سرقفلی در دعوی حقوقی Miramax، MOC – استاد شیمی آلی وجود ندارد

ویژه MOC از Variety

هالیوود، کالیفرنیا – شرکت Mirimax Entertainment امروز اعلام کرد که از وب سایت شیمی آلی آموزشی Master Organic Chemistry برای مبلغی نامشخص به دلیل نقض حق چاپ شکایت کرده است. موضوع مورد بحث شباهت ادعایی بین صحنه کوتاه مت دیمون در حال کشیدن مولکول ایبوگامین در فیلم برنده اسکار در سال 1997، “ویل هانتینگ خوب” و تصویر جلد در وبلاگ Master Organic Chemistry است:
gwh-01662

frontpage_1_blog معاون مالکیت معنوی Miramax “طمع برهنه” نویسنده وبلاگ را محکوم کرد، نویسنده ای که ادعا می کند سعی کرده است “از توجه بیش از حد شیمیدانان آلی به این صحنه استفاده کند، زیرا این صحنه تنها دو ثانیه در کل سینما را نشان می دهد که در آن یک صحنه بزرگ وجود دارد. ستاره هالیوود واقعاً زحمت کشیدن یک مولکول ارگانیک نسبتاً پیچیده را دارد.

نویسنده وبلاگ از طریق سخنگویی این اتهامات را رد کرد و این اتهامات را “خوشمزه” خواند و گفت که شباهت بین ساختارها “تصادفی محض” است و تعداد زیادی تفاوت کلیدی را فهرست می کند. مولکول برگردانده شده است، نویسنده چپ دست است، با مداد است، نه خودکار، ورق تا نشده است، قهوه وجود ندارد، CH2CH3 به عنوان یک نمودار خطی به تصویر کشیده شده است و به جای روی یکی از تخته های شطرنج در میدان هاروارد Au Bon Pain روی یک دستمال شناور جادویی انجام شده است.

Miramax تخمین می زند که خسارات ناشی از نقض حق چاپ حدود ده ها، شاید ده ها دلار تخمین زده می شود.

[UPDATE, 9:11 AM PST] گزارش ها حاکی از آن است که این دعوا خارج از دادگاه در حال حل و فصل است. Miramax به جای پول نقد برای خسارت، 37.49 دلار باقیمانده در کارت هدیه Applebee و همچنین حقوق توزیع کتابخانه گسترده تصاویر و ویدیوهای گربه زباله‌دان MOC را دریافت می‌کند.

[update #2] #اول آوریل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *