مشاوره از یک معلم خصوصی – استاد شیمی آلی

آنا تسیملزوناین یک پست مهمان از آنا تسیملزون، دکترا، مدرس شیمی آلی دانشگاه و مدرس خصوصی شیمی آلی است. شما می توانید در مورد خدمات تدریس خصوصی آنا در وب سایت او، شیمی رایگان اشک، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نام من آنا تسیملزون است و در 5 سال گذشته معلم خصوصی شیمی بوده ام. من مدرک دکتری دارم. در شیمی آلی و همچنین شیمی آلی را در سطح دانشگاه تدریس کردم. من بیش از 100 دانشجو را در رشته های شیمی آلی 1 و شیمی آلی 2 از دانشگاه ها و کالج های محلی در سراسر کشور آموزش داده ام.

در اینجا نکات من در مورد نحوه عملکرد خوب در شیمی آلی وجود دارد.

1. تمرکز بر حل مسئله

من قرار نیست چیزهای بدیهی مانند رفتن به سخنرانی، یادداشت برداری، انجام تکالیف و غیره را بیان کنم. اینها فقط عادات خوب مطالعه هستند. متأسفانه، حتی دانش آموزانی که عادات مطالعه خوبی دارند اغلب با شیمی آلی دست و پنجه نرم می کنند.

نمی‌توانم بگویم چند بار از دانش‌آموزانم شنیدم: «من هر روز 2 ساعت درس می‌خوانم، دو بار کتاب درسی را می‌خوانم و به سختی C می‌کشم!»

دلم برای این دانش آموزان پرتلاش می سوزد، اما سخت درس خواندن کافی نیست. نکته کلیدی این است که هوشمندانه مطالعه کنید. شیمی آلی در مورد حل مسئله است. دو سوم از زمان مطالعه شما باید صرف انجام مشکلات شود، نه خواندن کتاب درسی.

تصور کنید که در حال یادگیری رانندگی با ماشین هستید. اگر جلد کتابچه راهنمای خودرو را برای پوشش بخوانید به این معنی نیست که رانندگی بلدید! برای یادگیری نحوه رانندگی باید پشت فرمان بنشینید.

از همین رویکرد باید برای مطالعه شیمی آلی استفاده شود. مشکلات، مشکلات، مشکلات!

2. درک کنید که استادتان از شما چه انتظاری دارد

بسیاری از دانش آموزان از من شکایت می کنند که امتحانات بسیار سخت تر از مشق شب است. این امر به ویژه برای آن دسته از دانش آموزانی که تکالیف آنلاین دارند، که بسیار ساده تر از یک امتحان معمولی است، صادق است. درک الزامات دوره خاص خود در مدرسه بسیار مهم است. بهترین راه این است که امتحانات قبلی را از استاد خود یا از استاد دیگری در دانشگاه خود که همان درس را تدریس می کند، بگیرید.

اگر آزمون های قدیمی در دسترس نیستند، آزمون های قدیمی را به صورت آنلاین جستجو کنید.

بسیاری از دانشگاه ها در ایالات متحده دوره های آنلاین آزاد دارند که رایگان هستند. دو لینک زیر شامل امتحانات MIT و هاروارد است. اینها بیشتر جنبه چالش برانگیز دارند.

لینک بعدی مجموعه ای از آزمون های قدیمی هم برای ارگو 1 و هم ارگو 2 از دانشگاه های سراسر کشور را ارائه می دهد. امتحانات به صورت آسان، متوسط ​​و سخت رتبه بندی می شوند.

3. برای سه نوع مشکل رایج امتحان آماده شوید

امتحان معمولی شیمی آلی از سه نوع مسائل تشکیل می شود:

  1. جاهای خالی را پر کنید (یعنی معرف ها یا محصولات موجود در طرح واکنش را پر کنید).
  2. سازوکار؛
  3. سنتز

در اینجا استراتژی های مطالعه من برای هر نوع مشکلی که در امتحان معمولی با آن مواجه خواهید شد، آورده شده است.

پر کردن جاهای خالی:

در اینجا یک مثال از تمرینی است که من با بسیاری از دانش آموزانم انجام می دهم:

در واکنش زیر معرف های از دست رفته را پر کنید:

از دانش آموزان می خواهم که مواد اولیه و محصول را با هم مقایسه کنند.

  • چه پیوندهایی از بین رفت؟ CH.
  • چه پیوندهایی تشکیل شد؟ C-Br و H-Br.

هنگامی که پیوندهای شکسته شده و پیوندهای تشکیل شده را فهرست می کنید، تشخیص معرف آسان تر می شود.

  • منبع برم که به حلقه معطر اضافه شد چه بود؟ برادر2
  • برادر2 بدون کاتالیزور با بنزن واکنش نمی دهد، زیرا بنزن بسیار غیر واکنشی است. کاتالیزور چه بود؟ فوریه3

کاتالیزور چگونه کار می کند؟ به عنوان اسید لوئیس عمل می کند.

با پرسیدن این سؤالات، من دانش‌آموز را به سمت درک فرآیند هدایت می‌کنم تا اینکه صرفاً اطلاعات را بازگرداند.

در پایان هر فصل، خلاصه ای از تمام واکنش های پوشش داده شده وجود دارد. من تمرین بالا را برای هر واکنش مورد مطالعه انجام می دهم.

مکانیسم ها

بعد از هر فصل در هر کتاب درسی شیمی آلی خلاصه ای از تمام واکنش ها وجود دارد. دانش آموز باید بتواند مکانیسم های فشار دادن پیکان را برای همه واکنش ها ترسیم کند.

هنگام مطالعه مکانیسم ها، پیوندهای تازه تشکیل شده را شناسایی کنیددرست مانند زمانی که برای پر کردن سوالات جاهای خالی آماده می‌شوید. پیوندهای جدیدی بین اتم های غنی از الکترون و اتم هایی که الکترون فقیر هستند تشکیل می شود. برای هر مکانیزم دانش‌آموز باید بتواند این اتم‌ها را شناسایی کند. هنگامی که دانش آموز این را فهمید، ترسیم فلش های صحیح تبدیل به تکه کیک می شود.

سنتز

انجام مسائل سنتز بهترین راه برای بررسی تمام واکنش های مطالعه شده قبلی است.

یکی از چیزهایی که بسیاری از دانش آموزان متوجه نمی شوند این است در شیمی آلی همه چیز به هم مرتبط است. اگر ترم گذشته اپوکسیدها را مطالعه کردید، به این معنی نیست که می توانید بعد از امتحان آن را فراموش کنید. در ترم آینده دوباره به سراغ شما خواهد آمد.

مشکلات سنتز مانند بررسی های جامع هستند. هنگام انجام مشکلات سنتز، در حال آماده شدن برای پر کردن سؤالات خالی هستید، جایی که باید معرف یا محصول گم شده را ارائه دهید.

برای هر گروه عملکردی یک کارت شاخص در مورد نحوه سنتز آن درست می کنم.

به عنوان مثال، در قسمت جلویی عبارت «روش های ساخت الکل» نوشته شده است.

در پشت، من تمام واکنش هایی را که به شما امکان می دهد الکل بسازید را فهرست می کنم.

هنگام انجام مشکلات سنتز پشته این کارت های شاخص را در دسترس داشته باشید. اگر به اندازه کافی مشکلات سنتز را انجام دهید، در نهایت دیگر به کارت های شاخص تکیه نمی کنید و طبیعتاً تمام واکنش ها را به خاطر خواهید آورد.

نتیجه

ای کاش می توانستم بگویم که اگر تمام این دستورالعمل ها را دنبال کنید، یک “A” تضمین شده است. متأسفانه، این درست نیست، زیرا شیمی آلی یک موضوع چالش برانگیز است.

اما من می توانم به شما یک چیز قول بدهم: شما در شیمی آلی بهتر خواهید شد!

روزی می رسد که ناگهان یک پنی را می شنوید: بالاخره منطقی است!

آنا تسیملزون، Ph.D. یک معلم خصوصی شیمی آلی است و شیمی آلی را در کالج ها و دانشگاه های آمریکا تدریس کرده است. شما می توانید در مورد تدریس خصوصی آنا در وب سایت او، شیمی بدون اشک، اطلاعات بیشتری کسب کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *