به “Orgo Hacks” – استاد شیمی آلی خوش آمدید

وبلاگ عالی کال نیوپورت، “Study Hacks”، به من الهام داد تا به این مشکل فکر کنم که چگونه چیزها را به کارآمدترین شکل ممکن یاد بگیرم. برای بسیاری از دانش‌آموزان، رشته شیمی آلی من (یا در اصطلاح کارشناسی «ارگو») – شهرت وحشتناکی هم به‌عنوان یک دوره آموزشی و هم به‌عنوان یک دوره آموزشی بدنام دارد. بنابراین به ذهنم رسید که توسعه یک منبع آنلاین در مورد یادگیری شیمی آلی به شیوه ای موثر برای بسیاری از مردم یک چیز ارزشمند خواهد بود.

از این رو، “Orgo Hacks”. این دو کلمه دقیقاً توضیح می دهند که این سایت در مورد چه چیزی خواهد بود.*

در مدت کوتاهی آینده، در اینجا چند سوال وجود دارد که می خواهم در این سایت بررسی کنم.

  • چه چیزی در مورد شیمی آلی وجود دارد که یادگیری آن را در ذهن بسیاری از دانش آموزان سخت می کند؟
  • با توجه به الف زمان محدود، چگونه می توان برای این دوره به طور مطلوب مطالعه کرد؟ مهم ترین استراتژی ها و تاکتیک ها برای یادگیری موثر شیمی آلی چیست؟
  • چه هستند مهمترین مفاهیم در مقطع کارشناسی شیمی آلی؟ چگونه این مفاهیم به بهترین شکل منتقل و آموخته می شوند؟
  • چگونه بین چیزهایی که فقط نیاز دارید تفاوت قائل شوید حفظ کردن و چیزهایی که واقعا نیاز دارید فهمیدن?
  • چه نوع سوالاتی را می توان انتظار داشت در یک امتحان ببیند؟ با توجه به آن، چگونه می توان استراتژی مطالعه امتحان خود را بهینه کرد؟

در اینجا چیزی است که این سایت در مورد آن نیست: این است نه سایتی در مورد اینکه شیمی آلی چقدر عالی است و چگونه باید به جای پیش پزشکی در شیمی تحصیل کنید. بسیاری از سایت های دیگر وجود دارند که به شما درباره “جادوی شیمی” و تمام آن موسیقی جاز می گویند. شیمی ارگانیک است به نظر من عالی است، اما هدف اینجا تبلیغ نیست. شیمی‌دانانی هم هستند که به شما می‌گویند ای کاش سال‌های دانشگاهی خود را به جای دنبال کردن حرفه‌ای در شیمی، به نوشتن شعرهای بد در سواحل سن می‌گذراندند.** به هر کدام برای خودشان. من فرض می کنم که شما فردی هستید که بهترین تصمیم را برای مسیر تحصیلی خود می گیرید. به احتمال زیاد به یک دلیل ساده از شیمی آلی استفاده می کنید: زیرا شما به مدرسه پزشکی فکر می کنید و شیمی آلی یک الزام است.***

با این حال، من یک چیز را خواهم گفت: به عنوان یک دانش آموز، شیمی آلی را به عنوان یک حریف شایسته خواهید یافت. گسترده است، عمیق است، هم به امر نظری و هم به امر عملی ارزش می دهد و وجود دارد سخت گیری در زیر همه چیز، حتی اگر در این دوره کاملاً برای شما آشکار نخواهد شد. برای تسلط بر این دوره، توجه کامل شما را می طلبد. من می دونمخیلی می گوید که. اگر لازم است به جای توجه به اشتباهات دیگران اشتباهات خود را مرتکب شوید**** من به خاطر شما امیدوارم که اولین شکست خود را به سرعت تجربه کنید – زمانی که عواقب آن جزئی است – و این را برای خودتان در مراحل اولیه یاد بگیرید. در نزدیکی پایان دوره زمانی که متوجه می شوید به طرز ناامیدکننده ای دچار مشکل شده اید.

اجازه دهید دوباره بگویم: هدف این سایت کمک به شما خواهد بود تا از منابع محدودی که در اختیار دارید استفاده کنید. توجه و شما زمان – به کارآمدترین روش ممکن برای به حداکثر رساندن درک خود از شیمی آلی.

* بله، من با نامیدن “اورگو هک” روی انگشتان کال (در میان دیگران) قدم می گذارم. جهان احتمالاً به وبلاگ دیگری “هک” نیاز ندارد. در عین حال، من دوست دارم فکر کنم که بیشتر از زمان کافی را در مقابل این چیز صرف کرده‌ام، در این مکان (که منجر به زمان قابل توجهی در اینجا می‌شود) تا شایسته هچ‌ک کردن در این میم MIT باشم.

**خوب، شاید زیاد نباشند، اما شما این ایده را متوجه شدید.

***اما واقعا: آیا می دانید چرا میخوای دکتر بشی؟

**** این هم اتفاقاً یک نقص شخصی است، افسوس.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *