شیمی آلی … آیا ادرار؟ – کارشناسی ارشد شیمی آلی

شیمی آلی … آیا ادرار؟

درست است. شیمی آلی ادرار گوزن عالی است!

فهرست مطالب

  1. تقریباً در آن زمان اتومبیل من به عقب رفت و من یک بطری ادرار گوزن را در صندوق عقب اتومبیل کرایه ام پیدا کردم
  2. طلای مایع – بازار ادرار گوزن
  3. در دوا ادرار چیست؟
  4. باک کجا متوقف می شود؟
  5. تعیین ساختار مولکول های ناشناخته

1. آن زمان که ماشین من به عقب ختم شد و من یک بطری ادرار گوزن را در صندوق عقب ماشین کرایه ام پیدا کردم

چند ماه پیش مادرم برای دیدن آمد و ما یک ناهار سرگرم کننده در رستوران آکواریوم مورد علاقه من خوردیم. هنگام رانندگی به سمت خانه، زیر باران در بزرگراه قرار گرفتیم و به گوشه ای پیچیدیم تا با دریایی از چراغ های ترمز قرمز روبرو شویم. با کوبیدن روی ترمز، به سختی توانستم به موقع توقف کنم. با این حال، ماشین پشت سر من این کار را نکرد. معنای “منطقه مچاله” به سرعت آشکار شد – و این ماشین حتی به این سرعت هم پیش نمی رفت.

آن زمان کامیون من با یک ماشین کرایه ای به عقب افتاد و ماشین کرایه ای بدترین حالت را تجربه کرد.

وقتی که ما عقب افتادیم، بچه 2 ساله من با مادرم روی صندلی عقب نشسته بود. لحظه ای سکوت برقرار شد که توقف کردیم.

“رونق!” سپس با خنده گفت و به سرعت ترسم را از این که آسیب دیده بود آرام کرد. (سپس حدود 10 بار دیگر گفت BOOM.) پشت کامیون من کمی فرورفته بود اما هنوز قابل رانندگی بود. پس از انتظار برای رسیدن پلیس در زیر باران و حتی گپ زدن با خانواده راننده (آنها یک بچه 2 ساله خودشان را داشتند) توانستیم به خانه برسیم.

من یک ماشین کرایه ای را برای یک هفته بعد رانندگی کردم در حالی که کامیونم در مغازه بود و مشغول تعمیر بود. یک روز در صندوق عقب به دنبال خودکاری بودم که از کیفم افتاد و چیزی در قطعه لاستیک زاپاس پیدا کردم که احتمالاً وقتی آخرین کاربر ماشین را برگرداند از قلم افتاده است.

یک بطری کوچک بود. اولین فکر من این بود که انرژی 5 ساعته یا ردبول یا چیزی شبیه به آن بود، اما چیزی کاملاً متفاوت بود.

کد ادرار گوزن آبی در پشت ماشین پیدا شد

با واکنش من می توانید بلافاصله متوجه شوید که من یکی از بیش از 17 میلیون آمریکایی نیستم که سالانه به شکار گوزن می پردازند.

2. طلای مایع – بازار ادرار گوزن

این نوع خاص از ادرار گوزن – کد آبی – است 9.88 دلار در هر اونس در آمازون. اسکاچ های تک مالت وجود دارند که با قیمت کمتر از آن به صورت اونس به فروش می رسند. نوع مناسب ادرار گوزن به معنای واقعی کلمه طلای مایع است.

پس چه کسی ادرار گوزن را می خرد – و چرا؟

یکی از رایج ترین روش های شکار آهو، اشغال جایگاه یا کور در منطقه ای است که تردد آهو زیاد است. همانطور که می توانید تصور کنید، این شامل نشستن زیادی در اطراف منتظر آمدن آهو است. این نیاز به صبر دارد. برای سرعت بخشیدن به همه چیز، اگر راهی برای پخش پیامی برای گوزن ها وجود داشت که می گوید: “بیا اینجا!” بدون ترساندن آنها؟

از این رو، جذب کننده های بو و فرمون ها هستند. ایده بسیار ساده است: با استفاده آزادانه مقداری ادرار گوزن (یا در حالت ایده آل، “ادرار فحلی” جمع آوری شده در حالی که گوزن در گرما است) در ناحیه اطراف پایه درخت شما، بینی بیش از حد حساس یک جفت بزرگ در جهت باد خواهد شد. برای بررسی بیا زمانی که او متوجه می شود که هیچ گوزن رندی در انتظارش نیست، خیلی دیر شده است – او در چشمان شماست و مدتی بعد، شاخ هایش روی دیوار شما خواهد بود.

علاوه بر ادرار گوزن (و ادرار فحلی) دسته دیگری از جذب کننده آهو وجود دارد. گوزن نر از غدد تارسال خود فرمون ترشح می کند. اگر نر مسلط بوی نر دیگری را در قلمرو خود حس کند، ممکن است بیاید تحقیق کند و متجاوز را بیرون کند. به من گفته شده است که این رایحه ها می توانند در دوران روت موثر باشند.

ادرار و بوی گوزن یک تجارت بزرگ است. تخمین اندازه دقیق بازار ادرار گوزن در ایالات متحده دشوار است – من مقاله ای در سال 1997 پیدا کردم که آن را حدود 17 میلیون دلار نشان می دهد و مقاله بعدی. [date unclear] که می تواند آن را به 300 میلیون دلار برساند، اما به جرات می توان گفت که تولید سالانه صدها هزار گالن است.

این خیلی خس آهو است.

3. در دوا ادرار چیست؟

به عنوان یک شیمیدان آلی، اولین فکر من این بود که با متون شیمیایی مشورت کنم تا بفهمم چه چیزی در مورد فرمون های جنسی گوزن و اجزای تشکیل دهنده ادرار گوزن شناخته شده است. ناامید نشدم.

کار بی باک Jemiolo، Miller et. al. برای خودش صحبت می کند:

ادرار تخلیه شده و ترشحات واژن از فحلی و اواسط سیکل ماده… در طول فصل تولید مثل (یعنی اکتبر تا ژانویه) جمع آوری شد. به هر زن اجازه داده شد که روزانه با یک فرد بالغ، با تجربه جنسی، اپیدیدیمکوتومی شده ارتباط برقرار کند [i.e. sterilized] نر… فحلی به عنوان روزی (روزهایی) شناسایی شد که در آن مرد رفتارهای خواستگاری را نسبت به ماده نشان داد و ماده پذیرای سوار شدن توسط نر بود. اواسط چرخه به عنوان نقطه میانی بین دوره های متوالی فحلی در طول چرخه فحلی 26 روزه شناسایی شد. “

نمونه‌های موکوس ادرار و واژن توسط طیف‌سنجی جرمی کروماتوگرافی گازی (GCMS) آنالیز شدند. در مجموع 63 ترکیب در ادرار یافت شد. از این تعداد، 46 مورد در هر دو مرحله (فحلی و اواسط سیکل) رخ داده است. 13 مورد فقط در ادرار فحلی و 4 مورد فقط در ادرار اواسط سیکل وجود داشت. [As a control, urine was collected from does who had their ovaries removed; none of these 17 latter compounds were present in the urine of these females. ]

بنابراین مواد جادویی در ادرار فحلی چیست؟ در اینجا 9 مورد از 13 ترکیب (3 مورد شناسایی نشدند) وجود دارد که ممکن است به بینی یک جفتک بگوید که یک ماده آماده رفتن است.

مجموعه‌ای از مولکول‌ها که به طور منحصربه‌فردی در ادرار آهو فحلی وجود دارد

همانطور که می بینید، همه اینها مولکول های نسبتاً کوچکی هستند (وزن مولکولی کمتر از 200). این قابل انتظار است – مانند عطرها، فرمون ها باید به اندازه کافی فرار باشند تا از طریق هوا منتقل شوند.

در میان این ترکیبات، تعدادی از آنها به عنوان بسیار حساس به هوا و تخریب متمایز هستند. آلدئیدها (مانند دودکانال، 2-نوننال و آکرولئین) وقتی برای مدت طولانی در معرض هوا قرار می گیرند، می توانند به اسیدهای کربوکسیلیک اکسید شوند. علاوه بر این، آکرولئین و 2-نوننال دارای پیوندهای دوگانه در مجاورت آلدئید هستند که آنها را به ویژه نسبت به هسته دوست ها واکنش نشان می دهد. به طور خاص آکرولئین یک ترکیب بسیار ناسازگار است که با تعداد زیادی هسته دوست واکنش نشان می دهد.

4. باک در کجا متوقف می شود؟

از نقطه نظر یک شرکت فروش ادرار گوزن، حساسیت آلدئیدها به اکسیداسیون هوا به این معنی است که باید مراقب نگهداری ادرار گوزن باشد تا اطمینان حاصل شود که هنگام استفاده مصرف کننده، تمام اجزا هنوز وجود دارند. آی تی.

یک مشکل دیگر این است که ادرار یک محیط عالی برای رشد باکتری است. به منظور پرداختن به این موضوع، خوانده ام که تامین کنندگان معمولاً نگهدارنده هایی مانند بنزوات سدیم را اضافه می کنند.

جالب اینجاست که یکی از تولیدکنندگان اصلی بر این عقیده است که نگهدارنده ها باعث از بین رفتن فرمون ها می شوند. از میدان و جریان مقاله:

کولورا می‌گوید: «از ابتدا می‌خواستم محصولی را ارائه دهم که تا حد امکان به طبیعت نزدیک باشد. فکر می‌کنم نگهدارنده‌ها، فرمون‌ها، مواد خوب ادرار را از بین می‌برند. ادرار تازه بهتر عمل می کند.»

بنزوات سدیم بسیار بی ضرر است. از 11 ترکیب نشان داده شده، تنها 2 آلدئید مزدوج (آکرولئین و 2- غیر نونال) احتمالا با بنزوات سدیم واکنش نشان می دهد، و حتی در این صورت، کشش زیادی دارد (افزودن مزدوج بنزوات منجر به یک انولات آلدئید میانی می شود که از نظر ترمودینامیکی با حاشیه زیادی سربالایی دارد). 9 باقیمانده باید کاملاً بی اثر باشند.

انتخاب شرکت Collora به جای سرمایه گذاری در یخچال یا مواد نگهدارنده، خشک کردن ادرار گوزن با انجماد بوده است:

«در سال 1995، جودی از استاد دانشگاه آیووا که متخصص در خشک کردن انجمادی بود، بازدید کرد. هنگامی که او به او اطمینان داد که این فرآیند برای ادرار ساخته شده است، جودی و سام بلافاصله یک دستگاه گران قیمت خریدند که ادرار تازه را به پودر اسفنجی تبدیل می کند. محتویات یخ زده خانم دوی پی را با آب مقطر مخلوط کنید و نتیجه به اندازه معامله واقعی قوی است.” [emphasis mine]

این تقریباً به طور قطع درست نیست. هر فرآیندی که آب را از ادرار گوزن خارج کند، بخش عظیمی از اجزای آلی فرار را نیز از بین می برد. با هگزان (bp 68 درجه سانتیگراد)، 2-متیل هگزان (90 درجه سانتیگراد)، آکرولئین، 4-اکتن (123 درجه سانتیگراد)، و همچنین مقدار زیادی لیمونن (176 درجه سانتیگراد) و 2-اکتانول خداحافظی کنید. (178 درجه سانتیگراد). بیشتر دکانال و 2-پنتیل‌فوران ممکن است آن را بسازند، اما آنچه که باقی می‌ماند عمدتاً الکترولیت‌ها، نمک‌های آمونیاکی و مواد معدنی مختلف خواهد بود – چیزی که به سختی می‌تواند چندین مایل به سمت پایین باد در سوراخ‌های بینی انسان حرکت کند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که این اجزای کم فرار نیز کمترین احتمال را دارند که «چیزهای خوب» باشند که کرولا ادعا می کند که نگهدارنده ها با آن واکنش نشان می دهند.

کسی واقعاً باید این عطرهای تجاری موجود را از طریق یک GCMS اجرا کند و آنچه را که پیدا می‌کنید به من بگوید. راحت باش. دراینجا خواهم بود.

قبلاً ادعاهایی مبنی بر رد کردن اثربخشی عطرهای گوزن مطرح شده بود. در سال 1989 فرد تراست، میزبان میشیگان در فضای بازیک برنامه تلویزیونی محبوب، آمونیاک ساده و Aqua-Velva را روی تکه‌های مختلف زمین ریخت و نشان داد که گوزن‌ها به اندازه چیزهای گران‌قیمت برای بو کردن آن‌ها بالا می‌آیند. [He also claimed that the deer urine was in fact cow urine, and lost a $4 million dollar lawsuit].

اما باز هم، وقتی تمام روز را در یک غرفه می گذرانید، به نظر می رسد 10 دلار بهای ناچیزی برای پرداخت حتی برای یک امید ضعیف به این که گل میخ در آن نزدیکی بیشتر به محل شما بیاید پرداخت کنید. مردم بلیط های بخت آزمایی را بر اساس شانس بدتر می خرند.

یاد داستان قدیمی مردی افتادم که وارد مغازه طعمه و لوازم خانگی می شود و از صاحبش می پرسد: «خدای من، آنها بنفش و سبز هستند. آیا ماهی ها واقعاً این طعمه ها را می گیرند؟» و صاحب می گوید: “آقا، من به ماهی نمی فروشم”.

5. تعیین ساختار مولکول های ناشناخته

همه اینها نکته عجیبی را مطرح می کند. چه می شود اگر بخواهیم یک ترکیب ناشناخته را از یک منبع طبیعی جدا کنیم – مثلاً غدد بویایی یک گوزن. چگونه این کار را انجام دهیم؟ فرآیندی که طی آن ما از یک شهود مبهم مبنی بر اینکه فرومون ها درگیر هستند به سمت شکستن یک ترکیب خاص می رویم چیست؟

با ما همراه باشید، خواننده آهو، همانطور که در پست بعدی از سوراخ خرگوش عبور می کنیم:

مطالعه موردی تعیین ساختار: جداسازی فرومون ها از غدد تارسال گوزن


یادداشت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *