سلطان اسید کیست؟

تاریخچه موسیقی اسید

موسیقی اسید که با نام اسید هاوس نیز شناخته می شود، ژانری از موسیقی الکترونیک است که در اواخر دهه 1980 ظهور کرد. مشخصه آن ضربات تکراری و حلقه ای و ملودی های هیپنوتیزمی و همچنین استفاده از سینت سایزرها و ماشین های درام است. نام این ژانر از سینت سایزر باس Roland TB-303 گرفته شده است که برای ایجاد صدای اسیدی متمایز استفاده شده است. منشا موسیقی اسیدی را می توان به اوایل دهه 1980 ردیابی کرد، زمانی که دی جی ها در شیکاگو شروع به آزمایش با سینتی سایزر باس Roland TB-303 کردند. آنها از این دستگاه برای ایجاد صدایی منحصر به فرد استفاده کردند که با ضربات تکراری، حلقه ای و ملودی های هیپنوتیزمی آن مشخص می شد. این صدا به سرعت در سراسر شهر پخش شد و در نهایت به خانه اسید معروف شد. این ژانر به سرعت در ایالات متحده و اروپا محبوبیت یافت و در اواخر دهه 1980، به یک نیروی اصلی در صحنه موسیقی الکترونیک تبدیل شد. نسل جدیدی از باشگاه‌بازان و تهیه‌کنندگان از آن برای خلق سبک جدیدی از موسیقی استفاده کردند که به شدت تحت تأثیر صداهای شیکاگو بود.

پادشاه موسیقی اسید

سلطان موسیقی اسید بدون شک دی جی پیر است. پیر در سال 1965 در شیکاگو به دنیا آمد و یکی از اولین دی جی هایی بود که سینتی سایزر باس Roland TB-303 را آزمایش کرد. او همچنین یکی از اولین کسانی بود که پتانسیل این دستگاه را تشخیص داد و از آن برای ایجاد صدایی منحصر به فرد استفاده کرد. سبک موسیقی اسید پیر به شدت تحت تأثیر صداهای شیکاگو بود و او یکی از اولین دی جی هایی بود که این سبک را به جریان اصلی رساند. او همچنین یکی از اولین کسانی بود که پتانسیل این ژانر را تشخیص داد و از آن برای ایجاد سبک جدیدی از موسیقی استفاده کرد. تأثیر پیر بر این ژانر غیرقابل انکار است. او آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌های متعددی منتشر کرده است و آهنگ‌های او توسط برخی از بزرگ‌ترین نام‌های موسیقی الکترونیک نمونه‌برداری و ریمیکس شده است. او همچنین با برخی از بزرگ‌ترین نام‌های این صنعت از جمله Moby، The Prodigy و The Chemical Brothers همکاری کرده است.

میراث موسیقی اسید

میراث موسیقی اسیدی میراثی است که در طول نسل‌ها منتقل شده است. نسل جدیدی از باشگاه‌بازان و تهیه‌کنندگان از آن برای خلق سبک جدیدی از موسیقی استفاده کرده‌اند که به شدت تحت تأثیر صداهای شیکاگو است. این ژانر همچنین توسط برخی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت از جمله Moby، The Prodigy و The Chemical Brothers مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی متعددی از جمله The Matrix، Trainspotting و The Social Network استفاده شده است. میراث موسیقی اسیدی، میراثی است که برای نسل های آینده نیز به حیات خود ادامه خواهد داد. این ژانری است که توسط نسل جدیدی از باشگاه‌بازان و تهیه‌کنندگان پذیرفته شده است و ژانری است که تا سال‌های آینده بر صحنه موسیقی الکترونیک تأثیر می‌گذارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *