعه شیمی آلی استفاده می کنم. اما وسط جلسه من هفته آینده است و شاید به شما بگویم که بعد از اینکه نمراتم را پس گرفتم به توصیه من توجه نکنید

من این توصیه را نادیده خواهم گرفت! این همان نوع توجه به جزئیات – و اشتیاق – است که تقریباً موفقیت در دوره (یا هر چیز دیگری را) تضمین می کند. اگر بتوانید حداقل *یک* از این پیشنهادها را بپذیرید و آنها را به کار ببرید، در مسیر پیشرفت بهتر در شیمی آلی خواهید بود.

به هر حال، اگر شما در مورد چیزی گیر کرده اید، من انجمن شیمی را دوم می کنم. بسیاری از افراد فوق‌العاده آگاه در آنجا هستند که با وقت خود در کمک به دانش‌آموزان در «دریافت» شیمی آلی بسیار سخاوتمند هستند و تقریباً به اندازه کافی تحسین نمی‌شوند. آنها تکالیف شما را برای شما انجام نمی دهند، اما می توانند شما را در جهت درست حرکت دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *