اونها چجوری متفاوت هستن؟ – کارشناسی ارشد شیمی آلی

پس از اتمام سال اول دانشگاه، تابستان خود را در شهر دانشگاهی که به مدرسه می رفتم گذراندم. من یک شغل پست بازاریابی تلفنی همراه با تعدادی کار داوطلبانه آزمایشگاهی داشتم. زندگی بسیار آسان بود: بسیاری از دوستان من نیز تصمیم گرفته بودند که در اطراف بگردند، و زمان زیادی برای مهمانی ها، تلویزیون و شب ها در پاسیو صرف می شد. با این حال، حدوداً در اوایل ژوئیه، من شروع به دریافت این احساس آزاردهنده و مضطرب در مورد ترم آینده کردم. من داستان های دست دوم و سوم زیادی در مورد جانور ارگوی ترسناک شنیده بودم و اینکه چگونه قرار بود در سپتامبر زندگی من را ببلعد. از ترس تصمیم گرفتم از یکی از دوستانم یک کتاب درسی دست دوم بخرم و در طول دو ماه بعد با سرعتی آرام شروع به مطالعه آن کنم.

سال ها از آن زمان می گذرد، اما ترس از هیولا هنوز زنده است. در طول تابستان، من می بینم که این نوع سوالات زیاد مطرح می شود:

1) آیا ارگو سخت است؟

2) شیمی آلی چه تفاوتی با ژنرال شیمی دارد؟

3) اگر بخواهم در تابستان در شیمی آلی پیشرفت کنم، چه کاری باید انجام دهم؟

فعلا روی سوال دوم تمرکز می کنیم.

Gen Chem و Organic Chem: تفاوت آنها در چیست؟

همانطور که احتمالاً می دانید، شیمی آلی مطالعه ترکیبات حاوی کربن است، اما اگر هنوز این دوره را گذرانده اید، تمایز چندان مفیدی نخواهد بود. با نگاه کردن به آن از منظر تصویر بزرگ، می توانم بگویم که تفاوت فوق العاده ای که در شیمی آلی خواهید یافت این است که بسیار کیفی است در حالی که ژن شیمی تعداد زیادی فرمول و محاسبات برای انجام دارد، شیمی آلی در این زمینه قابل توجه است. غیبت از کارهای محاسباتی زیاد شما به راحتی می توانید تمام فرمول هایی را که تا به حال در Org1/Org2 استفاده می کنید در پشت یک دست بنویسید.

در اینجا برخی از انواع سؤالاتی که معمولاً می‌پرسید آمده است نه مواجهه در شیمی آلی:

  1. محاسبه آنتالپی/آنتروپی ترمودینامیکی
  2. محاسبات الکتروشیمیایی
  3. محاسبه pH با استفاده از هندرسونهاسلهوف معادله هاسلباخ
  4. سوالات قانون گاز ایده آل
  5. محاسبات ثابت نرخ
  6. محاسبه ثابت های تعادل

قبل از اینکه بگویید “هورا!” با صدای بلند، یک کلمه هشدار: در شیمی آلی، اساتید شما فرض می کنند که شما فهمیدن این چیزها، و شما می توانید آن را محاسبه کنید اگر واقعا مجبوری آنها انتظار دارند که شما این موضوعات را در سطح مفهومی درک کنید. معنی آن چیست؟ این بدان معنی است که شما باید بتوانید به طور شهودی چیزهایی مانند:

  • اگر غلظت محصول تغییر کند چه اتفاقی برای تعادل می افتد؟
  • اثر تغییر غلظت یک واکنش دهنده در یک واکنش درجه دوم بر سرعت واکنش
  • چگونه برهمکنش های پیوند با الکترونگاتیوی تغییر می کند
  • چه اتفاقی برای انرژی آزاد گیبس یک واکنش می‌افتد، زیرا دما تغییر می‌کند.
  • چگونه ویژگی هایی مانند الکترونگاتیوی، میل الکترون، شعاع یونی و غیره با عبور از جدول تناوبی تغییر می کنند.
  • و غیره.

منظور من از الف همین است کیفی فهم. در پاسخ به این نوع سوالات احساس راحتی می کنید؟ اگر بله، احتمالاً آماده هستید. اگر نه، در اینجا برنامه “کارشناس ارشد شیمی آلی” برای چند هفته آینده است.

“چگونه Gen Chem با O-Chem پیوند می خورد”

واقعاً شش حوزه اصلی در شیمی عمومی وجود دارد که دوباره به شیمی آلی بازمی گردد. در آینده، در حالی که من به نوبه خود هر یک از این شش موضوع را متمرکز خواهم کرد، و نشان خواهم داد که چگونه مفاهیمی که در Gen Chem آموخته‌اید با آنچه قرار است در پاییز امسال در شیمی آلی یاد بگیرید، مرتبط می‌شوند.[Edit: I’ll be doing a post in this series every Monday for the next 6-8 weeks]

  1. خواص اتمی
  2. پیوند
  3. ترمودینامیک.
  4. سینتیک.
  5. اسیدها و بازها.
  6. تعادل ها

موضوعاتی مانند الکتروشیمی، گازهای ایده آل، موالیته، نمودارهای فاز و غیره واقعاً در Org1/Org2 ظاهر چندانی ندارند. که به این معنی نیست که آنها برای شیمی آلی مهم نیستند – می توانند مهم باشند – آنها فقط در این دوره زیاد مطرح نمی شوند.

مثل همیشه، از شنیدن هر گونه نظر/پیشنهاد هیجان زده خواهم شد.

گوش به زنگ باشید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *