برنده سریع – استاد شیمی آلی

گاهی وقت‌ها را در انجمن‌های SDN صرف می‌کنم تا ببینم premeds در مورد مشکلات شیمی آلی خود چه می‌گویند. دیشب در حین گشت و گذار، موارد زیر را پیدا کردم:

شیمی آلی بارها و بارها مرا زیر پا گذاشته است

من در هفته 2 شیمی آلی هستم و بسیار ناامید هستم. من در شیمی واقعاً خوب بودم (و می‌دانم که ارگو و شیمی واقعاً با هم ارتباطی ندارند) بنابراین امیدوار بودم ارگو جالب باشد زیرا تئوری را دوست دارم، اما آنقدرها خوب کار نمی‌کند. این به طور جدی من را وحشت زده می کند. من نمی‌توانم برنامه‌های جمعه شب را بدون اینکه فکر کنم در مطالعه‌ی ارگوی خود چقدر فاصله دارم، تنظیم کنم…

زندگی من واقعاً توسط این کلاس و زیست شناسی تسخیر شده است. من فقط واقعاً احساس ناامیدی می کنم.

کمک لطفا. هرکسی که از این…..چیزی جان سالم به در برد، خرد خود را به اشتراک بگذارید! (من….جدی هستم……>=( . با تشکر!

پس از پیمایش در میان حدود 20 پاسخ مختلف (اطلاعات بیشتر در مورد آن موضوع در پست بعدی)، با عجله موارد زیر را خط زدم (با کمی ویرایش).

«اگر واقعاً احساس دلسردی می‌کنید، ابتدا روی چند برد سریع تمرکز کنید.

بردهای سریع = چیزهای سریعی که اکنون می‌توانید به خاطر بسپارید که بعداً در طول دوره سود زیادی به شما خواهد داد.

این یک تاکتیک است که فقط پاهای خود را به حرکت درآورید، سپس می توانید شروع به نگرانی در مورد چیزهای بزرگ کنید، مانند [solidifying your understanding of the concepts]. مقدار زیادی وجود دارد بزرگ چیزهای دیگری است، اما شما باید در ابتدا از زمان استفاده کنید تا چیزهای کوچک را پایین بیاورید. کودک ابتدا قدم می گذارد.

در اینجا چند ایده برای شروع وجود دارد، چیزهایی که هستند تحت کنترل شما انجام دادن.

  1. نام گروه های عملکردی، برای مثال. حدود 16 نفر هستند. نام آنها را بیاورید. بتوانید آنها را از حافظه بنویسید، شامل جفت های تنها. وقتی می‌گویم “هیدروکسیل” باید بلافاصله بتوانید یک گروه OH را تصویر کنید. این حفظ مستقیم است. شما در ابتدا از این برای نامگذاری استفاده خواهید کرد، اما با وارد شدن به واکنش ها اهمیت آن بیشتر خواهد شد. [Edit: to start, I’d suggest  alkene, alkane, alcohol, carboxylic acid, ester, ether, amine, amide, benzene ring, alkyne, thiol. alkyl halide, ketone, aldehyde.] برای امتیاز اضافی، نیتریل، ایمین، نیترو، اسید کلرید، اپوکسید، انیدرید، سولفید، دی سولفید.
  2. الکترونگاتیوها این کلید است. دستور را مستقیم بگیرید، زیرا الکترونگاتیوی نقش بزرگی در تمام شیمی ای که قرار است یاد بگیرید ایفا می کند. یک یادگاری قابل اجرا به شرح زیر است: F,O,N (تلفن) Cl (تماس)، Br (برادر!)، C، S، I (CSI روشن است)، P، H (لطفا نگه دارید).
  3. به جدول گروه عملکردی خود نگاه کنید. با استفاده از جدول مقادیر الکترونگاتیوی، کدام پیوندها پلاریزه می شوند؟ کدام اتم تا حدی مثبت و کدام تا حدی منفی خواهد بود؟ این یک معامله بزرگ است، این [largely] رفتار این گروه ها را تعیین می کند – اسیدیته، بازی، هسته دوستی و الکتروفیلی آنها (نگران این دو ترم بعد باشید). نوکلئوفیل به الکتروفیل حمله می کند. بعداً در این مورد نیز خواهید آموخت.
  4. به جدول pKa خود نگاه کنید. سفارش را مستقیم دریافت کنید. اسیدهای قوی بازهای مزدوج ضعیفی دارند. آن بازهای مزدوج ضعیف یدید، برمید، کلرید، سولفات و غیره – توجه کنید، آنها به زودی به عنوان “گروه های ترک” در تعدادی از واکنش ها ظاهر می شوند. دوباره با جدول گروه عملکردی خود، باید بتوانید اسیدیته های زیر را به ترتیب قرار دهید: آمین، اسید کربوکسیلیک، الکل (یا آب)، آلکین CH، آلکن، آلکان. ممکن است تیول اگر احساس تندی دارید. اینها اصول اولیه هستند، می توانید بعداً توضیح دهید. اما pKa نقش بزرگی در واکنش پذیری دارد.
  5. اصطلاحات و تعاریف. فصل 1 و 2 کتاب درسی خود را مرور کنید، در پایان به واژگان نگاه کنید. شما باید این اصطلاحات را از حافظه بدانید. نه کلمه به کلمه، اما بتوانید به کسی توضیح دهید که چیست. هم اتاقی یا چیزی دیگر را استخدام کنید. در صورت امکان شخص دیگری را در مطالعه خود مشارکت دهید. احتمالاً والدین شما دوست دارند از شما بشنوند، سعی کنید این مفاهیم را برای آنها توضیح دهید.
  6. اوربیتال ها پیوند سیگما، پیوند پی، اوربیتال های s و p – آنها را یاد بگیرید، آنها را بشناسید، آنها را در جایی روی خود خالکوبی کنید. من همیشه ویدیوهای استیون را وصل می‌کنم – اینجا یکی از ویژگی‌های هیبریداسیون است. وب سایت کامل او http://www.freelance-teacher.com/videos.htm است. 30-40 دقیقه در ویدیوهای هیبریداسیون/باندینگ باید شما را پاک کند، آنها کریستالی هستند.
  7. دانش خود را مستحکم کنید و با انجام مشکلات، شکاف های درک را پیدا کنید. عمل کنید در بستن شکاف ها
  8. این نکات پایه‌ای هستند که بخش‌های بعدی دوره بر آن بنا خواهند شد. به خاطر سپردن چیزها در قسمت *آغاز* دوره مشکلی ندارد، مردم وقتی سعی می کنند چیزهایی را در پایان به خاطر بسپارند، اشتباه می کنند – به عنوان مثال، همه واکنش ها. آن وقت است که کتاب هایی مانند کلاین در تسلط بر مفاهیم کلیدی بسیار مفید هستند.

مثل یک زبان است. چیزی که در حال حاضر یاد می گیرید واژگان است، دستور زبان بعدا می آید. هر راهی که می توانید برای حفظ کردن پیدا کنید – فلش کارت، نوشتن چیزها، هر چیز دیگری – از آن استفاده کنید. می‌توانید به صورت رایگان در memorize.com و quizlet مسابقه بسازید. اینها را امتحان کنید، مفید هستند. حتی افرادی را خواهید یافت که خودشان این آزمون ها را ساخته اند.

امیدوارم این کمک کرده باشد. با آرزوی موفقیت – جیمز”

افکار نهایی:

  1. اینها هستند تاکتیک ها برای گیر نکردن. حفظ درس یک استراتژی وحشتناک است در بلند مدت اما در ابتدا، شما باید شرایط را بدانید، و این نیاز به مقداری حافظه دارد. صرف زمان برای یادگیری چیزهایی مانند نام ها و ساختارهای گروه های عملکردی بازده بسیار خوبی دارد، زیرا تعداد بی شماری از آنها در طول دوره مورد استفاده قرار می گیرند. بعداً، حفظ کردن به عنوان یک استراتژی شروع به شکست می‌کند، زیرا هر یک از واقعیت‌های متوالی کمتر در این دوره اهمیت خواهند داشت و بنابراین سرمایه‌گذاری زمانی در حفظ کردن، بازده قابل توجهی کمتری دارد.
  2. این تمرینات را می توان به راحتی به تکه های کوچک تقسیم کرد، برای دوره هایی مفید است که ممکن است چند دقیقه خالی بین کلاس ها داشته باشید یا در جایی در صف بمانید. بیشتر در مورد آن بعدا.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *