ساخت موسیقی با مکانیزم ها (PADPED)

قرار دادن الگوهای “PADPED” در پشت مکانیسم های شیمی آلی در موسیقی

دوست من هری یک عادت آزاردهنده دارد. وقتی در حال معاشرت هستیم، هر چند وقت یک بار، چهره ای جدی نشان می دهد و می گوید که چیز بسیار مهمی برای گفتن به من دارد. سپس، وقتی توجه من را به خود جلب کرد، آهنگ آزاردهنده برایان آدامز را که با “لطفا مرا ببخش…” شروع می شود، می زند. او فکر می کند این خنده دار است. در حالی که تماشای رفتار بد برایان آدامز یک شخص متروسکسوال کره ای خنده دار است، اما لعنتی آزاردهنده است زیرا آن آهنگ احمقانه را برای چند روز آینده در سر دارم.

مثل من الان به هر حال، همه اینها برای اثبات یک نکته است.

اگر به خاطر سپردن یک مکانیسم شیمی آلی به آسانی به یاد آوردن یک آهنگ آزاردهنده بود، چه؟

ما قبلاً در مورد شباهت “پنهان” چندین واکنش شیمی آلی در مکانیسم های خود صحبت کرده ایم – به عنوان مثال، این پست در مورد مکانیسم PAPED (در واقع PADPED اگر “انتقال پروتون” را در وسط به مراحل جداگانه deprotonation/protonation تقسیم کنید) .

کلمات و تصاویر فقط شما را تا اینجای کار می‌رسانند.

بنابراین فکر کردم – آیا اگر بتوان هر مرحله را نیز با آن تصویر کرد، جالب نیست نت های موسیقی، جایی که هر مرحله بر روی صفحه کلید ترسیم می شود؟

نتیجه این ویدیو است. نه تنها 8 مکانیسم را در مدت زمان لازم برای یادگیری یکی یاد می گیرید، بلکه به خاطر سپردن الگوی کلیدی به آسانی به یاد آوردن یک آهنگ است.

[Mechanisms covered: Fischer esterification, ester hydrolysis, amide hydrolysis, imine hydrolysis, imine formation, enamine formation, enamine hydrolysis, anhydride formation].

ساده لوحانه فکر کردم ساخت این ویدیو 2 ساعت طول می کشد. در نهایت بیش از 10 گرفت.

بنابراین اگر این ویدیو را مفید می‌دانید – لطفاً ویدیوهای بیشتری را با رأی موافق، اشتراک‌گذاری یا نظر تشویق کنید.

PS تولدت مبارک هری 🙂

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *