“حفظ نکن!” با یک دانه نمک – استاد شیمی آلی

خواننده وفادار سندی با نظری در مورد حفظ می نویسد:

ای کاش خیلی زودتر می فهمیدم که در ارگو جایی برای به خاطر سپردن وجود دارد – مانند معرف ها و اینکه آنها چه نقشی در رابطه دارند، با چه واکنش هایی استفاده می شوند و غیره. ما به شدت دلسرد شدیم که برای کلاس حفظ نکنیم – و من فکر می کنم به برنامه مطالعه من آسیب می زند. چیزی که باید به ما گفته می شد این است که “مکانیسم را درک کنید – حرکت الکترون ها”، اما باید معرف ها، فرمت واکنش ها و غیره را به خاطر بسپارید. می دانم که او قصد خوبی داشت، اما واضح نبود. در این مرحله بود که من شروع به مبارزه کردم. من یک A ساختم، اما کل زمان بین Orgo 1 و Orgo II را صرف بررسی و اطمینان از دریافت اطلاعات مورد نیاز در ذهن خود کردم. این تنها مشکل ترین مسئله ای بود که با آن روبرو شدم – تلاش برای حفظ نکردن.

نکته عالی

مهم نیست که هر کسی چه می گوید، در اینجا حفظ کردن کمک می کند: یادگیری واژگان، نام واکنش ها / معرف ها / حلال ها، اختصارات، نامگذاری، گروه های عملکردی، و الگوی تشکیل پیوند/شکستن پیوند هر دسته از واکنش ها.

به طور خلاصه: واژگان، قراردادها، و نتایج به دست آمده توسط آزمایش. هر چیزی که به سوال “چی؟” پاسخ دهد چیزی است که می توان آن را حفظ کرد.

جایی که حفظ آنچنان کمکی نمی کند در پاسخ به سوال است “چطور؟”

  • چگونه استفاده می کنید [this data] برای تعیین [this property of a molecule] ?
  • چگونه سنتز می کنید [this molecule] از جانب [these molecules]?
  • چگونه تغییر خواهد کرد [this property of a molecule] تغییر دادن [property of this reaction]?
  • چگونه خواهد بود [this molecule] تحت واکنش نشان می دهند [these conditions] در مقایسه با [these conditions]?

ببینید اینجا چه خبر است؟ ما در حال تغییر هستیم دو متغیر همزمان، و تعداد احتمالات (و چیزهایی که باید به خاطر بسپارید) به طور تصاعدی افزایش می یابد. اینجاست که استفاده از مفاهیم کارآمدتر از حفظ کردن می شود. من فکر می کنم این همان چیزی است که در پشت توصیه مربیان برای “به خاطر سپردن” وجود دارد: این یک مشاوره صحیح است.

در بهترین دوره های شیمی آلی، به شما آموزش داده می شود که مفاهیمی را که یاد گرفته اید برای حل مسائل به کار ببرید. بنابراین یک توصیه برای دانش آموزان: سوالات “چگونه” را زیاد بپرسید.* (“این واکنش چگونه رخ می دهد” یک سوال ماهرانه متفاوت از “مکانیسم این واکنش چیست” است!).

* “چرا؟” همچنین سؤال خوبی برای پرسیدن است، اگرچه پاسخ گاهی اوقات می تواند رضایت بخش نباشد. (مثال «چرا استفاده می کنیم [this reagent] برای این واکنش؟» “زیرا راحت، قابل اعتماد و ارزان است”!]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *