فلش کارت های واکنش آلی نسخه 2.0 اینجاست! – کارشناسی ارشد شیمی آلی

آیا تا به حال با ساختن فلش کارت از واکنش ها مطالعه می کنید؟

شاید به خاطر بیاورید که چند ماه پیش Rich Apodaca (از متامولکولی) و من اولین نسخه از برنامه فلش کارت واکنش های آلی را برای آیفون منتشر کردیم، یک برنامه تلفن همراه برای یادگیری واکنش های شیمی آلی.

آن نسخه اولیه Flashcards بسیار ابتدایی بود – 25 واکنش و کنترل کاربر بر محتوا بسیار کم بود. کسانی که این برنامه رایگان را آزمایش کردند به ما گفتند که این برنامه توانایی تبدیل شدن به یک برنامه عالی را دارد، اما لازم است

  1. واکنش های بیشتر
  2. کنترل بیشتر بر روی فلش کارت هایی که می توانستند خود را روی آنها آزمایش کنند
  3. راهی برای ثبت پیشرفت آنها

بخواهید و دریافت خواهید کرد. امروز، من و ریچ هیجان‌زده هستیم که جدیدترین نسخه از Organic Reaction Flashcards را معرفی کنیم. و از هر نظر به طور قابل توجهی بهتر است.

در اینجا جزئیات است:

1. واکنش های بیشتر

هدف ما ایجاد مجموعه ای معقول و جامع از فلش کارت ها برای ترم اول شیمی آلی بود. با مجموع 100 واکنش فردی که 8 دسته اصلی را پوشش می دهد، من معتقدم که این نسخه از Flashcards مطابق با نیاز است. محتوای برنامه واکنش‌هایی را پوشش می‌دهد که در 10 فصل اول پوشش داده شده در اکثر کتاب‌های درسی شیمی آلی.

این شامل واکنش‌هایی در دسته‌های زیر می‌شود:

  • واکنش های جایگزینی (Sن1 و اسن2)
  • واکنش های حذف (E1 و E2)
  • واکنش های افزودن به آلکن ها
  • واکنش های آلکین ها
  • واکنش های اسید و باز
  • واکنش های بازآرایی
  • واکنش های رادیکال آزاد
  • واکنش های الکل ها

سازماندهی بسیار بهتری نیز وجود دارد. اولین نسخه از Flashcards هیچ سازماندهی خاصی نداشت – این فقط یک جریان از فلش کارت ها بود. در این نسخه، 100 واکنش به دسته‌هایی بر اساس کلاس گروه عملکردی مرتب شده‌اند، که آزمایش‌های فصلی خاص را به یک فوریت تبدیل می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید خود را فقط روی آلکن‌ها یا فقط بر روی واکنش‌های بازآرایی آزمایش کنید، اکنون انجام آن بسیار آسان است.

2. سفارشی سازی

آیا یک عکس العمل خاص شما را سخت می کند؟ پرچمش کن این واکنش را در یک عرشه سفارشی قرار می دهد که می توانید به دلخواه خود را روی آن آزمایش کنید. وقتی احساس کردید که واکنش را به اندازه کافی خوب درک کرده اید، به سادگی آن را از حالت پرچم خارج کنید تا آن را از روی عرشه سفارشی بردارید.

4- فلش کارت
پرچم گذاری (چپ) واکنشی را در یک عرشه سفارشی قرار می دهد (راست)

علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که برخی از واکنش‌ها در برنامه، واکنش‌هایی باشند که ممکن است هرگز در دوره خود مشاهده نکنید. برای مثال، شاید در حال حاضر نیازی به دانستن واکنش رادیکال آزاد HBr به آلکن ها نداشته باشید. اگر نمی خواهید این واکنش خاص ظاهر شود، به راحتی می توانید آن را با یک ضربه ساده از گردش خارج کنید. اگر همه چیز تغییر کرد و بعداً متوجه شدید که باید خود را روی آن آزمایش کنید، بازگرداندن آن آسان است.

3-فلش کارت

3. خودآزمایی

جنبه آزمایشی Flashcards یکی از چشمگیرترین ویژگی های آن است. پس از مشاهده فلش کارت، حرکتی که برای پیشبرد به کارت بعدی استفاده می‌کنید، به برنامه می‌گوید که چگونه این کار را انجام داده‌اید (بالا یا راست برای درست، پایین برای نادرست). مرتبا نمره را نگه می دارد. با مجموعه ای از لیست های رنگی، برنامه به شما می گوید که چه کاری را درست انجام می دهید و کجا باید بهبود دهید. لیست واکنش‌ها را در زیر ببینید: به نظر می‌رسد که ما با اسید-باز خوب عمل می‌کنیم، اما شیمی آلکن و آلکین ما نیاز به کار دارد.

علاوه بر این، هر واکنش نشان دهنده سه فرصت آزمایشی مختلف است – برای یادگیری ماده اولیه، واکنش دهنده یا محصول. هنگام تنظیم یک آزمایش جدید، می توانید انتخاب کنید که کدام یک از این متغیرها را پنهان کنید. این به شما امکان می دهد بسته به ترجیح خود واکنش های جدید رو به جلو و عقب (یا هر دو به طور همزمان!) را یاد بگیرید.

1-فلش کارت
رنگ ها در مسیر سمت چپ در هر دسته پیشرفت می کنند (چپ). هر آزمایش را می توان برای پنهان کردن معرف ها، محصولات، واکنش دهنده ها تنظیم کرد (سمت راست)

به طور خلاصه:

  • اگر متوجه می شوید که از طریق فلش کارت ها به خوبی یاد می گیرید، و
  • اگر شما می خواهید وسیله ای برای آزمایش خود بر روی 100 مورد از مهم ترین واکنش ها در Org 1 داشته باشید…

… باید به فروشگاه App مراجعه کرده و برنامه Organic Reaction Flashcards را دانلود کنید.

اگر فرصتی برای استفاده از آن دارید، لطفاً به آن امتیاز دهید و به ما اطلاع دهید که چگونه برای شما کار می کند. ما دوست داریم بدانیم که چگونه آن را حتی بهتر کنیم.

یک نکته – برخلاف نسخه های آزمایشی اولیه، Organic Reaction Flashcards دیگر رایگان نیست. این یک برنامه مستقل واقعاً مفید است که به زمان توسعه قابل توجهی نیاز دارد. شارژ برای استفاده از آن نشان دهنده آن است. حمایت شما به ما کمک می کند تا به هدف ساختن سایر برنامه های عالی برای یادگیری شیمی آلی بپردازیم.

فلش کارت های واکنش ارگانیک در فروشگاه App

اسکرین شات 10/05/2013 در ساعت 12.36.22 صبح

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *