مشاوره جمع آوری شده – استاد شیمی آلی

برنامه درسی همان برگه ای است که در روز اول کلاس دریافت می کنید و توضیح می دهد که طرح نمره دهی چیست، محتوای دوره، اطلاعات تماس با استاد و غیره. برای اکثر دوره ها این بسیار استاندارد است. چیزی که سیلابس دروس شیمی آلی را متمایز می کند این است که اغلب با یک مقاله توضیحی کوتاه از استاد، با عنوان چیزی مانند “توصیه هایی در مورد نحوه عملکرد خوب در شیمی آلی” همراه است. این با “بدون شک شما داستان های ترسناک درباره این دوره شنیده اید…” شروع می شود و از آنجا ادامه می یابد.

بسته به اینکه چند بار مربی مورد نظر دانش آموزان را مرتکب یک نوع اشتباه خاص شده است، بخش قابل توجهی از مقاله ممکن است با حروف بزرگ نوشته شود. البته دلیل آن این است که بسیاری از این مربیان سال به سال اشتباهات مشابهی را از دانش آموزان دیده اند و سعی دارند بر اهمیت آنها تأکید کنند.

من به طور فعال این نوع مقالات را جستجو و جمع آوری می کنم. فکر کردم ارزشش را دارد که تا آنجایی که بتوانم از این موارد مرور کنم و توصیه های جمع آوری شده را خلاصه کنم. الگوها چیست؟ متداول ترین توصیه های مربیان در سنگر که در طول سال ها با هزاران هزار دانش آموز تجربه داشته اند، چیست؟

برای 25 مقاله «چگونه در شیمی آلی خوب عمل کنیم» که من به آنها نگاه کردم، در اینجا به تفکیک رایج ترین کلمات حکمت آمده است:

1- نصیحت

رایج ترین توصیه ها در مورد “چه باید کرد”:

1. مشکلات را انجام دهید (22). هیچ بخش دیگری از مشاوره به اندازه توصیه برای “انجام مشکلات” تحت تأثیر قرار نگرفت یا ضریب سرمایه بلوکی (BCF) بالاتری نداشت. این نباید تعجب آور باشد: این چیزی است که در میان ترم ها و امتحانات شما آزمایش می شود.

برخی از نقل قول ها:

  • تنها از طریق مشکلات کاری است که می توانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید و ببینید که آیا اصول دوره را از طریق استفاده از این اصول در حل مسئله درک می کنید یا خیر.
  • فقط راه یادگیری مطالب انجام دادن است مشکلات کاری“. (مرجع)
  • “مشکلات کاری بهترین راه برای تسلط بر مواد است… هیچ میانبری برای یادگیری شیمی آلی وجود ندارد” (رجوع کنید).
  • “هیچ جایگزینی برای انجام مشکلات وجود ندارد!!!”. (مرجع).
  • “اکثریت قریب به اتفاق وقت شما باید صرف کار روی مسائل کتاب درسی شود” (رجوع کنید).

2. به طور فعال مطالب را مرور کنید. (17). این نه تنها شامل بازنویسی یادداشت‌ها، بلکه فعالیت‌های دیگری از جمله نوشتن و خلاصه‌نویسی، مانند ساختن کارت‌ها/فلش‌کارت‌ها، نقشه‌های مفهومی و خلاصه‌های بصری نیز می‌شود.

  • رسم ساختارهای شیمیایی و نوشتن مکانیسم های اساسی را بارها و بارها تمرین کنید.
  • «شما باید دائماً درک خود را با پرسیدن (و پاسخ دادن) به سؤال «چرا» در رابطه با تمام عباراتی که با آن مواجه می‌شوید بررسی کنید. (مرجع)
  • «داشتن مطالبی که در مقابل شما نوشته می‌شود، اغلب سرنخ‌هایی برای راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهد که ممکن است در غیر این صورت نبینید. پس لطفا! در این مورد به من اعتماد کنید بنویس، بنویس، بنویس. صادقانه!» (مرجع)
  • “مهمترین چیز این است که مداد خود را روی کاغذ بیاورید.” (مرجع)

3. شرکای مطالعه (15). مشاوره در مورد شرکای مطالعه بیشتر تقسیم شده بود.

  • “شما از بینشی که به دست می آورید زمانی که باید چیزی را برای دیگران توضیح دهید شگفت زده خواهید شد” (رفع)
  • “آموزش به یکدیگر یک راه ایده آل برای یادگیری شیمی است. با این حال اجازه ندهید این جلسات مطالعه به مهمانی پیتزا و جلسات شایعه سازی تبدیل شود. جلسات مطالعه گروهی باید تماماً کاری باشد. (مرجع)
  • «به صورت گروهی مطالعه کنید فقط در صورتی که واقعا مفید باشد… اگر شریک تحصیلی شما سرعت شما را کاهش می دهد یا برای شما خیلی سریع پیش می رود، سریع یک دوست جدید تهیه کنید، اکنون زمان آن نیست که نگران دوست خوبی باشید! (مرجع)

4. دریافت کمک (11). این شامل مشاوره برای جستجوی استاد، TA یا تدریس خصوصی است. نقل قول نماینده:

  • من کم استفاده ترین منبعی هستم که در دسترس شماست. تغییرش بده! از ساعات اداری و هر زمان دیگری که مربی در اختیار می‌گذارد استفاده کنید.» (مرجع)
  • از اینکه بیایید از من کمک بخواهید، نترسید. این وظیفه من است که به شما در یادگیری مطالب کمک کنم و می خواهم آن کار را تا جایی که می توانم انجام دهم. شما در حال پرداخت هزینه خدمات من هستید. از آنها استفاده کن”. (مرجع).

5. یادداشت ها را قبل از کلاس بخوانید (9). نقل قول نماینده:

  • “اگر می دانید وقتی به کلاس می آیید چه انتظاری دارید، خیلی راحت تر آن را جذب خواهید کرد.” (مرجع)
  • “اگر قبلا مطالعه کرده باشید، در کلاس دقت بیشتری خواهید داشت و بهتر یادداشت می کنید.” (مرجع)

6. در کلاس شرکت کنید. (9). آیا انتظار دارید که بشنوید “من اساساً از سال 1986 همان سخنرانی‌ها را ارائه می‌دهم، اگر کارهای بهتری برای انجام دادن دارید از آن بگذرید”؟ همانطور که وارن بافت می گوید، مراقب باشید که از آرایشگر بپرسید که آیا نیاز به کوتاه کردن مو دارید یا خیر. با این حال، بسیاری به برخی از مزایای حضور در کلاس (علاوه بر تهدید از دست دادن آزمون‌های درون کلاسی) اشاره کردند. نه به تعداد زیادی نقل قول خاص، اما چندین مورد اشاره کردند که 1) فرصتی برای پرسیدن سؤالات و همچنین برقراری ارتباط با افراد در کلاس شما فراهم می کند، 2) برخی از افراد با گوش دادن به جای خواندن اطلاعات را بسیار بهتر جذب می کنند، و 3) همچنین واحه ای از زمان را در روز فراهم می کند که در آن می توانید مطالب درسی را به عنوان تنها هدف مورد نظر خود قرار دهید (با فرض اینکه از لپ تاپ خود برای بررسی فیس بوک و ردیابی بازار سهام در حین سخنرانی استفاده نمی کنید).

  • منطقی پشت شیمی آلی وجود دارد که در کلاس توضیح خواهیم داد. درک این منطق اولین قدم برای موفقیت است. سوال بپرس. در کلاس شرکت کنین.” (مرجع)

7. هر روز کاری انجام دهید (8)

  • “یک ساعت در هر روز بسیار بهتر از ده ساعت تنها در روز شنبه است.” (مرجع)

کارهایی که نباید انجام داد:

1. عقب نمانید (14). نقل قول:

  • ایده‌هایی که در اوایل معرفی شدند، بعداً برای توسعه مفاهیم دیگر استفاده خواهند شد. بنابراین، اجازه دادن به همه چیز عاقلانه نیست، زیرا مطالب بی وقفه شروع به انباشته شدن می کند… حتی نیم ساعت مطالعه منظم در هر روز احتمالاً برای شما مفیدتر از هر شب کراماتونی با کافئین است.
  • “پشت نشو”
  • «مطالب بسیار زیادی وجود دارد که هر کسی در لحظه آخر بتواند آن را جذب کند. تعداد بیشماری از دانش آموزان تلاش کرده اند. تعداد بسیار کمی موفق شده اند.» (مرجع)

2. تا زمانی که سوال را کامل نکرده اید با راهنمای مطالعه مشورت نکنید (10)

  • اگر به سادگی پاسخ‌ها را در راهنمای مطالعه جستجو کنید بدون اینکه ابتدا خودتان سعی کنید مشکلات را حل کنید، می‌توانید خود را متقاعد کنید که مطالب را می‌دانید.
  • “خواندن مشکل و سپس جستجوی پاسخ در راه حل راه حل ها کمی خوب است.” (مرجع).
  • “مشکلات را صادقانه انجام دهید، بدون اینکه راه حل راه حل را در اختیار داشته باشید” – (رجوع)
  • “از کتاب پاسخ با احتیاط شدید استفاده کنید” – (رجوع کنید)

چه مقدار زمان مطالعه باید به شیمی آلی در هفته اختصاص داده شود؟ پیشنهادات از 6 ساعت تا 18 ساعت در هفته متغیر بود. میانگین پیشنهاد حدود 10 ساعت است. جزئیات زیادی در مورد نحوه استفاده از این 10 ساعت وجود نداشت، اما یک پیشنهاد این بود که حدود 75 تا 80 درصد از آن زمان را برای مشکلات و بقیه را صرف خلاصه‌نویسی و سایر انواع مطالعه فعال کنید.

افکار نهایی.

اگر بخواهید این توصیه را در سه اصل اساسی خلاصه کنید، آنها به شرح زیر خواهند بود.

  1. مشکلات را انجام دهید
  2. یادداشت های خود را دوباره کار کرده و بازنویسی کنید – خلاصه سازی کنید.
  3. عقب نمانید

درست است، توصیه به خصوص نیست خاص، و ممکن است در واقع به طرز ناامیدکننده ای آشکار باشد. مثل این است که به شما گفته شود راز کاهش وزن این است که بیشتر ورزش کنید و مراقب آنچه می خورید باشید. اما با توجه به توصیه های افرادی که چه می داند-چند-سال انسان برای تدریس این درس سرمایه گذاری کرده اند و هزاران دانش آموز موفق و شکست خورده اند، آنها پایه های موفقیت هستند. من آن را تخفیف نمی دهم.

برای اینکه بتوانید در شیمی آلی خوب عمل کنید، لازم نیست درخشان باشید، اما باید به خوبی سازماندهی شده، بسیار منظم و با انگیزه باشید و باید بسیار سخت کار کنید. اینها دقیقاً همان مهارت هایی هستند که در بیشتر حرفه ها مورد نیاز است. (مرجع)

«نبوغ نیاز به فداکاری دارد (یعنی اخلاق کاری). روشنگری آنی نیست. ” (مرجع)

اگر یک فایل فشرده با برگه های مشاوره جمع آوری شده می خواهید، برای من ایمیل ارسال کنید. [Finally, I collect these things, so if you have a good example of “How to Do Well in Orgo”, send it! Bonus goodwill for high BLOCK CAPITAL CONTENT].

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *