از یک “قطر” به B+ در Org 2 – چگونه یک دانش آموز سخت کوش آن را تغییر داد – استاد شیمی آلی

چگونه می توانید از بی اطلاعی در امتحانات به احساس اعتماد به نفس برسید؟

من هفته گذشته ایمیل زیر را از دانش آموزی دریافت کردم که ما او را “Trip” می نامیم، که برای توضیح چگونگی رفتن او از یک W در Org II نوشت. [drop] به میخ زدن B+ بالا.

از تریپ خواستم توضیح دهد که چگونه از انصراف از Org 2 به پایان دادن به دوره در دفعه بعد رسید – و چگونه توانست بر نقص 2.5 سال فاصله (!) بین Org 1 و Org 2 غلبه کند.

برای آشنایی با راز موفقیت تریپ ادامه مطلب را بخوانید.


بین Organic I و II حدود 2.5 سال استراحت کردم. من شیمی آلی I را در پاییز 2010 خواندم و در این دوره نسبتاً ضعیف عمل کردم (چیزی به لحن C-).

به عنوان یک رشته مهندسی شیمی، هر دو ترم Orgo مورد نیاز بودم، بنابراین در بهار 2011 برای Organic II ثبت نام کردم. پس از شرکت در یک امتحان، در دوره D+ داشتم (نه برش). بعد از امتحان دوم، هیچ چیز بهتر نشد، بنابراین مجبور شدم انصراف بدهم و مدرک W بگیرم. به هر دلیلی، ترم دوم Orgo را به تعویق انداختم (تعطیل تابستان برای مسافرت، کسب درآمد با انجام کارهای دیگر، مرخصی یک ترم). به دلایل شخصی)، تا تابستان امسال.

می‌دانستم که برای رفتن به آنجا، نبرد سختی بزرگی داشتم، زیرا مدت‌ها بود که در کلاس شرکت نکرده بودم. من بلافاصله شروع به استفاده از این سایت (به طور تصادفی) و همچنین کتاب کردم “الکترون های فشاری” (آیا مشکلات موجود در آن پوشش داده شده است) حدود یک ماه قبل از شروع کلاس در تاریخ 1 ژوئیه. ناگفته نماند که اگرچه نمره رسمی خود را نگرفته ام اما آمار مربوط به امتحان نهایی منتشر شده است و نمره من منتشر شده است. در کلاس حدود 10٪ بالاتر از میانگین است. این باید با B بالا مرتبط باشد، که نسبت به تجربه قبلی من در زمینه ارگانیک، یک پیشرفت بزرگ است. [Update – Trip tells me he got a B+]

می توانم بگویم که بین اعتماد به نفس من در شرکت در امتحانات Organic II در تابستان امسال نسبت به زمان قبل که آن را تمام نکردم تفاوت قطعی وجود داشت. دفعه قبل، اغلب با مشکلاتی مواجه می‌شوم که اصلاً نمی‌دانستم چگونه به آن‌ها برخورد کنم (معمولاً باعث می‌شود چیزی را خط بکشم یا بدتر از آن را خالی بگذارم). این بار مطمئن شدم که برای هر مشکلی تلاش معقولی انجام داده ام، اما تنها پس از انجام مواردی که ابتدا به آنها اطمینان داشتم.

فکر می‌کنم عامل دیگری در کار این بود که در رشته مهندسی، در طول ترم‌ها، حجم کاری بسیار بالاتری نسبت به همکلاسی‌هایم در رشته شیمی آلی داشتم. این می تواند یک مشکل باشد، زیرا ارگانیک به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد.

من همچنین تلاش فعالی کردم تا استادی را انتخاب کنم که بیشتر بر مکانیسم ها/طیف سنجی تمرکز داشته باشد، به جای آخرین استادم، که در مورد مکانیسم ها در هنگام آموزش واکنش ها چندان دقیق نبود، و در عوض آن زمان را روی چیزهایی مانند نامگذاری (که استاد دوم من بود) متمرکز کردم. به نظر می رسید مانند طاعون اجتناب می کند).

علاوه بر این، اولین باری که در کلاس شرکت کردم، از فلش کارت استفاده کردم. بار دوم، برای خودم «سیاست حفظ نکردن» را در نظر گرفتم. اگر احساس می‌کردم که در حال انجام مسائل سنتز یک مرحله‌ای هستم که در آن فقط طوطی وار یک پاسخ حفظ شده را برمی‌گردانم، به طور فعال به مکانیسم واکنش فکر می‌کردم تا بدانم واقعاً شیمی پشت آنچه را که در حال وقوع است درک می‌کنم.

توصیه کلی:

  1. مشکلات کاری هر روز تمام مشکلات پیشنهادی را انجام دهید.
  2. قبل از شروع کلاس به “الکترون های فشاری” نگاه کنید. من احساس می‌کنم که می‌تواند با شروع از ساختارهای لوئیس، سپس رفتن به رزونانس، و سپس به مکانیزم، کسی را از شیمی عمومی به شیمی آلی انتقال دهد.
  3. تا جایی که می توانید از حفظ کردن خودداری کنید. توانایی انجام فعال مکانیسم‌ها می‌تواند گاهی اوقات شما را به یک پاسخ درست هدایت کند، حتی اگر یک معرف خاص برای شما ناآشنا به نظر برسد.
  4. اگر بین Organic I و II استراحت طولانی دارید، قطعاً باید قبل از آن کمی مسواک بزنید. باز هم، من فکر می کنم “الکترون های فشاری” منبع خوبی است.

آخرین نکته در مورد انگیزه من برای انجام همه این کارها: برای به دست آوردن مدرکی که حدود 4 سال برای آن وقت صرف کرده بودم، واقعاً نیاز داشتم که این کلاس را پشت سر بگذارم (فقط باید هر نمره قبولی را می گرفتم). تصمیم گرفتم تا جایی که می‌توانم انجام دهم تا تضمین کنم که این دوره را می‌گذرانم، و معلوم شد که نه تنها قبول شدم، بلکه این کار را با رنگ‌های پرواز (B+) انجام دادم.


با تشکر از Trip برای به اشتراک گذاشتن داستان خود در مورد اینکه چگونه نمره خود را تغییر داده است. او اولین کسی نیست که در مورد اهمیت آن صحبت می کند انجام مشکلات، اما این درسی است که قابل تکرار است.

داستانی در مورد تجربه شیمی آلی خود دارید که می خواهید به اشتراک بگذارید؟ آیا می خواهید نکاتی را برای دانش آموزانی که به تازگی در حال گذراندن دوره هستند ارائه دهید؟ در هر زمان یک ایمیل به [email protected] ارسال کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *