اگر مورچه قندی شما را گاز بگیرد چه اتفاقی می افتد؟

مورچه قندی چیست؟

مورچه های قندی که به عنوان مورچه های پیاده رو نیز شناخته می شوند، مورچه های کوچک سیاه رنگی هستند که معمولا در داخل و اطراف خانه ها یافت می شوند. آنها جذب غذاهای شیرین می شوند و اغلب در حال خزیدن در اطراف آشپزخانه و انباری دیده می شوند. آنها همچنین به هجوم به باغ ها و حیاط ها به ویژه در ماه های تابستان معروف هستند. مورچه های قندی خطرناک تلقی نمی شوند، اما اگر کنترل نشوند می توانند آزاردهنده باشند.

اگر مورچه قندی شما را گاز بگیرد چه اتفاقی می افتد؟

مورچه های قندی برای نیش زدن انسان ها شناخته شده نیستند، اما اگر احساس خطر کنند ممکن است این کار را انجام دهند. اگر مورچه قندی شما را گاز بگیرد، مانند نیشگون گرفتن یا نیش زدن است. گزش ممکن است کمی درد و تورم ایجاد کند، اما نباید هیچ مشکل جدی برای سلامتی ایجاد کند.

نحوه درمان نیش مورچه قندی

اگر مورچه قندی شما را گزیده است، بهترین اقدام شستن ناحیه با آب و صابون است. این به کاهش خطر عفونت کمک می کند. همچنین می‌توانید از کمپرس سرد روی آن ناحیه استفاده کنید تا به کاهش تورم یا درد کمک کنید. اگر گزش دردناک است یا به نظر نمی رسد که بهبود یابد، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

چگونه از نیش مورچه های قندی جلوگیری کنیم

بهترین راه برای جلوگیری از نیش مورچه قندی این است که خانه و حیاط خود را عاری از غذاهای شیرین و سایر مواد جذاب نگه دارید. غذا را در ظروف دربسته نگه دارید و هرگونه نشت یا خرده‌هایی را که ممکن است مورچه‌ها را جذب کند، تمیز کنید. اگر در حیاط خود لانه مورچه پیدا کردید، می توانید از یک آفت کش برای از بین بردن مورچه ها استفاده کنید.

نتیجه گیری

مورچه های قندی برای نیش زدن انسان ها شناخته شده نیستند، اما اگر احساس خطر کنند ممکن است این کار را انجام دهند. اگر مورچه قندی شما را گاز بگیرد، مانند نیشگون گرفتن یا نیش زدن است و ممکن است مقدار کمی درد و تورم ایجاد کند. بهترین راه برای درمان نیش مورچه قندی شستن محل با آب و صابون و استفاده از کمپرس سرد است. برای جلوگیری از نیش مورچه های قندی، خانه و حیاط خود را عاری از غذاهای شیرین و سایر مواد جذاب نگه دارید. اگر در حیاط خود لانه مورچه پیدا کردید، می توانید از یک آفت کش برای از بین بردن مورچه ها استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *