فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی

سودمندی هیدروکسید پتاسیم
در یک صنعت شیمیایی پر از مواد شگفت انگیز، یکی از کم ارزش ترین ها هیدروکسید پتاسیم (KOH) است.

هیدروکسید پتاسیم که لیمو یا پتاس سوز آور نیز نامیده می شود، یک ماده شیمیایی بسیار اساسی در نظر گرفته می شود. به طور معمول سفید، محلول در آب، بی بو، خورنده به فلزات، غیر قابل احتراق، با pH 13.5 است و معمولا به صورت پودر، گلوله یا پولک عرضه می شود.

تا اینجا، خیلی غیرقابل تماشا.

اما چیزی که به KOH ارزش واقعی آن را می دهد این است که یک ماده شیمیایی صنعتی اصلی برای تولید بسیاری از محصولات مختلف است.

مشاهده تصویر منبع
هیدروکسید پتاسیم همچنین پتاس سوز آور یا لیمو نیز نامیده می شود و دارای نماد شیمیایی KOH است.
KOH در ساخت صابون، بیودیزل، منسوجات، باتری ها، سلول های سوختی، رنگ ها، پاک کننده ها و موارد دیگر استفاده می شود. در واقع، اتاق های کمی در جهان وجود دارد که در آن هیدروکسید پتاسیم در آن دخیل نبوده باشد.

 

فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی

فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی برای صنعتگران و تولیدکنندگان محصولات متنوع انجام می شود.

فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی در سراسر کشور با یک کلیک ممکن است.

ما خرید و فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی را در سراسر ایران برعهده داریم.

برای استفاده از خدمات فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی با ما تماس بگیرید.

اما دقیقاً هیدروکسید پتاسیم چیست و چه چیزی آن را بسیار مفید می کند؟
هیدروکسید پتاسیم معمولاً به صورت الکترولیتی از کلرید پتاسیم (2KCl + 2H2O → 2KOH + Cl2↑ + H2↑) تشکیل می شود. این یک جامد رقیق‌کننده/رطوبت‌بین است (از این نظر که رطوبت را از هوا خارج می‌کند)، اما زمانی که برای تولید مواد شیمیایی مانند محصولات تمیزکننده یا پالایش نفت استفاده شود، به یک محصول بسیار همه‌کاره تبدیل می‌شود. به عنوان مثال، به طور گسترده ای برای تصفیه گاز با کمک به حذف ترکیبات گوگرد استفاده می شود.

این یک محصول شیمیایی بسیار پرطرفدار است که عمدتاً به این دلیل است که یک قلیایی قوی است. این بدان معنی است که وقتی در محلول اسیدی قرار می گیرد، هیدروکسید پتاسیم یون های هیدروکسید (OH–) را اضافه می کند، یون های هیدروژن (H+) را از طریق deprotonation می گیرد و در نتیجه pH را تنظیم می کند. این یک واکنش شیمیایی است که همانطور که مؤسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) توضیح می دهد، “… برای تولید و فرآوری صنعتی سودمند است…” با اشاره به اینکه در “کشاورزی می تواند به افزایش pH خاک های اسیدی و [در] آب کمک کند.” صنعت… برای تامین PH خنثی برای آب آشامیدنی و سایر منابع آب تمیز ایده آل است.

علاوه بر این، هیدروکسید پتاسیم همچنین پیش ساز سایر ترکیبات پتاسیم است و می تواند در مواد غذایی برای تنظیم pH، به عنوان تثبیت کننده و به عنوان یک عامل غلیظ کننده استفاده شود.

کاربرد عمده ای در تولید پاک کننده های رنگ و لاک دارد و همچنین در آبکاری، لیتوگرافی و همچنین به عنوان الکترولیت در باتری های قلیایی استفاده می شود.

پاک کننده های تخلیه مایع می توانند حاوی 36 درصد هیدروکسید پتاسیم باشند.

در واقع، شاید بزرگترین عملکرد آن نقشی است که در تولید صابون ایفا می کند.

هیدروکسید پتاسیم برای استفاده در تولید صنعتی صابون
هیدروکسید پتاسیم یک ماده خام عالی برای ساخت صابون است. با این حال، برای انجام این کار باید قبل از حل شدن در آب با سورفکتانت ها و سایر منابع قلیایی ترکیب شود. این محلول (یا جامد) بسیار قلیایی قادر است تعداد زیادی از آلاینده ها را از سطوح مختلف حذف کند.

این کار را با کاهش کشش سطحی محلول و جداسازی آلاینده ها از سطح برای تشکیل امولسیون انجام می دهد. در این مرحله، از آنجایی که سورفکتانت ها در آب (آب دوست) و همچنین محلول در روغن (آب گریز) هستند، امولسیون روغن-آب ایجاد می کنند که به راحتی شسته می شود.

با این حال، تولیدکنندگان باید محتاط باشند، زیرا قدرت پاک کنندگی هیدروکسید پتاسیم بسیار موثر است. در نتیجه غلظت آن در هر محصول تمیز کننده باید با توجه به سطح تمیز شده متفاوت باشد.

به عنوان مثال، سطوح فولادی، چدنی و فولادی ضد زنگ می‌توانند غلظت‌های KOH بسیار بالاتر از سطوح آلیاژی نسبتاً نرم مانند برنج، مس و آلومینیوم را تحمل کنند.

در داخل یک صنعت شیمیایی به ارزش 5 تریلیون دلار در سال، مزایا و کاربردهای عملی یک ماده شیمیایی اساسی مانند هیدروکسید پتاسیم تا حد زیادی نادیده گرفته می شود. با این حال، زندگی در دنیایی بدون آن به معنای زندگی با باتری های ضعیف، صنعت نفت کمتر کارآمد، منسوجات رنگارنگ کمتر، تولید محصول کمتر، و غذای کمتر طعم دار است.

و به عنوان یک ماده شیمیایی ورودی اصلی در تولید صابون، بدون KOH جهان به سادگی مکان بسیار کثیفی خواهد بود.

فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی

ما فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی در مقادیر متنوع را ارائه می دهیم.

فروش هیدروکسید پتاسیم صنعتی باید با رعایت نکات ایمنی و حمل و نقل انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *