“شیمی آلی مانند …” – چند استعاره – استاد شیمی آلی

شیمی آلی چیست و چه تفاوتی با بسیاری از دروسی که با آنها روبرو خواهید شد چیست؟

شیمی آلی مانند ریاضی است

اگر برای درک مفاهیم وقت بگذارید، نیازی نیست تقریباً به همان اندازه حفظ کنید.
مثل آموزش ریاضی به کسی بدون مفهوم اعداد فکر کنید. با رفتن به حفظ بدون درک مسیر، این شخص 2+2=4 را حفظ می کند. با این حال، بدون درک مفهوم، این شخص متوجه نخواهد شد که 1+3، 4+0، 1+1+1+1 و غیره همگی برابر با 4 هستند. برای گذراندن این کلاس، این فرد باید حفظ کند. هر ترکیبی از اعدادی که به جای درک مفهوم جمع، با اعداد دیگر برابری می کنند.
در مورد ochem هم همینطور. اگر برای درک آنچه در مکانیسم می گذرد وقت نگذارید، زمان سختی خواهید داشت.

با تشکر، کاربر Reddit کونابورن!

شیمی آلی مانند شطرنج است

من به آن مانند شطرنج فکر می کنم. یک راه وحشتناک برای خوب شدن در شطرنج تماشای یک سری بازی حرفه ای و تلاش برای به خاطر سپردن الگوی حرکات در هر بازی است. در عوض باید اصول کلی را که بازیکنان را به انجام آن حرکات در وهله اول هدایت می‌کرد، درک کنید.

با تشکر، کاربر Reddit ملوکمان!

شیمی آلی مانند یادگیری یک زبان است (2)

یک استعاره ساده: یادگیری شیمی آلی مانند یادگیری یک زبان است. شما با به خاطر سپردن عبارات و تلاش برای بازگرداندن/به خاطر آوردن آنها به یک زبان مسلط نمی شوید. شما یاد می گیرید که چگونه قطعات یک جمله با هم کار می کنند تا معنی ایجاد کنند تا بتوانید عباراتی را که قبلاً هرگز ندیده اید درک کنید و عبارات جدیدی را برای خود ایجاد کنید!

با تشکر، کاربر Reddit M1ntB3rrycrnch!

شیمی آلی مانند یک زبان است. مربی شما از شما می خواهد که آن را با تلاش برای ساختن جملات مختلف یاد بگیرید (یعنی مکانیسم ها را روی مولکول های مختلف امتحان کنید)، نه اینکه یک مکالمه را کلمه به کلمه حفظ کنید.

با تشکر، کاربر Reddit grimmra2

و از دیوید کلاین “شیمی آلی به عنوان زبان دوم” همیشه این وجود دارد:

مقایسه شیمی آلی با یک فیلم

احتمالاً حداقل یک نفر را می شناسید که یک فیلم را بیش از پنج بار دیده است و می تواند هر خط را به صورت زنده نقل کند. این شخص چگونه می تواند این کار را انجام دهد؟ این است نه زیرا او سعی کرد فیلم را حفظ کند. اولین باری که یک فیلم را تماشا می کنید، داستان را یاد می گیرید. پس از بار دوم، متوجه می شوید که چرا صحنه های جداگانه برای توسعه طرح لازم است. پس از بار سوم، می فهمید که چرا دیالوگ برای توسعه هر صحنه ضروری بود. بعد از بار چهارم، بسیاری از سطور را به صورت زنده نقل می کنید. هرگز در هیچ زمانی تلاشی برای حفظ سطرها نکردید. آنها را می شناسید چون معنی دارن در طرح بزرگ طرح اگر بخواهم فیلمنامه ای برای یک فیلم به شما بدهم و از شما بخواهم که تا جایی که می توانید در 10 ساعت حفظ کنید، احتمالاً خیلی به آن توجه نمی کنید. اگر در عوض، شما را به مدت 10 ساعت در یک اتاق قرار می دادم و همان فیلم را پنج بار دوباره پخش می کردم، بیشتر فیلم را از روی قلب می فهمید، بدون اینکه حتی تلاش کنید. شما نام همه، ترتیب صحنه ها، بسیاری از دیالوگ ها و غیره را می دانید.

شیمی آلی دقیقاً مشابه است. بحث حفظ کردن نیست. این در مورد درک طرح، صحنه ها، و مفاهیم فردی است که داستان ما را می سازد

آیا خوانندگان استعاره دیگری می خواهند به اشتراک بگذارند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *