“دریافت شیمی آلی یک راه عالی برای توسعه مهارت های تفکر انتقادی است” – استاد شیمی آلی

چند هفته پیش من این شانس را داشتم که (از طریق ایمیل) با یک مربی شیمی آلی در یک مدرسه متوسط ​​آمریکایی مصاحبه کنم که بینش خود را در مورد آموزش و یادگیری شیمی آلی به اشتراک گذاشت. نظرات به آرامی توسط من (JA) ویرایش شده است. با تشکر از مربی ناشناس شیمی آلی (OCI) که برای شرکت وقت گذاشت.

JA: به عنوان یک مربی شیمی آلی، برخی از رایج ترین اشتباهاتی که دانش آموزان مرتکب می شوند چیست؟

OCI:

  1. بدون احتساب کربن
  2. بیرون انداختن H به عنوان یک گروه ترک به جای استفاده از پایه برای حذف یک پروتون
  3. می‌خواهم روی نام‌گذاری تمرکز کنم، مخصوصاً در Organic I. سلام، حتی من همه قوانین IUPAC را نمی‌دانم! من تمایل دارم به سرعت تمرکز درس را از نامگذاری تغییر دهم

JA: به نظر شما برخی از عناصر کلیدی برای موفقیت در شیمی آلی چیست؟ آیا یکی از مهم ترین آنها را دارید؟

OCI:

  1. شناخت گروه های عملکردی و یادگیری الگوها. من همیشه به دانش‌آموزانم می‌گویم که سعی کنند از مولکول‌ها نترسند (حتی اگر مولکول ترسناک به نظر برسد) زیرا گاهی اوقات، بخش عمده‌ای از ساختار در واکنش مورد علاقه دخالت نمی‌کند. من اغلب می گویم: “یک مولکول به شما می گوید که چه کاری می خواهد و می تواند انجام دهد”، “این به شما بستگی دارد که یاد بگیرید پیام را تشخیص دهید.”
  2. یاد بگیرید که سؤال را به زبان روزمره ساده کنید، به خصوص با سؤالات نوع مکانیسم. پرسیدن “اینجا چه اتفاقی افتاده؟” سوال قدرتمندی است که می تواند راه حل بسیاری از مشکلات را آشکار کند.
  3. این احتمالاً مهمترین است – من فکر می کنم استفاده از شیمی آلی یک راه عالی برای توسعه مهارت های تفکر انتقادی است، بنابراین بیزاری از تفکر کلیدی است. بسیاری از سؤالات در شیمی آلی از شما نیاز دارند که برای تفسیر مجدد سؤال وقت بگذارید، به همه جنبه های سؤال نگاه کنید، جنبه های بی اهمیت را از بین ببرید، سپس سناریوی “اگر این، پس آن” را دنبال کنید. اگر دنبال نکنید، در اغلب موارد نکته و پاسخ را از دست خواهید داد. اگر از تحت فشار قرار گرفتن برای فکر کردن متنفر هستید یا یک متفکر تنبل هستید، خوب شدن در شیمی آلی بسیار دشوار است. برای نامزدی باید تمایل داشته باشی

JA: وقتی در حال یادگیری بودید، برخی از بزرگترین «مسدودهای جاده ای» که در راه داشتید چه بودند؟

OCI:

عدم یادگیری الگوها فکر می کنم به من نگفتند که الگوهایی وجود دارد. صادقانه بگویم، تا دوران تحصیلات تکمیلی بود که من در واقع شیمی آلی را “به دست آوردم”. من شیمی آلی را در کالج دوست داشتم و در این دوره خیلی خوب عمل کردم. من حتی بعد از کالج به تحقیق در زمینه سنتز ادامه دادم، اما تا دوران تحصیلات تکمیلی، زمانی که درگیر یادگیری مقدار زیادی مطالب جدید، تقویت مهارت‌های آزمایشگاهی و توسعه حس استقلال شدم، واقعاً متوجه شد که شیمی آلی چیست. تحت فشار قرار گرفتم تا عمیق فکر کنم. معلوم شد که شیمی آلی آنقدرها هم پیچیده نبوده است. من فقط دنبال الگوها هستم مطمئناً، همیشه چیزهایی وجود داشتند که با الگوی خود مطابقت نداشتند. یادگیری پذیرش آن نیز چیزی بود که باید یاد می گرفتم.

JA: اگر بتوانید یک عصای جادویی را تکان دهید و دانش‌آموزان خود را به انجام یک کار بهتر وادارید، آن کار چیست؟

OCI:

تمرین، تمرین، تمرین. مشکلات تعیین شده را انجام دهید صادقانه. نه فقط برای اینکه بگویید آنها را انجام داده اید، بلکه برای استفاده از مشکلات به عنوان یک ابزار تشخیصی برای تعیین سطح درک خود و کمک به دیدن الگو. این با شماره 2 بالا مرتبط است.

JA: به نظر شما بهترین چیز در مورد شیمی آلی چیست – چه چیزی شما را در مورد آن هیجان زده می کند؟

OCI:

توانایی حل مسئله و خلاقیتی که آن را پرورش می دهد. من عاشق چالش فکر کردن به راه حل از هر مشکلی و البته رضایتی هستم که وقتی/اگر درست انجام دهم احساس می کنم. من همچنین از این واقعیت قدردانی می‌کنم که برای همه چیز توضیحی وجود دارد (حتی اگر هنوز بحثی در مورد آن وجود داشته باشد) و اینکه موارد بسیار کمی به ذهنیت یا توضیح با اکثریت آرا مربوط به شیمی آلی مربوط می‌شود. من حدس می زنم این چیزی است که در مورد علم است.

ج: دیدگاه یا سوال دیگری که من از دست دادم؟ شما ناشناس هستید، می توانید آنچه را که دوست دارید بگویید.

OCI: اینجا نمی توانم به چیزی فکر کنم.

ج: خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.

OCI: خوشحالم که فرصتی برای به اشتراک گذاشتن افکار و تجربیات خود دارم.

آیا شما یک مربی (یا دانشجو) شیمی آلی هستید؟ حاضر به مصاحبه هستید؟ من دوست دارم دیدگاه شما را دریافت کنم. هویت شما محرمانه خواهد ماند مگر اینکه صراحتاً غیر از این بخواهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *