ارزان ترین کیت مدل مولکولی جهان – استاد شیمی آلی

من دانش‌آموزان زیادی را می‌بینم که در تجسم نحوه ظاهر شدن مولکول‌ها از جهات مختلف مشکل دارند. احتمالاً بهترین راه برای حل این مشکل خرید و تمرین با یک کیت مدل است که واقعاً به بتن‌تر شدن سازه‌ها کمک می‌کند. با این حال، به همان اندازه که افرادی مانند من شاگردان خود را برای خرید (و استفاده) از کیت های مدل خود ناله می کنند، به ناچار افراد نگهدارنده ای وجود خواهند داشت که نمی توان آنها را اذیت کرد. اگر شما یکی از آن افراد هستید، امروز من از انگشت تکان دادن انگشت دیگر خودداری می‌کنم تا تکنیکی را به شما نشان دهم که می‌توانید از آن استفاده کنید و به انجام برخی از همان کارهایی که یک کیت مدل انجام می‌دهد، بدون نیاز به واقعاً کمک می‌کند. از کیت مدل استفاده کنید در عوض، شما از دستان خود استفاده خواهید کرد.

فرض کنید با این مشکل مواجه شده اید: برای یک دوره میانی Org 1 بسیار معمولی است.

1-مدل

در حالی که سکوت سالن امتحان با بیرون آمدن صدها کیت مدل پلاستیکی کوچک از دانش آموزان اطراف شما مشخص می شود، در اینجا کاری که می توانید به جای آن انجام دهید.

مرحله 1: زنجیره را شماره گذاری کنید و “هیدروژن های پنهان” را برای C2 و C3 بکشید.

2-مدل

اگر این کمک می کند، می توانید “خط دید” را نیز ترسیم کنید، زیرا قرار است در امتداد C2-C3 نگاه کنیم.

3-مدل

گام 2: شکل زیر را با دست خود درست کنید. دست چپ یا راست اوکی است.

نسخه 4 دستی 1

مرحله 3: جانشین را بر روی کربن نزدیک (یعنی C2، مطابق با جهت های موجود در سوال) که در صفحه صفحه است، شناسایی کنید. در این مورد گروه متیل (C1) است.

5-مدل

مرحله 4: اکنون دست خود را بچرخانید تا انگشت شست خود را با جایگزین در صفحه صفحه بپوشانید. نزدیک‌ترین انگشت به شما اکنون باید جایگزین گوه‌ای باشد و انگشتی که دورتر از آن قرار دارد، جانشین چین‌خورده است.

6-نیومن

اکنون دست خود را بچرخانید تا انگشت شست به سمت شما باشد. اگر احساس هنری دارید می توانید به انگشتان خود برچسب بزنید.

7-مدل

این قسمت جلوی نیومن شما خواهد بود.

8-مدل

تکرار کنید، از طرف مقابل نگاه کنید (C3-C2).

9 نسخه پشتیبان

این پشت نیومن شما خواهد بود. با این حال، نتیجه نهایی این است:

10-مدل

توجه داشته باشید که می توانید این کار را به صورت معکوس نیز انجام دهید تا از یک نمودار نیومن به یک نمودار گوه ای برود. فقط مطمئن شوید که جایگزینی که قرار است انگشت شست شما نشان دهد، مستقیماً به سمت بالا یا پایین است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *