جایی که حفظ کردن در O-Chem کمک می کند – استاد شیمی آلی

اگرچه در آخرین پستم اساساً حفظ کردن را به عنوان یک راهبرد مطالعه بیان کردم، اما منظورم این نیست که جای خودش را ندارد. اگرچه کسانی از ما که شیمی آلی برای آنها یک کار تمام وقت است، دوست داریم تصور دیگری داشته باشیم، دانش آموزان اغلب در موقعیتی هستند که در آن تعداد زیادی از تعهدات دیگر، از جمله دوره های وقت فشرده، آزمایشگاه ها، و البته میان ترم ها را انجام می دهند. وقتی از یکی از شاگردانم دیشب شنیدم که او بخش بهتری از آخر هفته را در یک آزمایشگاه تشریحی مقایسه ای با گربه مرده، کوسه، سمندر و لمپر دریایی در تلاش برای جمع آوری بیش از 500 قطعه اطلاعات مختلف در آن گذرانده، خوشحال شدم. جمجمه او برای معاینه این هفته و همچنین به تازگی شغل جدیدی در یک آزمایشگاه تحقیقاتی انتخاب کرده است.

با چنین برنامه های شلوغی، جای تعجب نیست که دوره هایی مانند o-chem تا آخرین لحظه کنار گذاشته شوند. و هنگامی که آخرین لحظه فرا می رسد، اغلب در انبوهی از به خاطر سپردن – از معرف ها، نامگذاری، گرایش ها، و واژگان سپری می شود. با این حال، تعداد زیادی از دانش آموزان وقت خود را صرف حفظ کردن می کنند واکنش های خاص – مانند واکنش مثلاً سیکلوهگزن با Br2 – و هنگامی که ماده اولیه کمی متفاوت استفاده می شود، برای یک حلقه پرتاب می شود.

توصیه من به کسانی که حفظ می کنند: اگر می خواهید این کار را انجام دهید، حداقل آن را درست انجام دهید. روی چیزهایی تمرکز کنید که نسبتاً غیر مفهومی هستند، مانند این چهار موضوع. سپس از زمان باقی مانده برای یادگیری مفاهیم استفاده کنید و در نهایت روی مسائل کار کنید تا آنها را محکم کنید.

1) گروه های عملکردی

مشخص کردن نام و ساختار آنها ممکن است در ابتدا به اندازه ردیابی همه شخصیت‌های یک رمان بلند روسی دشوار به نظر برسد، اما برای موفقیت در شیمی آلی ضروری است: تقریباً تمام واکنش‌هایی که یاد می‌گیرید شامل نوعی تبدیل گروه‌های عملکردی است. .

2) لینگو

دیاسترومرها الفین ها توتومرها. Gem-diols. گوش دادن به مکالمه بین شیمیدانان آلی گاهی اوقات می تواند باعث شود که احساس کنید به نوعی در کشور دیگری فرود آمده اید. اگر در انتخاب زبان برایتان سخت است، ممکن است ارزش داشته باشد که فهرستی از اصطلاحات واژگانی کتاب درسی تهیه کنید و شروع به مرور آن کنید. با تمام ابزارهای آنلاین موجود، ساختن چنین چیزی برای خودتان بسیار آسان است. 3) جنبه های خاصی از نامگذاری.

ال-پرولین. (+) – اسید تارتاریک. (R)-2-بوتانول. بسیاری از قراردادهای نامگذاری جدید برای یادگیری وجود دارد، و انتظار می رود که معنای آنها را درک کنید. در اینجا مجموعه ای از برخی از موارد عجیب و غریب است.

4) درست کردن کلمات اختصاری و اختصاری

قبل از اینکه بتوانید بفهمید چیزی چگونه کار می کند، باید حداقل بتوانید آن را شناسایی کنید. اگر در مورد اینکه DIBAL، THF، و PCC به معنای چه چیزی هستند یا OsO4، mCPBA و NBS کاملاً ناامید هستید، خوب است فهرستی از اختصارات رایج (همراه با توابع) آماده داشته باشید تا در صورت فراموش کردن. . با این اساس، می توانید زمان بیشتری را صرف درک واقعی واکنش ها کنید.

برای دانش‌آموزانی که عجله دارند، استفاده از تکنیک‌های به خاطر سپردن می‌تواند راهی سریع برای ایجاد پایه‌ای از دانش واژگان و ساختاری باشد و زمینه را برای توجه متمرکز بر یادگیری و به کارگیری مفاهیم فراهم کند.

لازم به ذکر است که برای اینکه واقعاً حافظه خود را مهار کنید، به شما کمک می کند تا جایی که می توانید بخش های زیادی از خود را درگیر کنید – صحبت کردن با صدای بلند و نوشتن نتایج بسیار بهتری نسبت به خواندن بی سر و صدا برای خود به ارمغان می آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *