“حفظ نکن!” یعنی به هر حال؟ – کارشناسی ارشد شیمی آلی

“همه چیز را حفظ کنید!” توصیه خوبی برای مطالعه شیمی آلی در سال 1952 بود.

از بررسی فناوری MIT، نامه ای به سردبیر:

یک فینال به یاد ماندنی شیمی
فقط یک امتحان نهایی وجود دارد که از چهار سال تحصیلم در MIT می توانم آن را ثبت کنم. در ماه مه 1952، در فینال شیمی آلی شرکت کردم، دوره ای که به شدت از آن متنفر بودم. در آن زمان، برای یادگیری ارگانیک نیاز به حفظ بی رحمانه بود، زیرا هنوز به دانش آموزان آموزش داده نشده بود که از اصول اولیه برای پیش بینی فعل و انفعالات شیمیایی استفاده کنند.

وقتی متوجه شدم که امتحان نهایی شامل هشت مرحله در یک فرآیند شیمیایی است که منجر به سنتز پنی سیلین می شود، وحشت کردم. احساس می‌کردم یک احمق کامل هستم، زیرا در سخنرانی‌های پروفسور جان کلارک شیهان، که پنی‌سیلین را سنتز می‌کرد، شرکت کرده بودم. در سال‌های بعد به دانش‌آموزانم می‌گفتم که چقدر مهم است که بفهمند چه چیزی باعث می‌شود استادان شما تیک بزنند و از داستان من به عنوان مثال استفاده کنند. تجربه من در حافظه من سوخته است، زیرا در 31 مه 1952 با معشوق دبیرستانی ام ازدواج کردم. فینال ارگانیک مرا برای عروسی در شرایط بسیار بدی قرار داد، بنابراین هرگز فراموش نمی کنم که پروفسور شیهان با من چه کرد!

ویلیام ال آر رایس 53
فردریکزبورگ، ویرجینیا

از سوی دیگر، «حافظت نکن! مفاهیم را یاد بگیرید!» توصیه‌های مطالعه معاصر معمولاً شنیده می‌شود و معمولاً با هشدارهای وحشتناکی همراه می‌شود مبنی بر اینکه زامبی‌هایی که فلش‌کارت‌ها را به خاطر می‌سپارند، سرانجام به سرنوشتی وحشتناک دچار خواهند شد. دو نمونه اول، Quora:

معرفها را فقط به خاطر بسپارید (آنها را فراموش خواهید کرد زیرا هیچ زمینه ای برای شما یا ترکیب سمت چپ آن ندارند.سعی نکنید حفظ کنید….این یک دستور معین برای شکست است. بهتر است لیست‌ها/کاربردها/غیره‌های معرف داده را برای خود تهیه کنید و بیشتر از خرید برخی از چیزهای پیش‌ساخته با قیمت ممتاز که کمکی نمی‌کنند یاد بگیرید.

دوم، مقاله ای از روزنامه کلمسون:

حفظ نکن دلیل شماره یک که مردم ارگانیک را دشوار می دانند این است که سعی می کنند همه چیز را حفظ کنند. این دوره در مورد حفظ نیست. شما نمی توانید صدها واکنش را حفظ کنید، و مطمئناً نمی توانید استریوشیمی را حفظ کنید. با ارگانیک مانند یک درس ریاضی رفتار کنید. با مشکلات زیادی کار کنید و روند را یاد بگیرید. مداد را روی کاغذ بیاورید و آن مکانیسم ها را بکشید. به احتمال زیاد مشکلاتی وجود دارد که هرگز در امتحانات ندیده اید، بنابراین بهتر است فرآیندها را یاد بگیرید.

اگر بخواهیم منصف باشیم، در حالی که هر دوی این مقاله ها به صراحت می گویند:حفظ نکن”، اگر بین سطرها بخوانید، ممکن است بتوانید هر دوی این نصیحت ها را اینگونه تفسیر کنید: «ن فقط به خاطر بسپار»، «حفظ نکن همه چیز“، یا “موفقیت نیاز دارد بیشتر نه فقط حفظ کردن.»

با این وجود، بخشیدن دانش‌آموزان آسان است، اگر آنها تعبیر کنند: «حافظت نکن!» به عنوان، خوب … “به خاطر سپردن – همیشه”. و به همین دلیل است که وقتی می شنوم «حفظ مکن!»، وظیفه دارم تصحیح و روشن کنم.

من قصد دارم چند پست را صرف صحبت در این مورد کنم. اما ابتدا می‌خواستم بفهمم که مردم وقتی می‌گویند «حافظت نکن»، منظورشان چیست. آنها به طور خاص به مردم توصیه می کنند که چه کاری انجام ندهند؟

وقتی مردم می گویند، “حافظت نکن”، دقیقاً به چه معنا هستند؟

پست اخیر Reddit در مورد چگونگی موفقیت در شیمی آلی، توصیه‌هایی را که «به خاطر بسپارید» را از کار چوب بیرون آورده است. من چند نمونه از این بحث را برجسته کرده ام.

موضوع شماره 1: مفسر عمده_مجازات [snippet] حفظ نکنید، تمرین کنید و زمانی که فکر می‌کنید به اندازه کافی تمرین کرده‌اید، کمی بیشتر تمرین کنید. [link to full]

سوال من به این نظر دهنده: «وقتی می گویید «حافظت نکن»، ممکن است منظورتان را کمی بیشتر توضیح دهید؟ آیا چیز خاصی وجود دارد که توصیه می‌کنید سعی نکنید به خاطر بسپارید؟»

مفسر MikeJoeSchmoe: “حفظ نکن” نوعی نام اشتباه است. این احساس بیشتر این است که «همه چیز را آنقدر خوب بدان که تبدیل به غریزه شود و بتوانی بداهه بگویی». بزرگترین تفاوتی که من بین Gen Chem و OChem پیدا کردم این است که اولی بسیار فرمول‌تر است (یعنی مسئله X را به این ترتیب حل کنید؛ مسئله Y را به این ترتیب حل کنید؛ و غیره) دومی مانند لگو است که در آن شما در مورد قطعات و نحوه‌ی آن یاد می‌گیرید. آنها به هم متصل می شوند (یعنی چگونه یک الکل اولیه بسازیم، چگونه یک ترکیب را هالوژن کنیم، و غیره)، اما در نهایت به شما بستگی دارد که چگونه آنچه را که می خواهید بسازید.

Major_Punishment نظر دهنده: دقیقاً، برای طولانی‌ترین زمان، هر بار که استادم به ما می‌گفت یاد بگیریم حفظ نکنیم، گیج و عصبانی بودم، اما در نهایت شما الگوهایی را می‌بینید (که برخی از آنها مغالطه قماربازان هستند) و می‌توانید از طریق هر مکانیزمی که ممکن است طول بکشد، راه خود را استدلال کنید. یک برزیلی تلاش می کند.

خط پایین شماره 1: «حفظ نکن» به این معنی است که «بسیاری از مکانیسم‌های واکنش را بدون جستجوی الگوها به خاطر بسپارید».

موضوع شماره 2: مفسر uhmareikuh: کاری که باید انجام دهید این است که واکنش ها را به خاطر بسپارید، بلکه در مورد همه چیز از نظر الکترونگاتیوی فکر کنید، زیرا واقعاً این همه چیز ارگانیک است.

سوال من به این نظر دهنده:وقتی می گویید “نیازی به حفظ واکنش ها ندارید” به چه معناست؟ آیا می‌توانید مثالی بزنید که «اشتباه کردن» برای شما چه معنایی دارد؟»

مفسر uhmareikuh: استاد شما یک rxn را در سخنرانی ارائه خواهد کرد که شما آن را یادداشت کرده و در حافظه خواهید گرفت. باشه خوبه. بعد آن را روی تکالیف می بینید و مواد شیمیایی را به یاد می آورید و با خود فکر می کنید که این کار آسان است!

خب، در ارگانیک، میلیون‌ها روش مختلف برای پوشش یک واکنش کلاسیک از طریق تعداد زیادی مواد شیمیایی و معرف‌های متفاوت وجود دارد.

بنابراین شما وارد آزمایش می شوید و به دنبال مواد شیمیایی هستید که در حافظه خود جای داده اید. آنها آنجا نیستند. با این حال، چیزی شبیه به آن ارائه می شود (یا شاید نه، زیرا برخی از چیزهایی که کاملاً متفاوت به نظر می رسند، گاهی اوقات همین کار را می کنند) و شما نمی توانید آن را حل کنید. این به این دلیل است که شما روند کلی و نتیجه واکنش را درک نمی کنید.

خط پایین شماره 2: “حفظ نکنید” به این معنی است که اگر شما فقط یک نمونه از واکنش را به خاطر بسپارید، به این معنی نیست که آن را می دانید. شما باید آماده باشید تا بتوانید نمونه های دیگری از آن واکنش را تشخیص دهید.

موضوع شماره 3: نظردهنده Rugbykid9: اگر قصد دارید ترم 2 آن را بگیرید، لطفاً به عشق خدا واکنش های ترم 1 را فقط حفظ نکنید. در واقع آنها را یاد بگیرید و درک کنید که همه آنها چگونه کار می کنند.

سوال من به این نظر دهنده: منظور شما از “فقط حفظ نکن” چیست؟ به عنوان مثال، وقتی کسی در مورد دی هیدروکسیلاسیون آلکن ها می آموزد، چگونه آن را به روشی که مستلزم «به خاطر سپردن» نباشد، یاد می گیرد.

نظردهنده Rugbykid9: منظور من از حفظ کردن، اساسا فقط حافظه کوتاه مدت است. به عنوان مثال شما فقط برای آزمون آینده حفظ می کنید و سپس هرگز در ذهن شما ظاهر نمی شود. این چیزی است که شما می خواهید از آن اجتناب کنید. شما باید این چیزها را بیاموزید و آنها را به خاطر بسپارید، نه اینکه آنها را برای کوتاه مدت بدانید.

استاد ترم 1 من به ما گفت که اگر فقط “حفظ” را انجام دهیم، در ترم دوم به سراغ شما خواهد آمد. 100% درست می گفت. حتی متوجه نشدن آن بسیار آسان است اما با تمرین می توانید آن را یاد بگیرید.

خط پایانی شماره 3: به خاطر سپردن هدف کوتاه مدت یک آزمون (بدون درک مفاهیم) در درازمدت به شما کمک می کند، زیرا واکنش ها و مفاهیم شیمی آلی به صورت تجمعی آزمایش می شوند.

موضوع شماره 4: نظردهنده Chobitpersocom: روی فهمیدن تمرکز کنید نه حفظ کردن. با آن مانند حل پازل رفتار کنید.

پرسش من به این نظردهنده: نمونه ای از چیزی که مردم سعی می کنند «به خاطر بسپارند» و در آن ضعیف عمل می کنند، چیست؟

نظردهنده Chobitpersocom: واکنش ها و مکانیسم های واکنش. اگر مفاهیم پشت آن‌ها را درک کنید، می‌توانید به طور منطقی همه چیز را حل کنید. هنگامی که با چیزی کمی متفاوت به شما برخورد می شود، حفظ کردن کمکی نمی کند.

منظورم این است که به حفظ کردن گروه های عملکردی کمک می کند، اما درک و تمرین زیاد واقعاً چیزی است که شما را در Orgo خوب می کند.

چه “حفظ نکن!” واقعا یعنی

چهار پاسخ، و ما در چیزی هستیم که شبیه یک موضوع مشترک است.

“حفظ نکن” به این معنی نیست که اگر چیزهایی مانند گروه های عملکردی، pKa، اختصارات، یا جنبه های خاصی از نامگذاری را به خاطر بسپارید، اتفاقات بدی برای شما خواهد آمد.، به خصوص که حفظ این نوع چیزها سرمایه گذاری زمانی زیادی نیست.

وقتی مردم توصیه می کنند، “حافظت نکن!” آنها به طور کلی به این معنی هستند، به خاطر بسپارید واکنش ها و مکانیسم هایی با هدف بازگشت مجدد در ذهن. این به دو دلیل خوب است: 1) زیرا شروع به خاطر سپردن همه واکنش ها و مکانیسم ها یک تعهد زمانی بزرگ است و زمان بهتری برای یادگیری الگوهای رایج صرف می شود، و 2) شیمی آلی مانند آناتومی آزمایش نمی شود. به دنبال درک الگوها باشید و در دراز مدت در زمان صرفه جویی خواهید کرد. یکی از بهترین راه ها برای دیدن این الگوها این است که مشکلات زیادی را انجام دهد

صرف زمان زیادی با هدف اینکه بتوانید به جایی که هر تیر می رود برگردید، بدون درک مفاهیم عمیق تر جریان الکترون، در حال یادگیری شیمی آلی به روشی سطحی است. امتحانی که به گونه ای نوشته شده باشد که دانش عمیق شیمی آلی را آزمایش کند، کسی را که این راه را آماده می کند به F-ghanistan منفجر می کند.

چند اخطار

یک اخطار این توصیه این فرض را ایجاد می کند که شما بر روی دانش عمیق آزمایش خواهید شد – برای مثال اگر در آزمون ACS Organic شرکت کنید، یک فرض خوب است.

اگر به روشی سطحی آزمایش شوید، خوش شانس هستید. سپس حفظ کردن به یک استراتژی خوب برای موفقیت در امتحانات تبدیل می شود. و با قضاوت از نظرات، در مقداری دوره ها، این کافی است.

اخطار دوم برخی از واکنش‌ها «همان‌طور که هست» با بحث مکانیکی بسیار کم ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، اکسیداسیون زنجیره های جانبی آروماتیک توسط KMnO4. یا احیای دیتیان ها به آلکان توسط رینی نیکل.

یا، همانطور که روند اخیر بوده است، پوشش متاتز الفین و جفت متقابل کاتالیز شده با پالادیوم در کلاس های شیمی آلی مقدماتی بدون مقدمه قبلی برای شیمی فلزات واسطه.

در این مواقع شما چاره ای ندارید جز اینکه واکنش را «فقط به خاطر بسپارید». متاسف.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *