برنامه فلش کارت واکنش های آلی برای آیفون – استاد شیمی آلی

امروز، با همکاری Rich Apodaca of Metamolecular، خوشحالم که انتشار یک برنامه جدید برای Apple iOS را اعلام کنم: فلش کارت های واکنش ارگانیک برای آیفون.

اسکرین شات 2013-02-13 در ساعت 2.12.42 بعد از ظهر

جای تعجب نیست که یکی از بزرگترین مشکلات دانش آموزان در یادگیری شیمی آلی، پیگیری تمام واکنش ها است.

به همین دلیل است که بسیاری از برگه های خلاصه ای که برای موضوعات مختلف در شیمی آلی تهیه کرده ام، حاوی فهرست های جزئی از واکنش های مهم است. همچنین این همان چیزی است که منجر به ایجاد راهنمای واکنش در سال گذشته شد، راهنمای بیش از 170 واکنش کلیدی در شیمی آلی مقدماتی.

این منجر به بازخوردهای جالبی شده است. “با تشکر از برگه های خلاصهیکی از دانشجویان گفت: “من آنها را چاپ کردم، برش دادم و از آنها به عنوان فلش کارت استفاده کردم!

پس از دریافت چندین ایمیل دیگر مانند این که در آن منابعی که من به یک دلیل ایجاد کرده بودم به دلیل دیگری تغییر کاربری دادم، شروع به دریافت این نکته کردم: تقاضای زیادی برای فلش کارت های شیمی آلی وجود دارد. اگر چه من فلش کارت ها را به عنوان یک استراتژی بلند مدت بهینه برای یادگیری شیمی آلی نمی دانم، آنها را به دانش آموزانی که در شرایط ناامید کننده قرار می گیرند توصیه می کنم.

بنابراین من و ریچ سرمان را جمع کردیم و اولین نسخه آزمایشی یک برنامه فلش کارت شیمی آلی را ساختیم.

اولین نسخه از فلش کارت ها بسیار ساده است این شامل کارت هایی برای حدود 30 واکنش در شیمی آلی است که به طور خاص بر واکنش های آلکن ها تمرکز دارد. در اینجا یک مثال برای oxymercuration آورده شده است:

اکسی مرک

با فشار دادن دکمه “forward” پاسخ را نشان می دهد:

oxymerc 2

عکس العمل بعدی را می توان با کشیدن انگشت مشاهده کرد. از آنجایی که هر واکنش دارای 3 متغیر است (ماده شروع، معرف و محصول)، 3 روش برای آزمایش همان واکنش وجود دارد. بنابراین هر واکنش دارای 4 فلش کارت مرتبط با خود است که در مجموع حدود 120 عدد را ارائه می دهد.

در حال حاضر ما این برنامه را به عنوان یک آزمایش در نظر می گیریم. ما به دنبال بازخورد هستیم. آیا این برنامه مفید است؟ چه نوع ویژگی هایی خوب است که شامل شوند؟ چگونه می تواند بهتر باشد؟ اگر بتوانید یک عصای جادویی را تکان دهید و ویژگی هایی به آن اضافه کنید، چه چیزی اضافه می کنید؟

برنامه Organic Reactions Flashcards در حال حاضر رایگان از فروشگاه iTunes در دسترس است. اگر آن را دانلود کردید و آن را امتحان کردید، لطفا امتیاز بدهید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *