قرار دادن محصولات Diels-Alder در دیدگاه – استاد شیمی آلی

یکی از چیزهایی که در مورد تدریس دوست دارم این است که به من کمک می کند برخی از چیزهایی را که بدیهی می دانم و برای تازه واردان دشوار است، درک کنم. دیشب این سوال برام پیش اومد

چطوری دانستن برای ترسیم محصول Diels Alder بدین ترتیب?

1-DA-پروژه

من آنقدر به فکر کردن به مولکول‌ها در سه بعدی عادت کرده‌ام که فراموش کرده‌ام این ممکن است گیج‌کننده باشد. مواد اولیه از نمای بالا کشیده می شوند، در حالی که محصول از کنار کشیده می شود. چرا به این شکل کشیده شد؟

اینجوری بهش فکر کن چرا صاحب این فورد پینتو 1978 (الان شما با قیمت 4550 دلار، اگر سریع عمل کنید) وسیله نقلیه ارزشمند خود را اینگونه به تصویر کشیده است؟

2-Ebay listingUntitled-5 کپی این یک انتخاب است. هیچ راه درست یا غلطی برای نشان دادن ماشین وجود ندارد. او از یکی استفاده کرد که فکر می کرد بهترین دید را به آن می دهد. او می‌توانست عکس آن را از جلو یا بالا نشان دهد. این هنوز هم همان خودرو است، اگرچه نمای عقب ممکن است بهترین انتخاب نباشد، که ممکن است حساسیت بدنام پینتو به حمله از پشت را به خریداران یادآوری کند.

مولکول‌ها مانند ماشین‌ها و گربه‌ها اشیایی سه بعدی هستند و نگاه کردن به آن‌ها از زوایای مختلف، دیدگاه‌های متفاوتی از ساختار آنها به دست می‌دهد. ترسیم آن به این صورت به همان اندازه معتبر بود:

پروژه 3-DA

این احتمالاً راهی آسان‌تر برای تجسم مولکول در زمانی است که شما به تازگی از این نوع محصولات استفاده می‌کنید، زیرا همه چیز به طور مداوم از نمای بالا است. نمای جانبی (در بالا) فقط چشم انداز بهتری از مولکول به صورت سه بعدی ارائه می دهد.

اگر یک مدل بسازید، این خیلی واضح تر می شود.

4-DA-چشم انداز

همانطور که با شیمی آلی راحت‌تر می‌شوید، امیدواریم فکر کردن به مولکول‌ها به عنوان اجسام سه بعدی برای شما راحت‌تر باشد. با این حال، تا زمانی که نقاشی شما همه جانشین‌ها را در مکان‌های مناسب‌شان نشان می‌دهد، این واقعاً انتخاب شماست که مولکول‌هایتان را در چه سبکی به تصویر بکشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *