بسته طیف‌سنجی چیست به صورت کامل

یکی از رایج ترین شکایاتی که از خوانندگان استاد شیمی آلی می شنوم این است که پوشش زیادی از طیف سنجی وجود ندارد. و من متاسفم که بگویم، آنها درست می گویند. مشکلات طیف‌سنجی می‌تواند برای افراد ناآشنا بسیار طاقت‌فرسا باشد، و تا کنون MOC کار زیادی برای کمک به مردم در این زمینه انجام نداده است.

بزرگترین مشکلی که دانش آموزان با طیف سنجی دارند این است که نمی دانند چگونه انجام دهند به سرعت مهم ترین اطلاعات را از هر نوع طیف جمع آوری کنید.

به عنوان مثال، به جای نگاه کردن سریع به یک IR برای شواهدی از گروه های هیدروکسیل گسترده در حدود 3300 سانتی متر-1 یا قله های کربونیل قوی در حدود 1700 سانتی متر است-1 ، جنگل قله های زیر 1000 سانتی متر را می بینند-1 ، وحشت کنید و فرض کنید که آنها قرار است بتوانند بفهمند هر یک از آنها چه چیزی را نشان می دهند. یا دقایقی را بدون توجه به پیک یونی مولکولی M یا به دنبال وجود/عدم وجود قله های قوی M+2 که نشان دهنده هالوژن باشد، صرف نگاه کردن به یک طیف جرمی می کنند. یا یاد نگرفته‌اند که ساختن یک میز چقدر ارزشمند است 1طیف H NMR می تواند در تعیین ساختار یک ناشناخته باشد.

به عبارت دیگر، تعداد زیادی از دانش آموزان نمی دانم چگونه آنالیز 80/20 را روی طیف انجام دهم: به چه چیزی باید توجه کرد و چه چیزی را نادیده گرفت.

در یک دنیای ایده آل، این موضوع موضوع الف خواهد بود مقدار زیادی از پست های وبلاگ اخیراً، با 2 کودک زیر 4 سال، زمان برای نوشتن تنگ شده است، و با توجه به اینکه ساخت هر پست وبلاگ 5 تا 10 ساعت طول می کشد، سرمایه گذاری بزرگی است.

در عوض، تصمیم گرفتم آن زمان را بگذارم و یک سری خلاصه از برگه‌های خلاصه بسازم که من آن را می‌نامم. بسته طیف سنجی. هدف این بسته عبور از آن است نکات اساسی نیاز به دانستن طیف‌سنجی در قالبی مختصر و مفید.

در بسته طیف سنجی شامل 15 برگه که موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • شاخص اشباع نشدن
  • طیف سنجی مرئی UV
  • طیف سنجی مادون قرمز (IR). (2 صفحه) مقدمه، به علاوه نکاتی در مورد تفسیر
  • طیف سنجی جرمی (MS) (2 صفحه) مقدمه، به علاوه الگوهای تکه تکه شدن
  • 13طیف سنجی C NMR (2 صفحه) – معرفی + تعیین # سیگنال
  • 1طیف سنجی H NMR (6 صفحه) مقدمه، تعیین تعداد سیگنال، ادغام + شیفت شیمیایی، تقسیم (2 صفحه) و نکاتی در مورد تفسیر طیف
  • استراتژی حل مسئله

همچنین شامل الف ویدیو 1 ساعته جایزه که با جزئیات طاقت فرسا (اما سرگرم کننده)، چند نمونه از نحوه به کارگیری روش حل مسئله “قطعه پازل” برای به دست آوردن ساختار مولکول های ناشناخته را نشان می دهد.

من هیچ بسته دیگری را نمی شناسم که در این سطح از جزئیات برای دانش آموزان مقدماتی باشد، و امیدوارم مردم آن را مفید بدانند. در ماه های آینده برخی از نکات کلیدی وبلاگ را پوشش خواهم داد.

همچنین به دلیل نو بودن آن را با قیمت پایین برای مدت محدودی در اختیار شما قرار می دهم. اگر در حال حاضر برای کار بر روی مشکلات طیف سنجی به کمک نیاز دارید (یا در آینده نزدیک خواهد بود)، باید بسته طیف‌سنجی را اینجا ببینید!

PS فقط برای اینکه ایده ای از محتویات به شما بدهم، در اینجا نمونه ای از آن آورده شده است طیف سنجی UV-Visible PDF

2- طیف سنجی UV Vis

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *