اوباما در سخنرانی خود نسبت به افزایش نابرابری الکترون ابراز نگرانی کرد – استاد شیمی آلی

واشنگتن – پرزیدنت اوباما در سخنرانی شب گذشته در یک جلسه جدول تناوبی عناصر از همه اتم ها خواست الکترون های خود را به طور مساوی به اشتراک بگذارند.

نابرابری الکترونی بزرگترین مشکلی است که امروزه اتم ها با آن مواجه هستند. به طور نگران کننده ای، شیمی به طور فزاینده ای به دو گروه تقسیم شده است: الکترون «دارا» و الکترون «نداشتن».

افرادی که دارای کمترین تعداد الکترون های ظرفیتی هستند – مانند سدیم، لیتیوم و پتاسیم – در یک چرخه بی پایان فقر به دام افتاده اند. هر الکترونی که اتفاقا جمع آوری می شود تقریباً بلافاصله توسط طمع خودخواهانه اتم های خاص ربوده می شود – و من به شما هالوژن ها نگاه می کنم – در تعقیب نماد وضعیت یک “هشت” کامل با درنده خویی یک معامله گر اوراق قرضه وال استریت. “

“کسانی که در بال راست جدول تناوبی هستند دوست دارند به شما بگویند که در واقع گرفتن الکترون از فقرا کمک می کند آنها را با “مثبت” تر کردن آنها. آنها همچنین این تصور نادرست را منتشر کردند که “پیوند” یونی همه چیز در مورد اشتراک الکترون است. در حقیقت، این استثمار است – چیزی جز «اسارت» نداشته‌ها به دارندگان از طریق جاذبه الکترواستاتیک».

و آنهایی که در سمت راست جدول تناوبی قرار دارند – به اصطلاح “عناصر نجیب” – حتی با بقیه اتمهای جدول تناوبی تعامل ندارند. نگرش آنها این است: “من مال خودم را دارم – چرا باید به اشتراک بگذارم؟”.

هیچ چیز نجیبی در مورد حرص و آز وجود ندارد.

پس از آن، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیحاتی درباره اظهارات اوباما ارائه کرد.

ما دو قاره آمریکا داریم. یکی ثروتمند و دیگری فقیر… من می‌دانم که از یک خانواده طبقه کارگر فقیر بودن، تلاش می‌کند بودجه اطراف میز آشپزخانه را متعادل کند… و نمک سفره روی آن میز آشپزخانه وجود دارد. و در آن نمک خوراکی، کلر غنی با 8 الکترون ظرفیت و سدیم ضعیف بدون هیچ… این واقعیت که هر خانواده طبقه کارگر باید هر شب به آن نگاه کند – خوب، صادقانه بگویم، این یک سیلی است. ما باید این وضعیت را برابرتر کنیم.»

یکی از منتقدان خاطرنشان کرد که هر تلاشی برای کاهش نابرابری الکترون در NaCl منجر به فلز سدیم بسیار قابل اشتعال و گاز سمی کلر می شود که اثرات بالقوه فاجعه باری برای ساکنان میز شام خانواده خواهد داشت.

بایدن ادامه داد. «ما به «اسارت» یونی کمتر و به اشتراک گذاری کووالانسی بیشتری نیاز داریم. به کربن نگاه کنید، جایی که تمام الکترون های ظرفیت به طور مساوی تقسیم می شوند. الماس قوی ترین ماده شناخته شده است و همه پیوندهای کربنی یکسان هستند. این یک تصادف نیست. این مدلی است از آنچه عناصر این جدول می توانند به دست آورند.»

جان بونر، رئیس جمهوری خواهان، با خواندن بیانیه آماده شده، گفت که او و رهبری جمهوری خواه به مبارزه برای قوانین سخت گیرانه تری برای شناسه رای دهندگان ادامه خواهند داد. برای آزادی کشور ما بسیار مهم است که تضمین کنیم که انتخابات عادلانه است. در حالی که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند قوانینی را اجرا کنند که امکان تقلب بیشتر در رأی‌دهندگان را فراهم می‌کند، ما بیکار نخواهیم ماند.»

وقتی یکی از اعضای مطبوعات به او اشاره کرد که اظهارات اوباما در مورد نابرابری ELECTRON بود، نه نابرابری انتخاباتی، چهره بونر خالی شد.

“لعنتی یک الکترون چیست؟” او درخواست کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *