خرید اتیلن گلیکول صنعتی

تفاوت پروپیلن گلیکول و اتیلن گلیکول در ضد یخ
توسط جاستین چانت
05 دسامبر 2018

تفاوت بین پروپیلن گلیکول و اتیلن گلیکول در ضد یخ به سطح سمیت و کارایی عملکرد مربوط می شود. اتیلن گلیکول دارای خواص انتقال حرارت بسیار عالی است در حالی که پروپیلن گلیکول سمیت بسیار کمی دارد.

گلیکول ها چیست؟
گلیکول یک ترکیب شیمیایی آلی متعلق به خانواده الکل است. در مولکول گلیکول (اصطلاحات دیگر دیول)، حاوی دو گروه هیدروکسیل است که به اتم‌های کربن مختلف متصل هستند. گلیکول ها در گروه مواد شیمیایی الکل قرار دارند.

اگرچه پروپیلن گلیکول و اتیلن گلیکول هر دو کاربردهای زیادی در صنایع و مصارف مختلف از جمله لوازم آرایشی و مواد نگهدارنده (پروپیلن گلیکول) و در ساخت رزین ها، جوهرها و پلی اتیلن ترفتالات (اتیلن گلیکول) دارند، هر دو کاربرد مشترکی در ضد یخ دارند. و مخلوط مایع خنک کننده

خرید اتیلن گلیکول صنعتی از اهمیت بسزایی برخوردار اس بنابرای برای خرید اتیلن گلیکول صنعتی با ما تماس بگیرید. ما خرید اتیلن گلیکول صنعتی را بهترین شرایط برای شما محیا می کنیم.

مشاهده تصویر منبع

ضد یخ چیست؟ خرید اتیلن گلیکول صنعتی
ضد یخ معمولاً مخلوطی از آب مقطر با یک محصول پایه – اتیلن یا پروپیلن گلیکول است. در برخی از فرمول ها گاهی اوقات یک بازدارنده تخصصی نیز برای کمک به محافظت از فلزات سیستم در برابر خوردگی اضافه می شود.

نقش ضد یخ دو هدف دارد – کاهش نقطه انجماد مایع در سیستم خنک کننده و همچنین افزایش دمای جوش آب. از این طریق، یک محلول ضد یخ کمک می‌کند تا سیستم‌های خنک‌کننده جریان نداشته باشند و از تجمع یخ‌ها در شرایط آب‌وهوای سرد پاک شوند و همچنین از بروز هرگونه مشکل در گرمای بیش از حد جلوگیری شود.

تفاوت بین پروپیلن گلیکول و اتیلن گلیکول چیست؟ خرید اتیلن گلیکول صنعتی
تفاوت اصلی پروپیلن گلیکول و اتیلن در سطح سمیت است. پروپیلن گلیکول سمیت بسیار کمی دارد، به همین دلیل است که در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی نیز یافت می شود، در حالی که اتیلن گلیکول سمی است و باید با احتیاط رفتار کرد تا تماس انسان یا حیوان محدود شود.

پس چرا فقط از پروپیلن گلیکول استفاده نکنید؟ استفاده از اتیلن گلیکول نسبت به پروپیلن گلیکول مزایای زیادی دارد، به خصوص در سیستم های حلقه بسته که خطر تماس با غذا حداقل است. به عنوان مثال، فرورفتگی نقطه انجماد با استفاده از اتیلن گلیکول بسیار مؤثرتر است – بنابراین برای حفظ همان نقطه انجماد اتیلن، پروپیلن گلیکول بیشتری مورد نیاز است. علاوه بر این، به دلیل ویسکوزیته کمتر اتیلن گلیکول، دارای خواص انتقال حرارت عالی است.

استفاده از پروپیلن یا اتیلن گلیکول بستگی به کاربرد در دست و خطر تماس تصادفی با غذا، آب آشامیدنی یا بلع انسان دارد. به عنوان مثال، در یخ زدایی هواپیما، پروپیلن گلیکول هم برای حذف یخ و آلودگی از هواپیما و هم برای جلوگیری از تجمع برف و یخ در طول زمستان و دوره های بارش برف استفاده می شود. همچنین در تعدادی از محصولات ضد یخ سوپرمارکت وجود دارد. در حالی که اتیلن گلیکول در سیستم های بسته و در کاربردهای صنعتی کنترل شده استفاده می شود. خرید اتیلن گلیکول صنعتی نیز باید با بسته بندی خاص انجام شود. برای خرید اتیلن گلیکول صنعتی دقت و نکات ایمنی را رعایت کنید. ما در خرید اتیلن گلیکول صنعتی شما را یاری می کنیم.

Monarch Chemicals هر دو اتیلن گلیکول و پروپیلن گلیکول و همچنین محدوده گلیکول مهار شده Moncool را عرضه می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب گلیکول مناسب برای برنامه یا فرمولاسیون خود، و خرید اتیلن گلیکول صنعتی لطفا با ما تماس بگیرید.

منبع

https://www.monarchchemicals.co.uk/Information/News-Events/700-/The-difference-between-Propylene-Glycol-and-Ethylene-Glycol-in-antifreeze

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *