چگونه استر از “C” برگشت تا در شیمی آلی 1 و 2 نمره A بگیرد – شیمی آلی استاد

اهمیت نگرش

دانش آموزی که موضوع داستان موفقیت امروز است، استر، در شیمی آلی به خوبی شروع نکرد. راستش میگه اولین بار که ارگانیک خورده یه سی گرفت او معتقد بود که خوب نکردن او تقریباً اجتناب ناپذیر است.

استر: “من قرار نیست دروغ بگویم، Orgo I را دو بار گرفتم. بار اول آمادگی نداشتم. من فکر می کنم مردم معتقدند که این کلاس سختی است و با این نگرش وارد می شوند که C بهترین کاری است که می توان انجام داد. این چیزی است که برای من اتفاق افتاد. من به صحبت‌های مردم گوش دادم و با این نگرش وارد کلاس شدم که C یک موهبت خواهد بود و این مقدار تلاشی بود که انجام دادم. و این نمره ای است که در کلاس گرفتم. “

چقدر دردناک چیزی که کاملاً خارج از کنترل او بود – زمزمه ها و شکایت های افراد دیگر که در مورد سختی این دوره صحبت می کردند – در واقع او را روانی کرد و بر موفقیتش تأثیر گذاشت.

او نیاز داشت دوباره در کلاس شرکت کند. بار دوم کاملا متفاوت بود.

استر: نگرش شما قطعا بر خروجی شما تاثیر خواهد گذاشت. بار دوم، آماده به کار انداختن و تخریب این کلاس وارد شدم. و آن دقیقا چیزی است که اتفاق افتاده است.

از استر خواستم بیشتر از داستان خود را به اشتراک بگذارد تا بفهمم چگونه از اولین تلاش ضعیف برای “تخریب” بار دوم آن برگشته است. و در شیمی آلی نمره A گرفت.


MOC: وقتی می گویید برای بار دوم وارد شده اید تا کلاس را خراب کنید، چه معنایی برای شما داشت؟

استر: وقتی داشتم وارد کلاس می‌شدم، «تخریب» برای من به معنای دو چیز بود: الف) درک مطالب ارائه‌شده، و ب) توانایی حفظ آن اطلاعات برای دریافت همه A در امتحانات. در من ارگانیک می‌دانستم که باید تمام اطلاعات را حفظ کنم تا بتوانم در ترم دوم موفق شوم و با تشویق مداوم خود به تخریب اساساً هر اطلاعاتی که با درک آن و استفاده از آن برای حل مسئله ارائه می‌شود، در کل موفق خواهم بود.

MOC: “چرا” شما چیست؟ چرا عملکرد خوب در ارگانیک برای شما مهم بود؟

استر: زمانی که ارگانیک را دوباره مصرف می کردم، با علوم دارویی آشنا شدم و در فکر شغلی در آن بودم. وقتی با مشاوران مدرسه ام و برخی از مربیانم که می شناختم صحبت می کردم، همه به من گفتند که ارگانیک یک کلاس ضروری در آن مسیر شغلی است. اگر می‌خواستم در هنگام درخواست برای برنامه‌ها مورد توجه قرار بگیرم، باید در این کلاس خوب عمل می‌کردم.

MOC: فکر می کنید عامل اصلی موفقیت شما چه بود؟

استر: به طور مداوم مشکلات را انجام می دهند. این یک چیز است که در سخنرانی فقط به آن توجه کنید، اما در پایان روز تا زمانی که مشکلی را انجام ندهید، جایگزینی نوکلئوفیلیک را درک نمی کنید. وقتی در کلاس شرکت کردم، از کتاب درسی سورل استفاده می‌کردیم، کتابی که پر از خطا است، اما در پایان هر فصل مشکلات زیادی دارد و فقط انجام آن‌ها، من را در معرض مشکلات کافی قرار می‌دهد، به طوری که می‌توانم با مشکلاتی که در امتحانات ظاهر می‌شود، کنار بیایم. . همچنین تعداد زیادی آرشیو امتحانی برای کلاس‌های ارگانیک در سراسر کشور وجود دارد و فقط انجام مشکلات از مدارس دیگر شما را در معرض انواع مشکلات و راه‌های مختلف برای حل سؤالات مشابه قرار می‌دهد (این به ویژه در Orgo II هنگامی که در حال انجام سنتز هستید مفید است. مشکلات. مشاهده مشکلات مختلف یادگیری اینکه یک تن معرف بیشتر می‌تواند همین کار را انجام دهد و داشتن بانکی از معرف‌ها در پرونده همیشه مفید است)

MOC: چیز دیگری که کمک کرد؟

استر: مطالعه با دیگران در ترم اول ارگانیک من، آموزش تکمیلی (SI) وجود داشت که برای همه آزاد است. در گروه، من می‌توانستم با دیگران کار کنم و تکنیک‌های مطالعه و همچنین نکاتی را در مورد نحوه به خاطر سپردن مطالب به اشتراک گذاشتیم (این تنها جایی است که بعد از اینکه یکی از دوستانم ترفندی را که می‌دانست به من یاد داد، سرانجام توانستم ترکیب‌بندی را بفهمم). در ترم دوم، ما SI نداشتیم، اما من با همان افراد ارگو اول کلاس می‌رفتم و تازه یک گروه مطالعاتی تشکیل دادیم. با وجود اینکه زمان زیادی وجود داشت که نتوانستیم کارهای زیادی انجام دهیم و تنها کاری که انجام دادیم صحبت کردن بود، هنوز خوب بود که گروهی از افراد داشته باشیم که اگر در یک مفهوم گیر کرده بودید، می توانستند به شما کمک کنند.

همچنین ساعات اداری TA و استاد. آنها افرادی هستند که قرار است به شما کمک کنند. من همیشه به دیدن استادم می رفتم اگر در مشکلی گیر می کردم. TA آزمایشگاهی من نیز منبع شگفت انگیزی برای پاسخ به سؤالات بود. از درخواست کمک نترسید. بعد از ترم دوم، از من خواسته شد که یک TA باشم و یکی از چیزهایی که همیشه دانشجویان را به انجام آن تشویق می‌کردم این است که اگر سؤالی داشتند به ساعات اداری من بیایند. می تواند فوق العاده مفید باشد.

MOC: آن ترفند هیبریداسیون چه بود؟

استر: نمی‌دانم منطقی است یا نه، اما سعی می‌کنم. اساساً تعداد نواحی الکترونی اطراف یک اتم را می شمارید. شما شمارش می کنید که چند چیز در اطراف یک اتم وجود دارد، مثلاً کربن، و هر ناحیه الکترون یک +1 است. بنابراین مانند متان، ch اول sp0، دوم ch-sp1، سوم cH sp2 و چهارم ch sp3 است. آخرین مورد هیبرید شدن آن کربن را نشان می دهد. جفت های الکترون به عنوان ناحیه الکترون به حساب می آیند. پیوندهای دوگانه و سه گانه هنوز به عنوان یک ناحیه الکترونی به حساب می آیند. [note from James: this is a useful trick – I’ll write a blog post about this and link to it here. ]

MOC: آیا تا به حال به شانس خود برای گرفتن نمره خوب شک کرده اید؟

استر: من چندساله طیف سنجی نگرفتم!! منظورم مسابقه مشتی است که در کلاس ما در مورد طیف سنجی داشتیم که من کاملاً بمباران کردم! مثل اف بمباران شده! و قطعاً می تواند دلسرد کننده باشد، اما با انجام مشکلات و قرار دادن خودم در معرض انواع مشکلات، در نهایت به آن رسیدم. و اکنون می توانم یک مشکل ناشناخته را در کمتر از 5 دقیقه انجام دهم.

MOC: آیا حضور در کلاس ها برای شما مهم بود؟ آیا کار خاصی برای آماده شدن برای کلاس انجام دادید؟

استر: حضور برای موفقیت من بسیار مهم بود. نه تنها به دلیل هر روز آزمون‌هایی توسط I-Clicker برگزار می‌شد، بلکه به این دلیل بود که فقط اطلاعاتی وجود داشت که من نمی‌توانستم بدون رفتن به کلاس بفهمم. همچنین کمک کرد که دانش‌آموزانی که در Orgo ملاقات کردم، من نیز در کلاس Orgo II من بودند، بنابراین ما اساساً یک ردیف کلی با خود داشتیم و همیشه در آزمون‌های گروهی با هم کار می‌کردیم و همیشه به یکدیگر کمک می‌کردیم.

در مورد آماده شدن برای کلاس، اصولاً مشکلات زیادی را انجام دادم. من از کتاب درسی سورل استفاده کردم که در پایان هر فصل دارای تعداد شگفت انگیزی از مشکلات است. به علاوه استاد من همیشه مشکلاتی را با هر فصلی که با موضوعاتی که در کلاس پوشش داده می شود، «پیشنهاد» می کرد. من هم استفاده کردم CU Boulder Organic Archive که دارای تست های قدیمی از 1999-2014 می باشد. این در هنگام مطالعه برای آزمون مفید بود. استاد من همچنین یک آرشیو شخصی از آزمون‌ها و آزمون‌های قدیمی خود داشت که می‌توانستیم برای مطالعه از آنها استفاده کنیم، بنابراین من همیشه آن‌ها را قبل از هر آزمون و امتحان انجام می‌دادم. یکی از ابزارهای اصلی که برای مطالعه استفاده می کردم، همکلاسی هایم بودند. ما رابطه خوبی ایجاد کردیم و توانستیم به یکدیگر کمک کنیم و در پایان متوجه شدم که ارگانیک کلاسی نیست که بتوانید بدون داشتن کسی که با او مطالعه کنید، در آن موفق شوید.

MOC: آیا برای بار دوم که آن را شروع کردید، آمادگی خاصی برای Org 1 انجام دادید، مانند انجام مشکلات در تابستان یا پیشخوانی؟

استر: برای تهیه Org کاری انجام ندادم. 1 بار دوم به جز آنچه توسط استاد تعیین شده است. من در تابستان نیز در کلاس شرکت کردم، بنابراین فقط 3 هفته فرصت داشتم تا آماده شوم. با این حال، من در اولین تلاشم از ارگانیک به آزمایشگاه مراجعه کرده بودم و یک نامگذاری بسته بندی شده داشتم که از جلو به پشت انجام می دادم، زیرا در اولین بار مشکلاتی را که انجام دادم به سختی انجام می دادم، عمدتاً به این دلیل که استادم نامگذاری را بررسی نکرد. هفته اول و در عوض از ما انتظار داشتیم که این کار را خارج از کلاس به تنهایی انجام دهیم. تا آنجایی که آماده شدم، به سرعت به برخی از یادداشت های قدیمی نگاه کردم، اما واقعاً آنقدرها آماده نشدم.

موفقیت شما بسیار الهام بخش است! تبریک می گویم که در شیمی آلی خیلی خوب عمل کردید!


از استر برای به اشتراک گذاشتن داستان موفقیت خود در شیمی آلی بسیار سپاسگزارم.

اینجا در MOC من همیشه به دنبال داستان‌هایی از دانش‌آموزان هستم که بهترین تکنیک‌های آنها را برای عملکرد خوب در شیمی آلی توصیف می‌کنند. اگر می خواهید داستان خود را به اشتراک بگذارید، این نظرسنجی سریع را پر کنید. فقط چند دقیقه طول می کشد، و شما می توانید هر چقدر که دوست دارید ناشناس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *