قدرت تنبلی – استاد شیمی آلی

برای صرفه جویی در 5 ثانیه چه کاری انجام می دهید؟

فرض کنید از باشگاه ورزشی تا کلاس 10 دقیقه پیاده روی طول می کشد. اگر به جای 10 دقیقه، 10 دقیقه و 5 ثانیه طول بکشد، برای شما خیلی مهم است؟

این در مسیر ورزشگاه پردیس من به ساختمان شیمی محلی است.

1-تنبلی

وقتی آنها تنها هستند (یا فکر می کنند تنها هستند) بیشتر افراد از جمله من از میانبر استفاده می کنند (مگر اینکه من با همسرم هستم که از من برای انتخاب میانبر انتقاد می کند و یکی از معدود افراد با وجدانی است که راه طولانی را طی می کند. حتی وقتی کسی نگاه نمی کند). گروه‌ها نیز میانبر را انتخاب می‌کنند – در یک گروه آسان‌تر است، به این ترتیب اگر یک غریبه شما را به دلیل انحراف از مسیر مورد انتقاد قرار دهد، تعداد شما بیشتر خواهد شد.

من عصبی هستم، پس این را شمردم. در مجموع 19 پله راه رفتن در مسیر است. 12 قدم برای گرفتن میانبر است. 7 مرحله حدود 5 ثانیه است – گرفتن میانبر 5 ثانیه سریعتر است.

بعداً از آن افراد بپرسید: “آیا برای شما مهم است که 5 ثانیه سریعتر برسید؟” و 100% نه خواهد گفت. ما گفتن نه بعد از آن، زیرا به صورت انتزاعی، 5 ثانیه چیزی نیست. اما در حاضر، ما خیلی اهمیت می دهیم. 5 ثانیه چیز بزرگی است! چرا مسیر طولانی تر را انتخاب کنید نتیجه تلاش بیشتر چیست؟

پنج ثانیه

حالا به این فکر کنید که اگر مردم بتوانند 30 ثانیه یا 10 دقیقه یا یک ساعت صرفه جویی کنند چگونه عمل می کنند. مشغول مردم – استاد شما، TA شما، شما. با توجه به انتخاب حذف تلاش های غیر ضروری با هزینه ناچیز، ما این کار را انجام خواهیم داد. ما به دنبال راه کمترین اقدام هستیم.

هرگز قدرت تنبلی را دست کم نگیرید.

باید میانبرها را یاد بگیرید.

نماد شیمیایی پر از مختصر است. اگر مجبور بودید هر بار ساختار کامل مولکول‌ها را بیرون بکشید، در پایان دوره آنقدر دیوانه می‌شوید که می‌خواهید خود را در عسل غرق کنید و روی کلونی مورچه‌های آتشین دراز بکشید. مربیان شما نیز همین احساس را دارند. در برنامه طراحی خود (ChemDraw) مدت زمانی را که طول کشید تا نسخه طولانی و نسخه میانبر ترسیم شود را ثبت کردم.

حدس بزنید کتاب های درسی و مربی شما قرار است از کدام یک استفاده کنند؟

2- تنبلی

اختصارات را یاد بگیرید

هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد – باید معنی اختصاراتی مانند Ph، Bn، Ts، Ac، Me، Et، Pr، Bu، را یاد بگیرید. تی-Bu و غیره – علاوه بر دانستن اینکه چه زمانی می توان از “R” مرموز استفاده کرد. بعد از چند هفته اول، مربیان شما زحمت نوشتن همه چیز را به طور طولانی به خود نمی‌دهند – زمان کوتاهی را برای دانستن معنی این موارد صرف کنید.

شناخت هیدروژن های “پنهان” و جفت های تنها یک مهارت اکتسابی است.

در نماد خط، پیوندهای CH و جفت‌های تک ممکن است رسم نشوند، اما همچنان وجود دارند. در ابتدا، اگر به بیرون کشیدن پیوندهای CH و جفت های تنها در صورت لزوم کمک می کند، این کار را انجام دهید. اما مانند چرخ های آموزشی، اگر به اندازه کافی تمرین کنید، در نهایت مجبور به انجام این تمرین خواهید شد. سعی کنید هرچه سریعتر به این مرحله برسید، نسبتاً ساده است و وقت شما را برای مطالب بعدی در دوره آزاد می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *