داشتن یک حافظه عالی چقدر اهمیت دارد؟ – کارشناسی ارشد شیمی آلی

اخیراً از خواننده‌ای به نام حسین شنیدم که به من گفت که روی تکنیک‌های حافظه کار می‌کرده است که به او اجازه می‌دهد یک دسته از 52 کارت را فقط در چند دقیقه حفظ کند. با الهام از این داستان عالی، هفته گذشته از خوانندگانم پرسیدم داشتن یک خاطره عالی چقدر برایشان مهم است. فکر می‌کنید حافظه‌تان چقدر روی نمره‌تان تأثیر می‌گذارد؟

بسیاری از دانش‌آموزان را می‌شنوم که آرزو می‌کردند خاطرات بهتری داشته باشند، یا با به خاطر سپردن مکانیسم‌ها یا واکنش‌های مختلف مشکل دارند. به نظر می‌رسد آنها فکر می‌کنند که اگر فقط ژن‌هایی از پری حافظه جادویی داشته باشند، به طور ناگهانی دوره o-chem خود را در هم می‌کوبند – و متأسفانه، *خود* را به خاطر نداشتن حافظه عالی سرزنش می‌کنند. آنها سپس به پایین رفتن از این مارپیچ رو به پایین ادامه می‌دهند که با قرار دادن دانش‌آموزان موفق برای داشتن یک حافظه عالی و استفاده از آن به عنوان بهانه‌ای برای این که چرا آنها هرگز در ochem خوب عمل نمی‌کنند، شروع می‌شود. نبوت تحقق خود:

من فکر می کنم یک حافظه عالی کمک زیادی می کند. گاهی اوقات احساس می‌کنم که فقط به این دلیل که نمی‌توانم به سرعت همکلاسی‌هایم چیزها را حفظ و جمع‌آوری کنم، از دست می‌دهم. من باید زمان زیادی را برای یادگیری حقایق، واکنش ها و چیزهای دیگر اختصاص دهم. این گاهی روحیه ام را تضعیف می کند.

دانش آموزان دیگری که از آنها شنیدم دیدگاه متفاوتی در مورد آن دارند:

“من فکر می کنم یک حافظه عالی برای استفاده در شیمی آلی عالی است، اما معتقدم درک مفاهیم بهتر است. فقط در صورتی که آنها سوال را در مورد شما بپیچانند.” – کتی

“اگر حافظه بسیار بهتری داشتم، فکر نمی‌کنم نمرات o-chem من تا این حد بهبود یابد. TA من به من گفته اند، و من متوجه شده ام که در سه ماهه سوم ochem هستم، که این موضوع در مورد یادگیری الگوها است. به خاطر سپردن تنها زمانی پیش خواهد رفت که مکانیسم‌های پشت واکنش‌ها را درک نکند.» – لیا

من نمی‌دانم پاسخ درستی برای این وجود دارد یا خیر، اما نمره شیمی آلی من چندان متفاوت نخواهد بود (۹۴٪، اوهو!) حتی اگر حافظه‌ای باورنکردنی داشته باشم! درک واکنش ها برای من بسیار مفیدتر از به خاطر سپردن مکانیسم های مختلف برای مسیرهای مختلف بود. بدیهی است که شما باید چند چیز را به خاطر بسپارید، اما با تمرین کافی آن چیزها «عقل عادی» می‌شوند و واکنش‌ها آسان‌تر می‌شوند. – جنیفر

«حافظه و درک ساختار و عملکرد هستند. هر دو به یک اندازه مهم هستند و با هم بازی می کنند. به نظر من یکی از بهترین مهارت‌هایی است که می‌توان در کالج به دست آورد، فهمیدن اینکه چگونه می‌توان قرار گرفتن در معرض داده‌های خود را به گونه‌ای افزایش داد که بتوانید به سرعت آن‌ها را درک کنید. – رایان

آره. از خواندن نظرات بسیاری از دانش آموزان که آن را دریافت می کنند بسیار خوشحالم. ما به این موضوع برمی گردیم.

پس یک حافظه عالی چقدر اهمیت دارد؟ این چیزی است که حسین پس از اولین آزمایش خود نوشت:

“من دیشب اولین امتحان Honors Organic Chemistry 1 را داشتم و این شد وحشیانه. مسائل اصلی من به احتمال زیاد در مقادیر pKa، ساختارهای تشدید و اوربیتال های مولکولی بود. همچنین، در امتحاناتمان سوالات بسیار پیچیده و طولانی می گیریم (9 سوال بود که حدود 2 ساعت طول کشید). مهمتر از هر چیز دیگری، باید بتوانم اطلاعات جدیدی را که یاد می‌گیرم ترکیب کنم تا بتوانم [apply concepts]. من باید تئوری پشت هر مرحله را درک کنم تا بتوانم برای هر احتمالی به سوالات پاسخ دهم. به عنوان مثال، یک سوال شامل ترسیم پایدارترین ترکیب یک ماده سیکلوهگزان-eesque بود، اما شامل سه حلقه سیکلوهگزان بود که از طرفین به یکدیگر متصل بودند. نزدیکترین چیزی که قبل از امتحان به آن مولکول رسیده بودیم دکالین (دو حلقه) بود. به عنوان مثالی دیگر، ما همچنین باید مقادیر دقیق pKa را برای شش ترکیب بسیار پیچیده از فهرستی از ~12 مقادیر pKa ارائه می‌کردیم (بعضی‌ها یک بار استفاده می‌شوند، برخی اصلاً استفاده نمی‌شوند). این دشوار بود زیرا شما باید از فرآیند حذف و همچنین تصمیم گیری بر اساس استفاده کنید [applying concepts] (چون شما مقادیر دقیق pKa را نمی دانید).

هر کمکی در تصمیم گیری تفاوت بین [memorization] و [applying concepts] بسیار قدردانی خواهد شد.»

پاسخ سریع من به این امر این بود که یاد بگیرم 5 عامل کلیدی را که بر اسیدیته تأثیر می گذارند و 4 عامل کلیدی که بر پایداری اشکال رزونانس حاکم هستند، اعمال کنم. نه این که خواسته شده باشد، اما فکر می کنم واضح است که داشتن دانش دانشنامه ای از جدول pKa بسیار کمتر از تشخیص عوامل کلیدی مؤثر بر اسیدیته و تجزیه و تحلیل وجود یا عدم وجود آن عوامل در مجموعه ای از موارد مفید است. مولکول های داده شده

پس چقدر به داشتن یک حافظه عالی کمک کرد؟ همانطور که معلوم است، حسین برای آن آزمون تقریباً میانگین کلاس را انجام داد. که تنها یک نقطه داده است، اما از این ایده پشتیبانی می‌کند که توانایی به کار بردن مفاهیم مهارت مهم‌تری از صرفاً توانایی به خاطر سپردن چیزها است. دقیقاً همانطور که کتی در بالا گفت.

من نمی‌خواهم این را به عنوان درسی ترسیم کنم که «حافظت بد است»، یا «حافظه مهم نیست»، یا «افراد با حافظه‌های عالی هیچ مزیتی در کلاس o-chem ندارند». من هیچ یک از این چیزها را نمی گویم – و واضح است که حسین مردی متفکر است که واقعاً اهمیت تفکر مفهومی را درک می کند، در غیر این صورت هرگز با این سؤال روشنگر به من ایمیل نمی زد. فقط این است که اگر کسی به شما بگوید که “oche تمام حفظ کردن است”، شما باید به شدت به آن شک داشته باشید. اگر بخواهید به طور کامل از این توصیه پیروی کنید، در بسیاری از مدارس این احتمال وجود دارد که در نهایت شکست بخورید.

در شیمی آلی، موضوع حافظه یک مسئله سیاه و سفید نیست، حفظ کردن در مقابل عدم حفظ. تعادل وجود دارد اگر این راضی کننده نیست، نقل قول هری ترومن در اینجا مناسب به نظر می رسد:

به من یک اقتصاددان یک دست بدهید! همه اقتصاددانان من می گویند، از یک طرف از طرف دیگر. – هری ترومن

همانطور که گفته شد، اجازه دهید کمی عمیق تر برویم. می‌گویید واقعاً می‌خواستید یک حافظه عالی ایجاد کنید و آن را در o-chem به کار ببرید، در حالی که هنوز متوجه درک مفاهیم کلیدی هستید؟ چگونه در مورد آن اقدام می کنید؟

در پست بعدی از حسین می‌خواهم که تکنیک‌هایی را که برای حفظ کردن استفاده می‌کند و اینکه چگونه می‌خواهد آن‌ها را در واکنش‌های یادگیری و همچنین چیزهای سرگرم‌کننده دیگر در زندگی به کار گیرد، با جزئیات بیشتری توضیح دهد.

هفته گذشته، از برخی از شما پرسیدم که فکر می‌کنید چقدر در ochem خوب عمل می‌کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *