قیمت اسید اگزالیک

اسید اگزالیک

اسید اگزالیک نام رایج تر اتاندیوئیک اسید است. نام اسید اتاندیوئیک نشان می دهد که مولکول دارای دو اتم کربن (مانند اتان) و دو گروه اسید (COOH) است.

این ماده جامد سفید رنگی است که برای از بین بردن انواع خاصی از لکه ها، از بین بردن یون های کلسیم از محلول ها و در دباغی چرم استفاده می شود. به طور طبیعی ایجاد می شود و سمی است. نمک های پتاسیم و کلسیم اسید اگزالیک به طور طبیعی در برگ های کلم، اسفناج و ریواس یافت می شود و همچنین در پوست برخی از گونه های درختان اکالیپتوس یافت می شود. متابولیسم قند توسط بسیاری از گونه های کپک منجر به تولید اسید اگزالیک می شود. مصرف مقادیر زیاد می تواند باعث آسیب کلیه، تشنج و مرگ شود.

مشاهده تصویر منبع

قیمت اسید اگزالیک بر محصولات متعددی اثر می گذارد. برای افزایش قیمت اسید اگزالیک دلایل بسیاری وجود دارد.

رایج ترین کاربردهای اسید اگزالیک در دباغی چرم و از بین بردن زنگ زدگی و لکه جوهر است. در از بین بردن لکه، به عنوان یک عامل کاهش دهنده (ماده ای که الکترون به مواد دیگر اهدا می کند) عمل می کند و اکثر خشکشویی ها برای این منظور به آن اعتماد دارند. لکه های زنگ آهن حاوی آهن به شکل اکسید شده (Fe III) هستند. اسید اگزالیک آن را به شکل احیا شده بی رنگ خود کاهش می دهد (Fe II). اسید اگزالیک همچنین برای تمیز کردن فلزات در بسیاری از صنایع استفاده می شود و همچنین در تصفیه گلیسرول (گلیسیرین) استفاده می شود.

تعداد کمی از مردم مقادیر سمی اسید اگزالیک را مستقیما مصرف می کنند. با این حال، اگر یک کودک یا حیوان خانگی ضدیخ (که معمولاً حاوی اتیلن گلیکول است و طعم شیرینی دارد) قورت دهد، آنزیم‌های بدن اتیلن گلیکول را به اسید اگزالیک متابولیزه می‌کنند که دلیل سمی بودن ضدیخ است.

در بسیاری از فرآیندهای صنعتی از اسید اگزالیک برای حذف یون های کلسیم از محلول ها استفاده می شود. واکنش یون های کلسیم با اسید اگزالیک باعث تولید یک جامد نامحلول به نام اگزالات کلسیم می شود.

قیمت اسید اگزالیک

قیمت اسید اگزالیک روبه رشد است زیرا کاربردهای متعددی در صنایع دارد.

قیمت اسید اگزالیک را از کارشناسان سایت ما بخواهید.

کارشناسان ما قیمت اسید اگزالیک را در لحظه به شما اعلام می کنند.

برای آگاهی از قیمت اسید اگزالیک کافیست به سایت مراجعه و با مسئولین تماس بگیرید.

موضوعات اضافی
سایر دایره المعارف های رایگان
دایره المعارف علوم علم و فلسفه: بیش از حد به ذغال سنگ نارس تبدیل شده است

 

بیشتر بخوانید: اگزالیک اسید – کلسیم، لکه ها، سموم و یون ها – مقالات JRank https://science.jrank.org/pages/4958/Oxalic-Acid.html#ixzz7ZElcPnYW

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *