شیمی آلی گه، استفراغ، پاهای بدبو و چیزهای دیگر

فرمول شیمیایی برای مدفوع (در میان چیزهای دیگر)

بعضی روزها ممکن است احساس کنید نمی توانید از شیمی آلی فرار کنید. شما سالن سخنرانی را ترک می کنید و باید مطالعه کنید، اما فکر می کنید که آیا این موضوع هرگز از بین خواهد رفت. این شما را دیوانه می کند و باید احساسات واقعی خود را به دنیا بشناسید.

organicchemshit

این خیلی درست است کایلا.

شیمی آلی واقعا است لعنتی

چند سال پیش یادم می آید که در مورد رنگ پو بحثی داشتم. اگر بخواهید موادی را بخورید که کاملاً شفاف و بی رنگ بودند – یا مثلاً سفید، آیا مدفوع شما نیز سفید می شد؟

یکی از حکیم شرکت کننده در گفتگو به ما گفت که این امکان پذیر نیست، زیرا بخش زیادی از رنگ پوک به دلیل محصولات تجزیه گلبول های قرمز است. گلبول قرمز به طور متوسط ​​حدود 3 تا 4 ماه در بدن باقی می ماند و سپس تجزیه و بازیافت می شود. رنگ قرمز تیره خون به دلیل رنگدانه هِم است که جزء اصلی پروتئین هموگلوبین است. در اینجا به نظر می رسد.

هم

به فراوانی پیوندهای دوگانه، که مسئول رنگ قرمز عمیق آن هستند، توجه کنید. به طور کلی، هرچه پیوندهای دوگانه مجاور بیشتری در یک مولکول داشته باشد، طول موج نور جذب شده بیشتر خواهد بود (یعنی انرژی کمتر) (نکته 1) این دلیل خوبی است که سفید کننده (هیپوکلریت سدیم) در از بین بردن آن بسیار خوب است. لکه‌های لباس‌ها، زیرا پیوندهای مضاعف غنی از الکترون توسط کلر الکتروپوزیتیو کلروهیدرین‌های هیپوکلریت (بی رنگ) ایجاد می‌شود. اما من پرت می شوم.

شیمی آلی مدفوع سبز است

هنگامی که طحال هموگلوبین را تجزیه می کند، آهن بازیافت می شود و هِم به ترکیب جدیدی – بیلیوردین – که رنگ سبز دارد، تجزیه می شود. اگر تا به حال دچار کبودی سبز شده اید، بیلیوردین مسئول آن است. همچنین حداقل یک پاسخ به سوال قدیمی “چرا مدفوع من سبز است؟” می تواند نتیجه دفع بیلیوردین از صفرا قبل از تجزیه بیشتر به متابولیت های دیگر باشد.

هم به بیلیوردین

با این حال توقف بعدی برای بیلیوردین در بدن به طور کلی این است که از طریق عمل آنزیم بیلی وردین ردوکتاز به رنگدانه قرمز رنگی به نام بیلی روبین تبدیل می شود (یادداشت 2).

-بیلیوردین به بیلی روبین

شیمی آلی ادرار است

بیلی روبین دارای یک تمایز شیمیایی منحصر به فرد و مشکوک است: تجزیه بیلی روبین در بدن منجر به ایجاد رنگدانه های هر دو مدفوع و ادرار کردن به ترتیب اوروبیلین و استرکوبیلین. دوست داری چطور به این خاطر شناخته شوی؟

-بیلی روبین-تجزیه

به هر حال: Skatole مولکول گناهکار است که مسئول بوی مدفوع است

به طوری که رنگ ها را می پوشاند. اما بدترین ویژگی پو، بوی نفرت انگیز آن چیست؟ این بار همه مقصر نیست!!! طرف گناه در واقع یک مولکول است به نام اسکاتولکه متابولیت اسید آمینه تریپتوفان است. من اسکاتول (در آزمایشگاه) را کنترل کرده ام و می توانم از تجربه شخصی تأیید کنم که در واقع بوی پوک می دهد.

تریپتوفان به اسکاتول

شیمی آلی بوی مرگ و پوسیدگی است

بنابراین بله، شیمی آلی چرند است. خیلی چیزهای زشت دیگه هم هست در حالی که ما در آن هستیم، نباید از ذکر این نکته غافل شویم که شیمی آلی نیز مرگ و پوسیدگی است. این نام ها نیازی به توضیح ندارند.

cadaverine-putrescine

ما می‌توانیم به این راه ادامه دهیم و شیمی آلی را در پس هر پدیده نفرت‌انگیزی که می‌خواهید نام ببرید – استفراغ، بوی بد دهان، پاهای بدبو – پیدا کنیم. فهرست ادامه دارد. در پس هر شوک ناخوشایندی که حواس شما تا به حال به شما وارد کرده است، شیمی آلی مقصر است.

اما همچنین: شیمی آلی عشق، لذت و هیجان است

اما این تنها یک طرف ماجراست. بی انصافی است که با بیان حالت مخالف به پایان نرسد. اگر در مرگ شیمی آلی وجود دارد، در زندگی نیز شیمی آلی وجود دارد. درست قبل از به دنیا آمدن شما، مادرتان هورمون اکسی توسین در بدنش جریان داشت که مسئول القای زایمان است. علاوه بر این، در حالی که شیمی آلی یک چرند، خجالت، مرگ و پوسیدگی است، همچنین لذت، هیجان و بله – خلسه است.

ساختارهای-سروتونین-دوپامین-و-mdma-اکستازی

شیمی آلی بوی علف های تازه بریده شده، گل رز و زمین مرطوب است.

شیمی آلی بوی پوسیدگی، استفراغ و پاهای بدبو و همچنین بوی علف های تازه بریده شده، گل رز و زمین مرطوب در یک روز بارانی بهاری است.

cis-hex-3-enal-geraniol-geosmin

شیمی آلی جنسیت است

آیا می دانستید که مردانگی و زنانگی ریشه در شیمی آلی دارند (و از نظر شیمیایی تفاوت چندانی با هم ندارند)؟

تستوسترون - استرادیول
شیمی آلی تسکین درد است

شیمی آلی ممکن است در حال حاضر باعث درد شما شود، اما احتمالاً در برخی مواقع به شما کمک کرده است تا از شر آن خلاص شوید.

-آسپرین-اکسی کدون-استومینوفن

شیمی آلی یافتن یک جفت است (و زمانی که یکی را پیدا کردید کاری در مورد آن انجام دهید)

در نهایت، ممکن است حتی متوجه آن نشوید، اما شیمی آلی حتی می‌تواند به شما کمک کند که آرام شوید. اگرچه نتایج شما ممکن است وابسته به گونه باشد.

-z-9-تریکوزین-سیلدنافیل.

شیمی آلی زندگی است، در تمام شکوه و شکوه آن

به طور خلاصه، شیمی آلی بخشی از بسیاری از چیزهایی است که شما را احاطه کرده اند، چیزهای زیادی که بدن شما قبلاً آنها را تشخیص داده است، که وقتی به درک شیمی آلی می رسید، نه تنها از جهان ما، بلکه از خودتان نیز قدردانی بیشتری کسب می کنید. و درست مثل دنیای اطرافتان، می توانید در شیمی آلی هر چیزی را که به دنبالش هستید بیابید – لذت و درد، زیبایی و زشتی، و بله – لعنتی.


  1. به بیان فنی تر، هرچه تعداد پیوندهای دوگانه در سیستم π بیشتر باشد، شکاف انرژی بین اوربیتال مولکولی با بیشترین اشغال (HOMO) و اوربیتال مولکولی اشغال نشده (LUMO) کمتر خواهد بود. نگاه کنید به: مقدمه ای بر طیف سنجی UV-Vis. راه دیگری برای قرار دادن آن این است که مولکول در طول موج های طولانی تری جذب می شود. بوتادین (2 پیوند دوگانه) که بی رنگ است و ویتامین A (رتینول، 5 پیوند دوگانه) که زرد است را مقایسه کنید.
  2. اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که ما به از دست دادن خالص پیوند π C-N و تشکیل دو پیوند جدید به هیدروژن (یک کاهش) دست یافته ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *