خرید اسید اگزالیک مرک آلمان

لارس اوهرستروم پیوندی بین ناپلئون سوم و ریواس پیدا می کند

در این مجموعه پادکست مشترک شوید

میرا سنتیلینگام

این هفته، ما به فرانسه می رویم و ترکیبی را کشف می کنیم که بر سلامت یک فرمانده بسیار معروف تأثیر گذاشته است

لارس اوهرستروم

اول سپتامبر 1870 برای چارلز لوئیس ناپلئون بناپارت روز بدی بود. در سدان، شهر کوچک فرانسه در نزدیکی مرز بلژیک، فرمانده ارتش فرانسه، پاتریس دو مک ماهون، مجروح شد و امپراتور بیمار و ضعیف، معروف به ناپلئون سوم، مجبور شد تسلیم شود و خود را تسلیم کند. زندانی دوتایی رام نشدنی پروس فون مولتکه و بیسمارک. بنابراین جنگ 1870 شکست خورد و موازنه قدرت اروپا به طور قابل توجهی به سمت شرق متمایل شد و همه ما می دانیم که چگونه به پایان رسید.

خرید اسید اگزالیک مرک آلمان

خرید اسید اگزالیک مرک آلمان برای خریداران گزینه مناسبی است.

خرید اسید اگزالیک مرک آلمان به شما پیشنهاد می شود.

خرید اسید اگزالیک مرک آلمان با یک تماس با کارکنان ما میسر می شود.

خرید اسید اگزالیک مرک آلمان در کمترین زمان ممکن را از دست ندهید.

مشاهده تصویر منبع

نمایی از خانه های قدیمی و پل در شهر سدان فرانسه

منبع: © Shutterstock

سدان، فرانسه

آیا این همه به خاطر رسوبات کریستالی بزرگ اگزالات کلسیم بود که در کلیه های ناپلئون تشکیل شده بود؟ احتمالاً نه: به نظر می رسد که جنگ به محض اعلام آن به دلیل برتری فنی و سازمانی پروس شکست خورده است.

با این حال، امپراتور در وهله اول خیلی مشتاق به دست گرفتن اسلحه نبود، زیرا برخی از مشاورانش جنگ افروزان اصلی بودند. اینکه او چقدر توانسته بود در مقابل بیماری بسیار دردناکی که به نام سنگ کلیه گرفتار شده بود مقاومت کند و با آنها مقابله کند، دشوار است که بدانیم.

روی آوردن به خود سنگ کلیه آسان تر است، زیرا این سنگ ها مستعد روش های دقیق بازجویی علمی مانند پراش اشعه ایکس هستند. آنها توسط دو جزء ساده، یون های کلسیم مثبت، یون های کلسیم + و یون های اگزالات منفی تشکیل می شوند و ترکیبی را به وجود می آورند که به راحتی به عنوان اگزالات کلسیم شناخته می شود.

اسید اگزالیک موضوع این پادکست است و آنیون‌های اگزالات آن چیزی است که همراه با یون‌های H+ هنگام حل کردن کریستال‌های این اسید قوی در آب به دست می‌آید. اسید اگزالیک یک مولکول کوچک با فرمول C2O4H2 است، اما شاید بهتر به عنوان HOOC-single-bond-COOH نشان داده شود: فقط دو گروه کربوکسیلیک اسید به هم پیوسته اند تا آن را به ساده ترین دی اسید آلی تبدیل کنند. ممکن است این ماده شیمیایی را به عنوان ترکیبی بشناسید که باعث می شود ریواس طعم اسیدی خاصی داشته باشد، اما در اسفناج و تعدادی از سبزیجات دیگر نیز یافت می شود که اکثر ما با خوشحالی می خوریم. همچنین بخشی از متابولیسم طبیعی ما است و به طور کاملا طبیعی در بدن ما رخ می دهد.

مولکول اسید اگزالیک

منبع: © Shutterstock

نام آن برگرفته از گیاهی است، ترشک معمولی چوب، گیاه کوچکی که برگ های آن طعم اسیدی مشخصی دارد، اگر در جنگل گم شوید احیا می کند و نام لاتین Oxalis acetosella دارد.

بارزترین ویژگی این مولکول کوچک شکل آن است. کمی شبیه دو Y به نظر می رسد که با همپوشانی پایه های آنها به یکدیگر متصل شده اند. اتم‌های کربن در دو تقاطع و اتم‌های اکسیژن در چهار انتهای آن قرار دارند که پروتون‌ها (یا یون‌های H+) یک به یک روی هر یک از این اکسیژن‌ها آویزان هستند. علاوه بر این، کاملاً مسطح است و هنگامی که پروتون های خود را از دست داد تا به آنیون اگزالات تبدیل شود، بارهای منهای روی دو اتم اکسیژن آن قرار دارد.

بیشتر کاربردهای فنی اسید اگزالیک به مسطح بودن و بار منفی آن بستگی دارد، همانطور که مشکلات کلیوی ناپلئون نیز همینطور بود. در آستانه نبرد سدان، فون مولتکه با یک حرکت کلاسیک انبر با موفقیت ارتش فرانسه را درگیر کرد و از دو طرف به جای از مرکز حمله کرد. به همین ترتیب، یون‌های اگزالات دارای دو جفت الکترون بر روی هر یک از اتم‌های منفی اکسیژن هستند که به آسانی از دو طرف به هر یون فلزی که سر راه آن قرار می‌گیرد حمله می‌کنند. و درست مانند سدان، یون های اگزالات بیشتری به دنبال خواهد داشت و فلز را با دو، سه یا چهار یون اگزالات بسته به اندازه آن احاطه می کند.

از این اثر می توان برای حذف ترکیبات آهن ناخواسته به ویژه زنگ زدگی از ظروف آشپزخانه و حتی سنگ مرمر استفاده کرد. اسید اگزالیک یا اگزالات‌ها به‌عنوان روبنده‌کننده، اجزایی در بسیاری از فرمول‌های تمیزکننده فنی هستند و همه این محلول‌ها با این فرض کار می‌کنند که ترکیبات اگزالات فلزی تشکیل‌شده محلول در آب هستند و بنابراین به راحتی می‌توان آنها را شست.

قاشق آشپزخانه زنگ زده

منبع: © Shutterstock

اگزالات کلسیم زیاد نیست. یون‌های کلسیم مثبت واقعاً اتم‌های اکسیژن اگزالات منفی‌تر را دوست دارند و به حدی که برایشان مهم نیست که آیا اتم‌های اکسیژن اگزالات حامل بار منفی هستند یا خیر. بنابراین نه تنها یک حرکت گیره دار به سمت جلو به سمت یک یون کلسیم، بلکه به سمت عقب نیز وجود خواهد داشت که در آن جهت به دیگری متصل می شود. از آنجایی که هر یون کلسیم نسبتاً بزرگ است، چهار یون اگزالات در اطراف هر یون فلزی جمع می شوند (در مقایسه با سه یون برای آهن)، که هر کدام در جهت دیگر به دو یون کلسیم دیگر متصل می شوند. به این ترتیب اگزالات کلسیم به شبکه ای بی نهایت تبدیل می شود که کاملاً در آب نامحلول خواهد بود. با عبور بیشتر و بیشتر یون های کلسیم و یون های اگزالات از کلیه، کریستال ها رشد می کنند تا زمانی که وضعیت کاملاً دردناک شود.

اما نگران نباشید، جدا از برخی شرایط پزشکی بسیار خاص، به نظر نمی رسد مصرف طبیعی یا حتی زیاد یون های کلسیم و اسید اگزالیک از منابع طبیعی خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد.

را

نامحلول بودن اگزالات ها نیز در فناوری کاربرد دارد. عناصر خاکی کمیاب یا لانتانوئیدها در بسیاری از کاربردهای فنی اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند. اغلب اولین مرحله در فرآوری و پالایش آنها، پس از شستشوی اولیه از سنگ معدن، رسوب دادن این عناصر به عنوان اگزالات آنها است، زیرا مانند اگزالات کلسیم آنها بسیار نامحلول هستند.

ناپلئون سوم به غیر از مواجهه ناگوارش با اگزالات کلسیم، در تاریخ شیمی به عنوان محرک توسعه مارگارین و برای فشار برای روشی ارزان و عملی برای تولید آلومینیوم در مقیاس صنعتی، در زمان خود گران‌ترین فلز در زمان خود، شناخته می‌شود. او این هدف بعدی را محقق ندید، اما قابل توجه است که ماده شیمیایی که باعث درد شدید او شد، اسید اگزالیک، همچنین در ساخت و رنگ آمیزی لایه اکسید سخت، مقاوم در برابر سایش و خوردگی – که به نام آنودایز نیز شناخته می شود – استفاده می شود. پوششی که اکنون در بسیاری از کاربردهای آلومینیومی ما بسیار مهم است.

میرا سنتیلینگام

بنابراین بهداشت و صنعت در کنار هم قرار گرفتند. این Lars Öhrström از Chalmers Tekniska Högskola در سوئد بود که ترکیب شیمیایی اسید اگزالیک ناتوان کننده کلیه را برای شما به ارمغان آورد. هفته آینده، لارس با ترکیبی بازمی گردد که کاملاً قادر به محافظت از خود است.

لارس اوهرستروم

مشخص نیست اولین بار چه زمانی فروسن ساخته شد، اما به نظر می رسد که در اواخر دهه 1940 توسط تکنسین های فرآیندی که لوله های یک کراکر Union Carbide را بررسی می کردند، به عنوان یک لجن زرد ثبت شده است، که در ساخت سیکلوپنتادین هیدروکربنی کوچک از دی سیکلوپنتادین استفاده می شد. .

این امر باعث غوغا شد، زیرا هیچ مولکول پایداری که فقط از یک هیدروکربن و یک فلز واسطه تشکیل شده باشد قبلاً شناخته نشده بود، و این ترکیب را می‌توان در هوا در دمای اتاق بدون اشتعال خود به خود نگه داشت. همچنین از برخورد با قاتلان بدنام مولکول های آلی فلزی مانند آب، اسیدها یا بازها جان سالم به در برد.

میرا سنتیلینگام

و شیمی را در شیمی در عنصر خود در هفته آینده کشف کنید. تا آن زمان، ممنون که گوش دادید، من میرا سنتیلینگام هستم

خرید اسید اگزالیک مرک آلمان

خرید اسید اگزالیک مرک آلمان برای تمام صنعتگران گزینه خوبی می باشد زیرا با خرید اسید اگزالیک مرک آلمان از کیفیت آن بهرمنده مند می شوند.

منبع

https://www.chemistryworld.com/podcasts/oxalic-acid/6116.article

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *