خرید اسیدفسفریک یوگاریت

مقدمه ای بر اسید فسفریک و کاربردهای آن
اسیدهای معدنی به طور طبیعی در طبیعت یافت می شوند و در آزمایشگاه ها نیز سنتز می شوند. همانطور که مطالعه کردید، اکسیدهای غیرفلزی معمولاً وقتی در آب حل می شوند اسید تشکیل می دهند. امروز، در این مقاله با روشی مفصل بیشتر با استفاده از اسید فسفریک (H3PO4) و اسید فسفریک آشنا خواهید شد. روی فرمول مولکولی اسید تمرکز کنید و یاد بگیرید که چگونه از این اسید معدنی به روش های مختلف استفاده می شود. همچنین با اثرات سلامتی اسید فسفریک همراه با خواص فیزیکی و شیمیایی آن آشنا خواهید شد.

اسید فسفریک: مقدمه ای کوتاه
همانطور که قبلا ذکر شد، اسیدهای معدنی زیادی در طبیعت وجود دارد. ما با شناسایی عناصر و انجام تحقیقات فراوان در مورد این اسیدها اطلاعات کسب کرده ایم. یکی از این اسیدهای جذاب اسید فسفریک است. به دلیل فرمول (H3PO4) آن یک اسید تری بازیک است.

کلمه “tribasic” نشان می دهد که یک مولکول از این اسید حاوی سه اتم هیدروژن قابل تعویض است. به این معنی که به دلیل ماهیت سه‌گانه‌ای که دارد، می‌تواند در هنگام واکنش با یک پایه، سه نوع نمک ایجاد کند. به دلیل جابجایی جزئی اتم های هیدروژن در مولکول خود، می تواند نمک های اسیدی (نمک هایی با اتم های هیدروژن قابل جایگزینی) ایجاد کند. ظرفیت عنصر مرکزی که فسفر است 5 است. به همین دلیل است که به آن اسید اورتوفسفریک یا اسید فسفریک (V) نیز می گویند. شما به راحتی می توانید نام اسید H3PO4 را متوجه شوید و به سوالات پاسخ دهید.

خرید اسیدفسفریک یوگاریت

خرید اسیدفسفریک یوگاریت نیز بسیار مورد استقبال مصرف کنندگان واقع شد.

خرید اسیدفسفریک یوگاریت در هر حجمی امکان پذیر است.

خرید اسیدفسفریک یوگاریت بسیار بالاست.

خرید اسیدفسفریک یوگاریت را با شرکت های معتبر امتحان نمایید.

خواص فیزیکی اسید فسفریک
این اسید ماهیت بی بو، بی رنگ و چسبناک دارد. در شکل جامد، با نگه داشتن قوی روی مولکول های آب، خیلی سریع متبلور می شود. در واقع از دانستن اینکه این اسید از مولکول های آب جدا نمی شود شگفت زده خواهید شد. از این رو، به شکل غلیظ، مانند یک مایع بی رنگ شربتی وجود دارد.

به دلیل ماهیت اسیدی آن به قرمز تورنسل آبی تبدیل می شود.

این اسید وقتی به یک منبع حرارت داغ قرمز نزدیک می شود به ماده ای شفاف شیشه مانند و در عین حال شکننده تبدیل می شود.

وزن مولکولی این اسید 97.994 گرم بر مول است

چگالی این اسید 1.88 گرم بر سی سی است

در دمای 158 درجه سانتی گراد می جوشد و در دمای 35/42 درجه سانتی گراد ذوب می شود.

خواص شیمیایی اسید فسفریک
همانطور که قبلا ذکر شد، این اسید میل ترکیبی بسیار خوبی به آب دارد. از این رو، این ماده ای دم آور است و تمایل به جذب رطوبت از هوا دارد. همچنین در تماس با آب یک محلول آبی شربتی تشکیل می دهد.

به اندازه اسید سولفوریک یا نیتریک قوی نیست اما در حضور یک نشانگر اسیدیته را نشان می دهد. همچنین از طریق واکنش های اسید-باز انجام می شود، اما نه به سرعت یا شدید اسیدهای معدنی ذکر شده.

سه مرحله تفکیک را در یک محلول آبی نشان می دهد. از این رو، می تواند سه نوع نمک مختلف تولید کند. دو تا از این نمک ها با یک باز، به دلیل وجود اتم هیدروژن، خاصیت اسیدی خواهند داشت.

اسید فسفریک در صنایع مختلف و همچنین به عنوان یک سیستم بافر pH عالی استفاده می شود. نمک های سدیم آن به عنوان عوامل بافر pH عمل می کنند.

انواع مختلف اسیدهای فسفریک
با توجه به ظرفیت متغیر فسفر، عنصر مرکزی، انواع مختلفی از اسید فسفریک موجود در طبیعت وجود دارد یا می توان آن را در آزمایشگاه سنتز کرد. اجازه دهید نگاهی گذرا به فرمول مولکولی این اسیدها بیندازیم.

هیپوفسفر اسید

ظرفیت فسفر در این اسید 1 و فرمول مولکولی آن H3PO2 است. پایه آن 1 است

اسید فسفر

ظرفیت عنصر مرکزی 3 و باز بودن آن 2 است. فرمول مولکولی H3PO3 است.

اسید اورتوفسفریک

ظرفیت عنصر مرکزی 5 و باز بودن این اسید 3 است. فرمول مولکولی این اسید H3PO4 است.

اسید پیروفسفوریک

ظرفیت عنصر مرکزی 5 و باز بودن این اسید 4 است. فرمول مولکولی آن H4P2O7 است.

مشاهده تصویر منبع

اسید متافسفریک

ظرفیت عنصر مرکزی 5 و باز بودن این اسید 1 است. فرمول مولکولی آن HPO3 است.

موارد استفاده از اسید فسفریک
از آنجایی که اسید فسفریک و نمک های فسفریک آنقدرها مضر نیستند و می توان از آنها به عنوان بافر استفاده کرد، کاربردهای بی شماری از آنها را خواهید یافت. اجازه دهید در اینجا به طور مختصر در مورد آنها بحث کنیم.

برای از بین بردن زنگ

از این اسید برای از بین بردن زنگ زدگی بدون آسیب رساندن به یکپارچگی ظروف و تجهیزات آهنی استفاده می شود. زنگ از نظر شیمیایی از اکسید آهن به فسفات آهن تبدیل می شود و رنگ آن سیاه می شود. سپس به راحتی حذف می شود.

اقلام خوراکی

از خاصیت بافری pH این اسید و نمک آن در ساخت مواد غذایی و نوشیدنی ها نیز استفاده می شود. در واقع از خاصیت تنظیم اسیدیته آن برای تولید خوراکی هایی مانند گوشت فرآوری شده، غلات، مربا، پنیر و … استفاده می شود و از تشکیل میکروب ها جلوگیری می کند و ماندگاری محصولات را افزایش می دهد.

خرید اسیدفسفریک یوگاریت

خرید اسیدفسفریک یوگاریت را با ما تجربه نموده و لذت ببرید.

خرید اسیدفسفریک یوگاریت و فروش آن را بک کلیک با ارتباط با کارشناسان ما ممکن سازید.

مراقبت شخصی

یکی از کاربردهای اصلی اسید فسفریک در توسعه محصولات مراقبت شخصی است. در فرمولاسیون رنگ ها، آرایش، مراقبت از پوست، عطرها، نمک های حمام، محصولات پاک کننده و غیره استفاده می شود.

کشاورزی

استفاده از اسید فسفریک در کشاورزی بسیار زیاد است، زیرا نزدیک به 80 درصد از حجم کل این اسید تولید شده در ساخت کودها استفاده می شود.

نتیجه
اگر چه اثرات اسید فسفریک برای سلامتی آنچنان بی اهمیت نیستعلاوه بر این، آنها همچنان می توانند با غلظت بالا به اندام های حساس شما آسیب برسانند. این اسید به طور استثنایی در صنایع مختلف برای اهداف مختلف استفاده می شود.

خرید اسیدفسفریک یوگاریت انتخابی خردمندانه است.

منبع

https://www.vedantu.com/chemistry/phosphoric-acid-uses

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *