قیمت سدیم هیدروکسید جامد

هیدروکسید سدیم چیست
هیدروکسید سدیم [NA (OH)] همچنین به عنوان سودا سوزان شناخته می شود ، ماده ای بسیار سوز آور است که برای خنثی کردن اسیدها و تهیه نمک سدیم استفاده می شود. هیدروکسید سدیم به عنوان یک تنظیم کننده اسیدیته به مواد غذایی (افزودنی مواد غذایی E 524) اضافه می شود و عملکرد آن در مواد غذایی اساساً همانند مواد غذایی است. هیدروکسید سدیم به عنوان یک افزودنی مواد غذایی (E 524) 1) برای استفاده به عنوان تنظیم کننده اسیدیته بدون محدودیت (کوانتومی ساتیس) در مربا ، ژلها ، مارمالادها ، پوره شاه بلوط شیرین ، سایر انواع میوه و سبزیجات مشابه ، غذاهای مبتنی بر غلات فرآوری شده و غلات مورد بررسی قرار می گیرد. غذاهای کودک ، غذاهای دیگر برای کودکان خردسال ، غذاهای رژیم غذایی برای نوزادان برای اهداف ویژه پزشکی و فرمول های ویژه برای نوزادان. هیدروکسید سدیم همچنین برای استفاده در مواد افزودنی مواد غذایی ، آنزیم های غذایی ، طعم دهنده های غذایی و مواد مغذی بدون محدودیت (کوانتومی ساتیس) 2) تأیید شده است. هیدروکسید سدیم توسط کمیته مشترک FAO/WHO (سازمان غذا و کشاورزی/سازمان بهداشت جهانی) در مورد مواد افزودنی مواد غذایی 3) و توسط کمیته علمی مواد غذایی 4) ارزیابی شد و هر دو یک مصرف روزانه قابل قبول (ADI) “مشخص نشده) ”

قیمت سدیم هیدروکسید جامد را نیز بدانید.

هیدروکسید سدیم یک ماده تولیدی است و هیدروکسید سدیم [NA (OH)] به عنوان یک جامد (ریخته گری ، پوسته ، مروارید ، ترکیب کننده) یا به عنوان محلول هایی با غلظت های مختلف فروخته می شود. مهمترین غلظت صنعتی 50 ٪ است. به عنوان مثال هیدروکسید سدیم برای تمیز کردن ، ضد عفونی ، تصفیه چوب و ایجاد صابون در خانه استفاده می شود ، اما بسیاری از موارد دیگر می تواند وجود داشته باشد. در دمای اتاق ، هیدروکسید سدیم یک جامد بی بو کریستالی سفید است که رطوبت را از هوا جذب می کند. هیدروکسید سدیم [NA (OH)] اگر غلظت بالاتر از 52 ٪ (با وزن) باشد ، در دمای 20 درجه سانتیگراد جامد می شود ، که می تواند حداکثر حلالیت آب را در 20 درجه سانتیگراد در نظر بگیرد. هنگامی که در آب حل می شود یا با اسید خنثی می شود ، گرمای قابل توجهی را آزاد می کند ، که ممکن است برای نادیده گرفتن مواد قابل احتراق کافی باشد. هیدروکسید سدیم بسیار خورنده است. به طور کلی به عنوان یک راه حل جامد یا 50 ٪ استفاده می شود. سایر نام های متداول شامل سودا سوز آور و چاودار است. از هیدروکسید سدیم برای تولید صابون ، ریون ، کاغذ ، مواد منفجره ، رنگهای رنگی و نفت استفاده می شود. همچنین در پردازش پارچه پنبه ای ، شستشو و سفید کننده ، تمیز کردن و پردازش فلز ، پوشش اکسید ، الکتروپلسیون و استخراج الکترولیتی استفاده می شود. معمولاً در تمیز کننده های تجاری و فرآورده های تجاری وجود دارد.

مشاهده تصویر منبع

هیدروکسید سدیم استفاده می کند
هیدروکسید سدیم [NA (OH)] یک ماده قلیایی قوی است که به طور کامل در آب به یونهای سدیم (سدیم) و هیدروکسیل (OH-) جدا می شود. انحلال/تفکیک در آب به شدت گرمازدایی است ، بنابراین هنگامی که هیدروکسید سدیم به آب اضافه می شود ، یک واکنش شدید رخ می دهد.

هیدروکسید سدیم برای خنثی کردن محلول های اسید و تهیه نمک سدیم استفاده می شود. هیدروکسید سدیم در ساخت Rayon ، پنبه Mercerised ، صابون ، کاغذ ، آلومینیوم ، فرآورده های نفتی و در تمیز کردن فلز ، استخراج الکترولیتی روی ، آبکاری قلع و پوشش اکسید استفاده می شود. Mercerisation درمانی برای مواد سلولزی ، به طور معمول نخ های پنبه ای است که آنها را تقویت می کند ، ظاهری درخشان به آنها می بخشد و باعث افزایش میل پنبه به رنگ و مقاومت در برابر کپک می شود.

محلول های هیدروکسید سدیم چربی ها را هیدرولیز می کند تا صابون ها را تشکیل دهد ، آنها پایه ها و بیشتر فلزات (به عنوان هیدروکسیدها) را از محلول های آبی نمک خود رسوب می دهند.

هیدروکسید سدیم یک ماده تشکیل دهنده مشترک بسیاری از پاک کننده های خانگی و صنعتی از جمله پاک کننده های اجاق گاز و پاک کننده های آبجو است. هیدروکسید سدیم به عنوان یک ماده تثبیت کننده در سفید کننده وجود دارد. همچنین ممکن است در مواد شوینده ماشین ظرفشویی یافت شود. برخی از نوارهای رنگ و پاک کننده های تخلیه حاوی هیدروکسید سدیم هستند. از آن به عنوان پاک کننده خط لوله در لبنیات ، کافه ها و خانه های عمومی استفاده می شود.

قیمت سدیم هیدروکسید جامد

قیمت سدیم هیدروکسید جامد بر تولید محصولات اساسی تاثیر می گذارد. قیمت سدیم هیدروکسید جامد به این دلیل مهم است. قیمت سدیم هیدروکسید جامد می تواند متفاوت و متغیر باشد.

هیدروکسید سدیم عمدتاً کاربردهای صنعتی است. در سطح جهانی کاربردهای اصلی 5 است):

مواد شیمیایی آلی (18 ٪)
خمیر و کاغذ (18 ٪)
مواد شیمیایی معدنی (15 ٪)
صابون ، مواد شوینده و نساجی (12 ٪)
آلومینا (8 ٪)
تصفیه آب (5 ٪)
دیگران (25 ٪)
هیدروکسید سدیم همچنین توسط صنعت نوشیدنی و آبجو برای تمیز کردن بطری های غیر قابل تشخیص استفاده می شود. اگرچه مقادیر اصلی توسط صنعت (شرکتهای بزرگ) استفاده می شود ، اما همچنین توسط شرکتهای کوچک و متوسط ​​استفاده می شود. هیدروکسیدیس سدیم به عنوان مثال برای اهداف ضد عفونی و تمیز کردن استفاده می شود. هیدروکسید سدیم (حداکثر 100 ٪) نیز توسط مصرف کنندگان استفاده می شود. هیدروکسید سدیم در خانه برای تمیز کردن تخلیه و لوله ، تصفیه چوب استفاده می شود و از آن نیز برای تهیه صابون در خانه 6 استفاده می شود). هیدروکسید سدیم نیز در باتری ها و در لنت های تمیز کننده فر استفاده می شود. موارد استفاده شده قبلاً فقط نمونه هایی از کاربردها هستند اما احتمالاً بسیاری از کاربردهای دیگر نیز اتفاق می افتد زیرا هیدروکسید سدیم به طور گسترده ای در دسترس است. با این حال ، می توان از تفاوت های معنی داری در کاربردهای بین کشورها انتظار داشت.

مقادیر کمی هیدروکسید سدیم به عنوان یک محصول جانبی تولید می شود و هنگام فعال شدن سیستم کیسه های هوا اتومبیل در داخل اتومبیل آزاد می شود. سیستم های کیسه هوا هنگامی ایجاد می شود که یک سنسور در سپر بار الکتریکی را به ژنراتور گاز حاوی آزید سدیم (70 گرم) ارسال کند. یک واکنش شیمیایی آغاز می شود که نیتروژن تولید می کند

گاز از آزید سدیم.

هیدروکسید سدیم در قرص های کلینیت (R) وجود دارد که توسط دیابتی ها به عنوان یک آزمایش نیمه آزمایشی برای گلیکوزوری مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت سدیم هیدروکسید جامد را در سایت ما ببینید. قیمت سدیم هیدروکسید جامد توسط صنعتگران مورد پیگیری است. ما قیمت سدیم هیدروکسید جامد را به شما اطلاع می دهیم.

منبعhttps://healthjade.com/sodium-hydroxide/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *